Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja fy helvete. Det är i princip 90% av anledningen till att uppgradera klass så ofta man kan, slippa barn.Härligt!
Kan inte låta bli att tycka lite synd om den som betalat 40 lax för resan och hamnar bredvid ett spädbarn..![]()
165 för oss 3. Grabben hinner inte bli 2 år innan avresa.Hur mycket poäng kostade det?
Härligt!
Kan inte låta bli att tycka lite synd om den som betalat 40 lax för resan och hamnar bredvid ett spädbarn..![]()
Missa inte att Amex kör kampanj med 25% extra poäng vid värvning just nu! Ansökte själv precis om ett Platinum som blir ditt för totalt 250kr i 6 månader om man blir värvad. Kan vara värt att fundera på för dem som vill ha ett riktigt vasst kort.
Länka gärna jag hittar ingen info om det, platinum kostar 6000/år och de första 3 mån gratis vilket blir 1500 för första 6 månaderna.
Men vad skall man med ett platinum till när man har EB Amex?Stämmer, spenderar du 20 000kr de tre första månaderna får du 250 000 membership rewards = 1 250kr att reducera fakturan med.
En hel del förmåner som gör din resa bättre. Status i div lojalitetsprogram, priority pass, mkt bra försäkring osv.Men vad skall man med ett platinum till när man har EB Amex?
Yes men om man skall spendera på det så stjäl det ju EB poäng?En hel del förmåner som gör din resa bättre. Status i div lojalitetsprogram, priority pass, mkt bra försäkring osv.
Absolut, men det räcker ju med de 20’ för att få ett halvår gratis. Sen behöver man inte handla med kortet men du har samma förmåner.Yes men om man skall spendera på det så själ det ju EB poäng?
Ja det skulle vara för Pontus då SAS loungen inte är ngt att hänga i granen..Absolut, men det räcker ju med de 20’ för att få ett halvår gratis. Sen behöver man inte handla med kortet men du har samma förmåner.
Bor man dessutom i Stockholm år Pontus på Arlanda världsklass.
Det är ju dröm om man reser en del.Ja det skulle vara för Pontus då SAS loungen inte är ngt att hänga i granen..
Du får inte nyttja platinums reseförsäkring om resan är betald med ett SAS-Amex eller vilket annat kort som helst. Lägg slantarna på SAS Elite samt ett SAS MAstercard så har du nästan ett guldkort med deras baspoäng.En hel del förmåner som gör din resa bättre. Status i div lojalitetsprogram, priority pass, mkt bra försäkring osv.
Jag kommer gärna med lite tips på PM mot att jag får värva dig, betalar självklart till BCF med.Tror jag bottnat i att jag ska starta med ett SAS Amex Premium enligt @BOTL:s rekommendation.
Något mer man bör tänka på/inte bör missa för att maximera antalet poäng, förutom att boka bra flyg?
Seriöst, lämna tips bara om du får poäng för det?Jag kommer gärna med lite tips på PM mot att jag får värva dig, betalar självklart till BCF med.
Seriöst, lämna tips bara om du får poäng för det?
Hela forumet skulle bli ganska trist om exempelvis: ”vilken dykare ska jag köpa”, jorå har några förslag men Swisha mig en lax så ska jag skriv de.
Finns förövrigt andra forum, med gratis, rådgivning om EB: http://www.businessclass.se/
Om du läser tråden så har jag skrivit en hel del, svarar på många inlägg med. Håller inte med din jämförelse, och en donation till barncancerfonden såg jag som positivt. Men det är såklart frivilligt.Seriöst, lämna tips bara om du får poäng för det?
Hela forumet skulle bli ganska trist om exempelvis: ”vilken dykare ska jag köpa”, jorå har några förslag men Swisha mig en lax så ska jag skriv de.
Finns förövrigt andra forum, med gratis, rådgivning om EB: http://www.businessclass.se/
Är tyvärr paxadOm du läser tråden så har jag skrivit en hel del, svarar på många inlägg med. Håller inte med din jämförelse, och en donation till barncancerfonden såg jag som positivt. Men det är såklart frivilligt.
Sånt är livetÄr tyvärr paxad
Håll koll på diverse erbjudanden. Kommer lite olika. Tex värdera lägenheten med bjurfors (Stockholm) så får du 10k (har för mig att det var 10) poäng. Byt el till Fortum så får du x poäng osv. Häng lite på forumet botl tipsar om så finns mycket bra att läsaTror jag bottnat i att jag ska starta med ett SAS Amex Premium enligt @BOTL:s rekommendation.
Något mer man bör tänka på/inte bör missa för att maximera antalet poäng, förutom att boka bra flyg?
Du får inte nyttja platinums reseförsäkring om resan är betald med ett SAS-Amex eller vilket annat kort som helst. Lägg slantarna på SAS Elite samt ett SAS MAstercard så har du nästan ett guldkort med deras baspoäng.
Tror du har fel, de ändrade reglerna om jag förstår det rätt på de andra forumen. Innan var det tydligen som du nämner. Samt platinum höjer nu priset till 6600 per år.Det räcker att du har platinum i botten så täcker försäkringarna, och du kan betala med vilket amex som helst.
Alla har olika preferenser men platinum är ett bra kort och i synnerhet om man bor i Stockholm.
Tror du har fel, de ändrade reglerna om jag förstår det rätt på de andra forumen. Innan var det tydligen som du nämner. Samt platinum höjer nu priset till 6600 per år.
Du kan absolut ha rätt och ber om ursäkt om jag är felinformerad. Värt att kolla upp för jag var aktiv i en liknande tråd i ett annat forum igår och då var där ingen info om förändring.
Vill inte sprida osanningarInget att be om ursäkt för då vi jobbar mot samma mål. Min fru sa upp sitt platinum då vi bokar med SAS Amex och då faller platinumkort skydd. Trist utveckling tycker jag.
Du måste ansöka om nytt.Måste man skaffa ett nytt Mastercard hos SEB för att samla Eurobouns-poäng eller kan man koppla det befintliga på något sätt?
Tjena,
Kollade lite poängresor på SAS men kan varken boka till Bangkok, Phuket, Singapore eller Vietnam med poäng. Har nån en lista på de destinationer som man kan boka med poäng till?