• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Inte lika pedagogisk, men SAS egna är tydlig:
https://www.sas.se/eurobonus/poangtabeller/
Avgifterna på rena SAS-flyg är lägre än om man blandar in annat Star Alliance-bolag.

Åh fan. Finns bara Tokyo, Hongkong, Shanghai och Peking i hela sydostasien.

Är det värt att dra nån av dem ovan med business för att köra ett connecting på 3,5h till slutdestination? Restiden är nästan samma Ska tilläggas. (+2h)
 

maartyn

Omega
Åh fan. Finns bara Tokyo, Hongkong, Shanghai och Peking i hela sydostasien.

Är det värt att dra nån av dem ovan med business för att köra ett connecting på 3,5h till slutdestination? Restiden är nästan samma Ska tilläggas. (+2h)
Nej, jag hade inte gjort det. Kanske om man planerar in stopp, men inte med korta byten. En genomgående biljett med Star Alliance kostar 165' EB-poäng till Asien och du slipper risken för missade byten med separata biljetter. Tillgängligheten på business awards med SAS är också tämligen skral jämfört med Star Alliance.

Vad gäller destinationer så har SAS en del nya långdistansplan beställda som kommer börja levereras inom ett år. Mycket talar väl för att man kommer att behålla de (nyrenoverade) gamla planen ett tag till och därmed även utöka antalet destinationer...
 

BOTL

Panerai
Åh fan. Finns bara Tokyo, Hongkong, Shanghai och Peking i hela sydostasien.

Är det värt att dra nån av dem ovan med business för att köra ett connecting på 3,5h till slutdestination? Restiden är nästan samma Ska tilläggas. (+2h)
Så fort du inte kör SAS hela vägen får du betala enligt star*
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nej, jag hade inte gjort det. Kanske om man planerar in stopp, men inte med korta byten. En genomgående biljett med Star Alliance kostar 165' EB-poäng till Asien och du slipper risken för missade byten med separata biljetter. Tillgängligheten på business awards med SAS är också tämligen skral jämfört med Star Alliance.

Vad gäller destinationer så har SAS en del nya långdistansplan beställda som kommer börja levereras inom ett år. Mycket talar väl för att man kommer att behålla de (nyrenoverade) gamla planen ett tag till och därmed även utöka antalet destinationer...

Problemet är att jag bara har 100k EB idag. Kanske kommer ha 120-130k när resan ska bokas. Och att boka med poäng + pengar är väl inte så smart?
 

maartyn

Omega
Problemet är att jag bara har 100k EB idag. Kanske kommer ha 120-130k när resan ska bokas. Och att boka med poäng + pengar är väl inte så smart?
Nej, då räcker det inte. Fortsätt spara, revidera resan eller se till att ha en försäkring som ersätter missad anslutning om du ändå vill gambla (tänk på att även bagage måste hämtas ut, tullas, checkas igen, ny säkerhetskontroll osv med separata biljetter).
Poäng + pengar är mycket dyrare, det är en vanlig biljett (ingen award) som du delbetalar med poäng. 2-4-1-voucher gäller inte etc.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har kvalificeringsperiod till 30 juni på EB.

Är det idiotiskt att signa för ett SAS Amex Elite då idag, dvs drygt 3 mån innan kvalperioden är slut?

Har drygt 18k poäng bara.
 

maartyn

Omega
Har kvalificeringsperiod till 30 juni på EB.

Är det idiotiskt att signa för ett SAS Amex Elite då idag, dvs drygt 3 mån innan kvalperioden är slut?

Har drygt 18k poäng bara.
Om du har chans att nå guld den här perioden, signa nu. Annars kan du vänta om du hellre vill ha poängen i början på perioden. Egentligen spelar det ingen roll senare eftersom poängen kommer samma tid varje år. Undvik att signa precis vid brytdatum för din kvalificeringsperiod eftersom det exakta datumet för poängen kan diffa några veckor från år till år.

Intjäningen mot 2-4-1-vouchern räknas från 1/1 till 31/2, helt oberoende av ditt Eurobonus-år.
 

Golbica

Omega
Finns det kort som ej tar ut valutapåslag om man köper en vara via internet i tex EUro?

När jag handlar i utländsk valuta stämmer aldrig beloppen som dras om jag kollar på valuta växlingen på tex valuta.se valutaomväxling.se etc

Why?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Missade att citera. Ping @Bergaren

Står på webbplatsen. Handlar du endast för 1000 kronor i månaden på Ica får du enligt nedan på ett år.

http://mastercard.sjprio.sj.se

Screenshot_20190405-103755.jpg
 

Veratio

Cartier
Väntar på någon poängrabatt till Luleå nu i slutet av sommaren, SAS har haft en sån de sista två åren.

Kan man använda Mastercards "upgrade" när man bokar poängresa på rabatt? Någon som har koll?
 

Veratio

Cartier
Nu kom den! 40 % poängrabatt med SAS på inrikesresor.

Boka från och med imorgon, 2019-04-16, till 2019-04-22. Res mellan 2019-05-01 till 2019-08-31. Rätt sweet! Ska boka imorgon bitti!
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Nån som fått sitt Amex Platinum Metal än? Nöjd med kvalitén? Det vanliga plastkortet tappade ju färgen på siffror/bokstäver rätt snabbt.
Mitt skulle komma om ca 10 dagar.
 

maartyn

Omega
Nån som fått sitt Amex Platinum Metal än? Nöjd med kvalitén? Det vanliga plastkortet tappade ju färgen på siffror/bokstäver rätt snabbt.
Mitt skulle komma om ca 10 dagar.
Fick mitt igår. Namn och CVV graverat på framsidan i metall. Baksidan är i plast med kortnumret lätt upphöjt, kommer nog inte slitas lika snabbt. Om jag är nöjd med kvaliten? Tja, det är väl lite premium, men det är ju fortfarande bara ett betalkort...
Hoppas dock mer på att man utökar förmånerna och att den 10% höjda årsavgiften inte bara finansierar metallkorten.
 

Johanw

Cartier
Någon fortfarande har en aktiv Billhop värvninglänk-kod? Avslutade mitt Billhop för ett tag sen så bör kunna gå med igen.
 

Johanw

Cartier
Billhop har avslutat värvningskampanjen sedan ett någon månad.

Från annat håll ;)

Kan meddela att det fortfarande fungerar att få bonus.
Jag hade en värvningslänk som hette https://secure.billhop.com/r/abcde
Klickar man på länken så får man ett svar att kampanjen är avslutad.

Om man däremot när man registrerar ett konto anger koden i länken dvs abcde som refereringskod så får båda bonus som vanligt. Testade senast igår.
 
Topp