Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kan boka. Vad menar du med "risk att den ryker"?Någon som har koll på läget med SAS AMEX? Kan man inte boka poängresor i dagsläget? Risk att 2 for 1 voucern ryker?
Man kan boka. Vad menar du med "risk att den ryker"?
Du kan boka bonusresa via SAS själv dock inte via Star Alliance. Från igår skall kundtjänsten kunna boka Star alliance resa igen via telefon alternativt om du gör det via extern aktör så som Chatflights tex.
I måndags så släppte de som sagt på Star Alliance också via telefon inkl användande av voucher så du kommer runt det om du ringer in. Chatflights har också skrivit om det så de verkar också komma åt att boka, jag har dock inte hittat något annat sätt att boka själv än via telefon.Precis, skulle länka detta. Får se om man kan komma runt det
![]()
Någon som har koll på läget med SAS AMEX? Kan man inte boka poängresor i dagsläget? Risk att 2 for 1 voucern ryker?
Hur långt fram i tiden släpper bolagen bokningsbara flyg, generellt sett?Ring Tallin
Det går att boka poängresor
Business och ekonomi kan du boka rätt långt fram via Star Alliance, First däremot släpps inte för eurobonus hos vissa (tex Lufthansa släpper det bara för deras Miles & more medlemmar)förutom ganska tätt inför resa.Hur långt fram i tiden släpper bolagen bokningsbara flyg, generellt sett?
Funderar på om man ska chansa på att åka nånstans till vintern (kanske är helt sönderbokat?) eller om man helt enkelt ska skjuta på det så långt fram som möjligt.
Tänker typ Februari tidigast.Business och ekonomi kan du boka rätt långt fram via Star Alliance, First däremot släpps inte för eurobonus hos vissa (tex Lufthansa släpper det bara för deras Miles & more medlemmar)förutom ganska tätt inför resa.
Så försök hitta någon vettig business skulle jag rekommendera men visst tycker jag att det är halvtomt på vettiga avgångar senare i vinter då många verkar skjutit sina resor lite framåt.
Business via några olika Star Alliance om man är någorlunda flexibel på datum bör gå att hitta en del. Beror på vad du är sugen på men vissa ställen brukar vara relativt tillgängligt så som Zanzibar/Seychellerna via ethiopean, vissa storstäder som många flyger till etc.Tänker typ Februari tidigast.
Komplett mastercard tycker jag är riktigt bra
1% när du handlar i butik
2% på nätet
4% på komplett
Bonusen du får är max 2000 kr per år, och bonusen använder du för att betala av på fakturan
Nice!Business via några olika Star Alliance om man är någorlunda flexibel på datum bör gå att hitta en del. Beror på vad du är sugen på men vissa ställen brukar vara relativt tillgängligt så som Zanzibar/Seychellerna via ethiopean, vissa storstäder som många flyger till etc.
Vi har Zanzibar plus Tokyo bokat just nu på poäng tex där business var rätt tillgängligt medan first var nästintill omöjligt.
Nice!
skramlar inte ihop så snabbt med poäng men håller tummarna att jag hittar en resa till Seychellerna om 2 år. Behöver få till två vouchers för att få till det hela. Får min första i höst och nästa år får jag jobba in en snabbare så jag kan nyttja två rackare för hela familjen på 4.
Passerat 100k points och behöver drygt 100k till för 4 business om jag inte räknat fel.. Är ju en ”bonusresa” så ska bli kul om jag får till det.
Nice!
skramlar inte ihop så snabbt med poäng men håller tummarna att jag hittar en resa till Seychellerna om 2 år. Behöver få till två vouchers för att få till det hela. Får min första i höst och nästa år får jag jobba in en snabbare så jag kan nyttja två rackare för hela familjen på 4.
Passerat 100k points och behöver drygt 100k till för 4 business om jag inte räknat fel.. Är ju en ”bonusresa” så ska bli kul om jag får till det.
Jo. 100k gäller endast SAS.Är det inte 165k för 2 pers?
Alla brukar inte synas, ring Tallinn och fråga eller boka där.Någon annan som ser mer än en voucher på SAS sida när man ska boka med poäng?
Hade en resa till NY som blev inställd med voucher som "gått ut" 2019. Borde inte denna synas, för vill bli av med den först om jag ska boka något.
Tyckte jag läste den skulle vara giltig till augusti något?
![]()
Det är normalt 100k endast för SAS men just Ethiopean är lite av en sweetspot för att ta sig långt/udda på relativt låga poäng. 52 500 för en business så 210 000 poäng plus 2 vouchers för att åka 4 vuxna till Seychellerna eller Zanzibar, helt ok business men inte lika bra som de bästa där jag faktiskt rankar SAS själva som ganska bra inom Star Alliance. Sätena håller vettig klass men mat/dryck är något sämre och om man bryr sig har filmutbudet varit sämre också.Jo. 100k gäller endast SAS.
Det är normalt 100k endast för SAS men just Ethiopean är lite av en sweetspot för att ta sig långt/udda på relativt låga poäng. 52 500 för en business så 210 000 poäng plus 2 vouchers för att åka 4 vuxna till Seychellerna eller Zanzibar, helt ok business men inte lika bra som de bästa där jag faktiskt rankar SAS själva som ganska bra inom Star Alliance. Sätena håller vettig klass men mat/dryck är något sämre och om man bryr sig har filmutbudet varit sämre också.
Ethiopian och Turkish bokat via TallinKanske dum fråga, men hur bokar du Seychellerna och Zanzibar?
Precis som @SWC nämnde så är det turkish och ethiopian som gäller med mellanlandning i Istanbul eller Addis Abbeba, just nu bokat via telefon (Tallin) men i normala fall går det att boka själv också.Kanske dum fråga, men hur bokar du Seychellerna och Zanzibar?
Tycker personligen att Miami är ganska trött. Nyrikt liksom.290 000 Eurobonus-poäng och triggade precis en 2-4-1. Har ni några bra förslag på poängresa i vinter, 2-3 veckor någon gång mellan december-mars.
Åker med min sambo och vi vill till värmen, men se mer än bara en solstol. Kanske Miami och sedan åka ut mot Karibien och Kuba? Något helt annat?![]()
Precis som @SWC nämnde så är det turkish och ethiopian som gäller med mellanlandning i Istanbul eller Addis Abbeba, just nu bokat via telefon (Tallin) men i normala fall går det att boka själv också.
Turkish har bättre mat och allmänt bättre upplevelse i business men mer poäng.
HejJag har ca 200k EB poäng och en 2 för 1 voucher, kommer vi t&r i business?
290 000 Eurobonus-poäng och triggade precis en 2-4-1. Har ni några bra förslag på poängresa i vinter, 2-3 veckor någon gång mellan december-mars.
Åker med min sambo och vi vill till värmen, men se mer än bara en solstol. Kanske Miami och sedan åka ut mot Karibien och Kuba? Något helt annat?![]()
Jag har ca 200k EB poäng och en 2 för 1 voucher, kommer vi t&r i business?
Som Lolle skriver räcker inte en voucher.
Har ett knippe vouchers jag ej kommer använda. Kan erbjuda dom mot rimlig donation till BCF.
Hej
Om ni ska 4st tur och retur i business så är Ethiopean billigast i poäng och då gäller 210 000 poäng och 2st vouchers så det räcker tyvärr inte med en voucher då den ger halva priset för max 2 pers.
2 utav er med en voucher för 105 000 poäng
2 till så gäller en till voucher eller fulla poängen för resan vilket är 210 000 poäng.
Är det så att ni inte hinner få ihop en andra voucher förrän den första går ut så är det alltså 315 000 poäng tyvärr som gäller.
Så du får shoppa mer, skaffa mer poäng eller offra några resande![]()
100%.. Ethiopian är så trötta på alla sätt och vis enligt mig..Precis som @SWC nämnde så är det turkish och ethiopian som gäller med mellanlandning i Istanbul eller Addis Abbeba, just nu bokat via telefon (Tallin) men i normala fall går det att boka själv också.
Turkish har bättre mat och allmänt bättre upplevelse i business men mer poäng.