• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

alex_c

Cartier
2-Faktor
Lite svårt att motivera månadskostnaden, man får väl typ samma på gold till och med?
Med Platinum får du förutom Pontus på Arlanda obegränsat med besök i Priority Pass lounger, får ta med en gäst per kort kostnadsfritt, guldstatus på bla Hilton, motsvarande på Shangri-La och även någon tuffingstatus på ett par kända hyrbilsfirmor. Reseförsäkringen tror jag är mer omfattande också men kan ha fel.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Med Platinum får du förutom Pontus på Arlanda obegränsat med besök i Priority Pass lounger, får ta med en gäst per kort kostnadsfritt, guldstatus på bla Hilton, motsvarande på Shangri-La och även någon tuffingstatus på ett par kända hyrbilsfirmor. Reseförsäkringen tror jag är mer omfattande också men kan ha fel.
Visst det är bra, men kanske inte för mig som reser typ 2 ggr per år sett till avgiften på ca 6 k om året :)
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Visst det är bra, men kanske inte för mig som reser typ 2 ggr per år sett till ca 6 k om året :)
Och just det, man kan även boka med Fine hotels and Resorts eller vad det heter, ger extra hotell quirks. Senast när vi var i Hongkong bodde vi förmånligt på Ritz vilket innebar frukostbuffet, hotellvoucher mm. Ibland tom extranatt. Men om det är värt 6k som du säger är kanske inte helt säkert :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Jag svarar gärna om du bara berättar vad målet är och vad det får kosta. Likaså många i denna tråden, om du inte själv vill läsa.
Målet är bara att bränna pengarna med något kort där man får poäng/förmåner, till skillnad mot bankkort. Sen är väl hotell och resor det första jag tänker på, men även annan konsumtion av poängen :)

Tänker att det kan kosta runt 200 kr månaden i avgift ungefär
 

zeke_varg

Omega
Jag föreslår bara Mastercard inget amex. IOM att du inte kommer upp i halvapriset-vouchern på amex. Var 3-4 år borde du nå en gratisresa till Europa?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Jag föreslår bara Mastercard inget amex. IOM att du inte kommer upp i halvapriset-vouchern på amex. Var 3-4 år borde du nå en gratisresa till Europa?

Frågan är...
Har han ett EB konto?
Men ja, ska han bara samla poäng en stund så funkar MC bra och när poäng samlar sig upp så kör man på med Amex i läglig tid innan
 

Veratio

Cartier
Strulade som sjutton på SAS hemsida när jag skulle boka business till Washington i April, men till slut gick det igenom. Bara hålla tummarna för att allt är "mer normalt" när det blir dags att åka.
 

Johanw

Cartier
Har dom öppnat upp för att boka awardresor online igen? Snart en tredje 2-4-1 så börja känna att man ska boka.
 

Veratio

Cartier
Hahaha!

Älskar alla delar av USA, vissa mer... Washington DC är min sambos favorit förutom runt gränsen Florida/Georgia.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hahaha!

Älskar alla delar av USA, vissa mer... Washington DC är min sambos favorit förutom runt gränsen Florida/Georgia.
Jag är generellt sett inget stort fan av landet, även om det såklart är så stort och olika beroende vart man är. Har specifikt svårt för stadskärnorna som jag tycker är lite väl mycket betong och misär. :)
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Det är så jävla dumt alltså. Enda möjligheten är att hitta något med SAS och sedan flyga vidare till något trevligt ställe, men vet inte vart. Första tanken är att ta sig till EWR och ta några dagar på Manhattan för att sedan flyga till någonstans i västindien.

Eller 400 muffins på nåt flyg. Synd att man inte kan köra 2-4-1 på muffins
 
Topp