• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Kan uppdatera att jag valde everydaycard, där får man 1% återbäring i riktiga pengar på alla köp. Är inte så intresserad av bonus i form av andra köp eller resor utan vill hellre få tillbaka pengar då!

Dessutom erbjudande just nu om 2% på inredning vilket inkluderar vårt kök hos Ikea!
Viket blir 1700kr tillbaka på 85k kök, får anses som rikigt bra! :)

Kan uppdatera att jag valde everydaycard, där får man 1% återbäring i riktiga pengar på alla köp. Är inte så intresserad av bonus i form av andra köp eller resor utan vill hellre få tillbaka pengar då!

Dessutom erbjudande just nu om 2% på inredning vilket inkluderar vårt kök hos Ikea!
Viket blir 1700kr tillbaka på 85k kök, får anses som rikigt bra! :)

Nej, inte på alla köp (men ändå ok erbjudande);
Matbutiker & Bensinstationer: 1% bonus!
Oavsett köpbelopp.
Övriga inköp*:
0 - 19.999 kr 0,5% bonus
20.000kr - > 1% bonus

Viktig information för er som har Amex SAS betalkort. Amex sänker från 1/1 2019 intjäning för samtliga betaltkort classic, premium och elite. Därför är det läge att bli värvad till ett kreditkort inom kort för att få den bonusen och sedan avsluta sitt befintliga betalkort. De har försökt att fasa ut dem under en längre tid men nu är det tyvärr slut på förmånen att slippa kredit....

OBS, uppgradera inte utan se till att bli värvad av någon. Om man uppgraderar missar ni värvningsbonusen och det känns ju onödigt.

PM:a gärna om ni har kompletterande frågor.

Bilagor

• Skärmavbild 2018-10-19 kl. 17.26.54.png
    Skärmavbild 2018-10-19 kl. 17.26.54.png
    183.5 KB · Visningar: 2
Kompletterande, är ni osäkra så är detta betalkorten. De ser annorlunda ut:

Bilagor

• SAS-American-Express-kort-Classic-Premium-Elite-700x300.jpg
    SAS-American-Express-kort-Classic-Premium-Elite-700x300.jpg
    33.4 KB · Visningar: 62
Tänker ju samtidigt att även om det är kredit på "våra" kort, så är det ju bara betala in 10' extra med jämna mellanrum så använder man ju sina egna pengar när man betalar.

Vet att det inte är något de vill, men det funkar ju utmärkt! :)

Tack för uppdateringen @alfons , perfekt för folk som inte har koll!

Om någon går i tankarna att skaffa Amex, så får ni gärna hojta - om jag bjuder in får både jag och den som blir inbjudan 12k eurobonus-poäng. Win win. :)

Det var ett tag sedan jag skrev detta nu, så jag upprepar från sidan 26.

Från och med nu ska det skänkas en slant till BCF för varje person du har turen/möjligheten att värva från klocksnack. Beloppet får du bestämma själv, men ha i åtanke antalet poäng du får för att värva en person, så ta i från tårna.
När du skänkt en slant får du gärna lägga en post här eller i PM.

Mvh Klocksnack via k0ltrasten

Viktig information för er som har Amex SAS betalkort. Amex sänker från 1/1 2019 intjäning för samtliga betaltkort classic, premium och elite. Därför är det läge att bli värvad till ett kreditkort inom kort för att få den bonusen och sedan avsluta sitt befintliga betalkort. De har försökt att fasa ut dem under en längre tid men nu är det tyvärr slut på förmånen att slippa kredit....

OBS, uppgradera inte utan se till att bli värvad av någon. Om man uppgraderar missar ni värvningsbonusen och det känns ju onödigt.

PM:a gärna om ni har kompletterande frågor.
Vad menar du? Varför ska man stressa att skaffa ett kort som snart blir sämre? :p

Vidare diskuterades det väl även i tråden att man INTE skulle erbjuda sig att bjuda in folk? Rätt säker på att de flesta i tråden kan tänkas sig att bjuda in folk :)

OnT: Surt att betalkorten blir kreditkort alternativt 10p istället för 15p/100kr :(

Om ni har ett jobb där ni utläggsredovisar är SAS kort guld värt. Jag var osäker på om jag skulle skaffa kreditkort med SAS, men har på bara 3 månader samlat på mig 50000 poäng. Ser fram emot att resa first class nästa eller nästnästa år.

Om ni har ett jobb där ni utläggsredovisar är SAS kort guld värt. Jag var osäker på om jag skulle skaffa kreditkort med SAS, men har på bara 3 månader samlat på mig 50000 poäng. Ser fram emot att resa first class nästa eller nästnästa år.
Jodå flyga i F är fint. Föreslår Luftwaffe via Frankfurt så får du en egen terminal och åker ståndsmässigt till planet.
Du har ju dessutom 2-4-1 och kan därmed få med dig en person till för samma pris, eller åka till halva priset själv om du är snål

Jodå flyga i F är fint. Föreslår Luftwaffe via Frankfurt så får du en egen terminal och åker ståndsmässigt till planet.
Du har ju dessutom 2-4-1 och kan därmed få med dig en person till för samma pris, eller åka till halva priset själv om du är snål

Snål och snål... det handlar ändå om 190 000-isch poäng..

Jag har nog blåst 600k poäng i år.
Att sitta ensam i F klass är inte lika roligt som att dela "upplevelsen".
Vi var 4pers senast och tog alltså upp 1/3 av F kabinen

Hör dig, det år magiskt. Du måste resa en del, bjuda in i drivor eller spendera multum med den omsättningen.. kul!

Skulle dock säga att F m Asiana eller Singapore tar Lufthansa.

Hör dig, det år magiskt. Du måste resa en del, bjuda in i drivor eller spendera multum med den omsättningen.. kul!

Skulle dock säga att F m Asiana eller Singapore tar Lufthansa.

Nja, spenderar väl rätt lagomt, men reser mycket. Mesadels Eco, så det blir inte så mycket poäng. Har 127.000p just nu då det har spenderats en del.
Sedan så är det ju inte så att jag flyger "F" 1 gång per år. Väldigt sällan att jag använder poäng faktiskt.

Lufthansa är svåra att flyga med om man ska ha F. Singapore är väl ännu svårare...fast jag har inte försökt ännu.
Sedan så beror det lite på vart man vill flyga.
Snittar man 10.000p/ månad på kortet så har man bara där 120k p. Att jag sedan snittar en bra bit över 100 legs/år, bara med SAS, gör att man skulle kunna ta "F" klass varje år. Dock så passar det sällan in med biljetter och ledighet.
Skulle jag lägga ut för mina flygbiljetter så hade jag skrapat ihop poäng mycket fortare.

Nja, spenderar väl rätt lagomt, men reser mycket. Mesadels Eco, så det blir inte så mycket poäng. Har 127.000p just nu då det har spenderats en del.
Sedan så är det ju inte så att jag flyger "F" 1 gång per år. Väldigt sällan att jag använder poäng faktiskt.

Lufthansa är svåra att flyga med om man ska ha F. Singapore är väl ännu svårare...fast jag har inte försökt ännu.
Sedan så beror det lite på vart man vill flyga.
Snittar man 10.000p/ månad på kortet så har man bara där 120k p. Att jag sedan snittar en bra bit över 100 legs/år, bara med SAS, gör att man skulle kunna ta "F" klass varje år. Dock så passar det sällan in med biljetter och ledighet.
Skulle jag lägga ut för mina flygbiljetter så hade jag skrapat ihop poäng mycket fortare.

Singapore är extremt svårt men åkte till Singapore för två veckor sedan i F. Hade flyt när jag ringde Tallin och fick tag på två biljetter. Lufthansa är väll generellt 2v innan.

Just nu finns det en del F m Thai till BKK via LHR För två :)

Singapore är extremt svårt men åkte till Singapore för två veckor sedan i F. Hade flyt när jag ringde Tallin och fick tag på två biljetter. Lufthansa är väll generellt 2v innan.

Just nu finns det en del F m Thai till BKK via LHR För två :)

Ja, thai via lhr eller cdg funkar oftast ok.
För mig som minimum har med 3pers och ibland 4, så blir det knepigare.
Sedan är jag inte så flexibel, då biljetterna ska passa hela bunten.
Har man familj så känns det konstigt att dra ensam på resa oavsett vilken klass man flyger.
Fast boka i eco med poäng känns bortkastat.

Tack för invites! Ser via mailen jag fått flertalet men kan inte öppna någon alls via luren, återkommer ikväll till den som får den äran att bjuda in och skänka en slant till BCF.
Tack igen.:)

Tillbaka
Topp