Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Bästa kreditkortet för förmåner?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mps, 13 december 2015.

1. alfons

alfons Titan

Missa inte att Amex kör kampanj med 25% extra poäng vid värvning just nu! Ansökte själv precis om ett Platinum som blir ditt för totalt 250kr i 6 månader om man blir värvad. Kan vara värt att fundera på för dem som vill ha ett riktigt vasst kort.

BOTL gillar detta.
  2. LS

LS Tantal

Ja fy helvete. Det är i princip 90% av anledningen till att uppgradera klass så ofta man kan, slippa barn.

3. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    165 för oss 3. Grabben hinner inte bli 2 år innan avresa.

4. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    Jag har tillhört den gruppen också, men tycker då som nu att det ligger på föräldrarna att i den mån det är möjligt ta hand om sina barn. Den som kör med fri uppfostran och anser att världen är barnens lekplats anser jag är människor som inte borde skaffa barn.

phyx och Zingo gillar detta.
  5. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    Länka gärna jag hittar ingen info om det, platinum kostar 6000/år och de första 3 mån gratis vilket blir 1500 för första 6 månaderna.

6. alfons

alfons Titan

Stämmer, spenderar du 20 000kr de tre första månaderna får du 250 000 membership rewards = 1 250kr att reducera fakturan med.

BOTL gillar detta.
  7. DonDraper

DonDraper Platina Premium

Men vad skall man med ett platinum till när man har EB Amex?

8. alfons

alfons Titan

En hel del förmåner som gör din resa bättre. Status i div lojalitetsprogram, priority pass, mkt bra försäkring osv.

9. DonDraper

Yes men om man skall spendera på det så stjäl det ju EB poäng?

10. alfons

alfons Titan

Absolut, men det räcker ju med de 20’ för att få ett halvår gratis. Sen behöver man inte handla med kortet men du har samma förmåner.

Bor man dessutom i Stockholm år Pontus på Arlanda världsklass.

11. DonDraper

Ja det skulle vara för Pontus då SAS loungen inte är ngt att hänga i granen..

alfons gillar detta.
  12. alfons

alfons Titan

Det är ju dröm om man reser en del.

DonDraper gillar detta.
  13. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    Du får inte nyttja platinums reseförsäkring om resan är betald med ett SAS-Amex eller vilket annat kort som helst. Lägg slantarna på SAS Elite samt ett SAS MAstercard så har du nästan ett guldkort med deras baspoäng.

14. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Tror jag bottnat i att jag ska starta med ett SAS Amex Premium enligt @BOTL:s rekommendation.

Något mer man bör tänka på/inte bör missa för att maximera antalet poäng, förutom att boka bra flyg?

Huvudverk och BOTL gillar detta.
  15. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    Jag kommer gärna med lite tips på PM mot att jag får värva dig, betalar självklart till BCF med.

16. Zingo

Zingo Silver

Seriöst, lämna tips bara om du får poäng för det? :bored:
    Hela forumet skulle bli ganska trist om exempelvis: ”vilken dykare ska jag köpa”, jorå har några förslag men Swisha mig en lax så ska jag skriv de. :oldman:

Finns förövrigt andra forum, med gratis, rådgivning om EB: http://www.businessclass.se/

SGB, LS, Aurum och 1 annan gillar detta.
  17. vaniljglass

:D

18. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    Om du läser tråden så har jag skrivit en hel del, svarar på många inlägg med. Håller inte med din jämförelse, och en donation till barncancerfonden såg jag som positivt. Men det är såklart frivilligt.

19. vaniljglass

Är tyvärr paxad

BOTL gillar detta.
  20. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    Sånt är livet :D Men som det nämns om du lägger ett par dagar att läsa på BC så kan grotta ner dig ännu mer.

21. joca

joca Diamant

Från:
    Stockholm
    Håll koll på diverse erbjudanden. Kommer lite olika. Tex värdera lägenheten med bjurfors (Stockholm) så får du 10k (har för mig att det var 10) poäng. Byt el till Fortum så får du x poäng osv. Häng lite på forumet botl tipsar om så finns mycket bra att läsa :)

BOTL gillar detta.
  22. alfons

alfons Titan

Det räcker att du har platinum i botten så täcker försäkringarna, och du kan betala med vilket amex som helst.

Alla har olika preferenser men platinum är ett bra kort och i synnerhet om man bor i Stockholm.

23. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    Tror du har fel, de ändrade reglerna om jag förstår det rätt på de andra forumen. Innan var det tydligen som du nämner. Samt platinum höjer nu priset till 6600 per år.

24. alfons

alfons Titan

Du kan absolut ha rätt och ber om ursäkt om jag är felinformerad. Värt att kolla upp för jag var aktiv i en liknande tråd i ett annat forum igår och då var där ingen info om förändring.

Ludvig Fredriksson och BOTL gillar detta.
  25. BOTL

BOTL Brons

Från:
    Gefle
    Inget att be om ursäkt för då vi jobbar mot samma mål. Min fru sa upp sitt platinum då vi bokar med SAS Amex och då faller platinumkort skydd. Trist utveckling tycker jag.

26. alfons

alfons Titan

Vill inte sprida osanningar ;)

BOTL gillar detta.
  27. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Måste man skaffa ett nytt Mastercard hos SEB för att samla Eurobouns-poäng eller kan man koppla det befintliga på något sätt?

28. k0ltrasten

k0ltrasten The Bird Admin Moderator Premium

Du måste ansöka om nytt.

Torsten gillar detta.
  29. Tjabo

Tjabo Brons

Tjena,

Kollade lite poängresor på SAS men kan varken boka till Bangkok, Phuket, Singapore eller Vietnam med poäng. Har nån en lista på de destinationer som man kan boka med poäng till?

30. Hoarz

Hoarz Tantal

Ska du boka med SAS får du boka till SAS destinationer. Vill du boka med Star Alliance-bolag får du söka här: https://www.sas.se/en/eurobonus/star-alliance-award-trips/