• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Blev SJ-prio MC precis ännu sämre...?

Låter som så för frekventa resenärer. Övergår mitt förstånd iofs varför man skulle kreditkortssamla SJ-poäng istället för andra poänggivande kort men each to his own :D
 

Natex

Omega
2-Faktor
Fick erbjudande från Amex om att bjuda in och nu få dubbla poäng, till mig och den som bjuds in. Skulle då vara 24 000 poäng vardera för ett sas amex premium.

Har någon gått i tankarna på att skaffa ett sådant kortet så delar jag mer än gärna min länk samt skänker 500 kr till BCF.

Glöm ovan! Visste inte att man fick mer poäng om man ansökte själv. Tack @Hoarz

 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fick erbjudande från Amex om att bjuda in och nu få dubbla poäng, till mig och den som bjuds in. Skulle då vara 24 000 poäng vardera för ett sas amex premium.

Har någon gått i tankarna på att skaffa ett sådant kortet så delar jag mer än gärna min länk samt skänker 500 kr till BCF.
Snåljåp
 

Natex

Omega
2-Faktor
Jag menar att du är snål som erbjuder futtiga 500kr till BCF för 24 000 poäng. :)

I deras shop är en poäng värd ca 0,03 kr. 24 000 poäng blir då ca 720 kr. Jag tyckte det dock var fjuttigt att bara skriva ”erbjudandet”, som jag också först trodde var en win-win. Därav försökte jag erbjuda något mer som skulle gå till en bra sak. Har tidigare noterat att klocksnack gjort en del med BCF så tänkte det kunde vara ett bra ändamål. Förstår inte varför det då är snålt.

Sedan uppskattar jag inte din attityd. Du kan skriva att det är snålt och gärna att argumentera för det men att skriva att jag är snål definierat på att jag vill skänka pengar, men enligt dig då uppenbarligen inte tillräckligt med pengar, för något jag trodde var en win-win tycker jag är rätt osmakligt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
I deras shop är en poäng värd ca 0,03 kr. 24 000 poäng blir då ca 720 kr. Jag tyckte det dock var fjuttigt att bara skriva ”erbjudandet”, som jag också först trodde var en win-win. Därav försökte jag erbjuda något mer som skulle gå till en bra sak. Har tidigare noterat att klocksnack gjort en del med BCF så tänkte det kunde vara ett bra ändamål. Förstår inte varför det då är snålt.

Sedan uppskattar jag inte din attityd. Du kan skriva att det är snålt och gärna att argumentera för det men att skriva att jag är snål definierat på att jag vill skänka pengar, men enligt dig då uppenbarligen inte tillräckligt med pengar, för något jag trodde var en win-win tycker jag är rätt osmakligt.
Och ändå erbjuder du bara 500, och detta till en välgörenhet :D
 

Natex

Omega
2-Faktor
Och ändå erbjuder du bara 500, och detta till en välgörenhet :D

(1) Jag fick 12 000 poäng när jag blev värvad. Jag försökte nu erbjuda 24 000 poäng samt en donation på 500 kr, om jag fick värva.

(2) Deras ratio 0,03 baserat på vad de anser en produkt är värd.

Tar man exempelvis Bose 700 så är de värda 4 365 kr. Bästa pris på prisjakt är 2 490 kr. I det fallet är deras ratio sätt till reellt värde 45% lägre.

24 000 x 0,65 x 0,35 = 468 kr.

Du får gärna skriva till SAS att deras utväxling på poäng i deras poängshop är snål istället för trakassera mig och sen krypa ner under stenen igen.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
(1) Jag fick 12 000 poäng när jag blev värvad. Jag försökte nu erbjuda 24 000 poäng samt en donation på 500 kr, om jag fick värva.

(2) Deras ratio 0,03 baserat på vad de anser en produkt är värd.

Tar man exempelvis Bose 700 så är de värda 4 365 kr. Bästa pris på prisjakt är 2 490 kr. I det fallet är deras ratio sätt till reellt värde 45% lägre.

24 000 x 0,65 x 0,35 = 468 kr.

Du får gärna skriva till SAS att deras utväxling på poäng i deras poängshop är snål istället för trakassera mig och sen krypa ner under stenen igen.
Samtidigt kostar det 4800 kr att köpa 24 000 poäng hos SAS
 

Natex

Omega
2-Faktor
Samtidigt kostar det 4800 kr att köpa 24 000 poäng hos SAS
Oj... Visste jag inte. Sett i relation till det kan jag också hålla med om att det jag erbjöd var snålt. Om poängen nu var värda det.

Man skulle kunna översätta det till att köpkursen då är 0,2 kr per EBB men om man sedan ”säljer” tillbaka poängen till deras shop får man få ut ett värde på 0,02. Alltså 10x lägre värde. Det om något är snålt.

Återigen något jag tycker du kan adressera till dem istället för mig, om du nu känner ett så starkt behov att av kritisera. Och att du startar den här argumentationen med att gå till angrepp, istället för att vara saklig, tycker jag inte är inte klädsamt.

Nu ska jag inte ta upp denna tråd med mer käbbel.

Önskar dig ett gott liv men hoppas vi inte hörs igen :)
 

Hangarhunden

Cartier
Oj... Visste jag inte. Sett i relation till det kan jag också hålla med om att det jag erbjöd var snålt. Om poängen nu var värda det.

Man skulle kunna översätta det till att köpkursen då är 0,2 kr per EBB men om man sedan ”säljer” tillbaka poängen till deras shop får man få ut ett värde på 0,02. Alltså 10x lägre värde. Det om något är snålt.

Återigen något jag tycker du kan adressera till dem istället för mig, om du nu känner ett så starkt behov att av kritisera. Och att du startar den här argumentationen med att gå till angrepp, istället för att vara saklig, tycker jag inte är inte klädsamt.

Nu ska jag inte ta upp denna tråd med mer käbbel.

Önskar dig ett gott liv men hoppas vi inte hörs igen :)
Forumtrollet vaniljglass trollar igen. Inget att bry sig om.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har någon här förresten några bra erfarenheter från den nya svenska sas-kundtjänsten? Servicegraden är inte riktigt vad den som de i Tallin tidigare erbjöd...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Har någon här förresten några bra erfarenheter från den nya svenska sas-kundtjänsten? Servicegraden är inte riktigt vad den som de i Tallin tidigare erbjöd...
Högt och lågt, skulle jag säga.

Förvånansvärt många trötta killar, av någon anledning. Den tröttaste krävde minsann att jag skulle ge honom ett datum när jag sa att allt 2022 funkade för mig. Däremot pratade jag med en rätt härlig tant samt en kille som var riktigt bra och hittade grejer som ingen av de typ 7 olika personerna innan inte hade hittat.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Högt och lågt, skulle jag säga.

Förvånansvärt många trötta killar, av någon anledning. Den tröttaste krävde minsann att jag skulle ge honom ett datum när jag sa att allt 2022 funkade för mig. Däremot pratade jag med en rätt härlig tant samt en kille som var riktigt bra och hittade grejer som ingen av de typ 7 olika personerna innan inte hade hittat.
Låter väldigt likt min erfarenhet. Hade som många andra ett par vouchers som gick ut förra månaden och tänkte jag skulle försöka boka något. Jag var också VÄLDIGT flexibel.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Högt och lågt, skulle jag säga.

Förvånansvärt många trötta killar, av någon anledning. Den tröttaste krävde minsann att jag skulle ge honom ett datum när jag sa att allt 2022 funkade för mig. Däremot pratade jag med en rätt härlig tant samt en kille som var riktigt bra och hittade grejer som ingen av de typ 7 olika personerna innan inte hade hittat.

Låter väldigt likt min erfarenhet. Hade som många andra ett par vouchers som gick ut förra månaden och tänkte jag skulle försöka boka något. Jag var också VÄLDIGT flexibel.
+1 på den. Jag blev ombedd att själv kolla flighter och återkomma när jag visste vilka flyg jag ville åka med.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Förstår inte varför det är svårt att kolla upp flighter själv? Det har jag alltid gjort för den långa sträckan. Sen ringt och bett dem lösa eventuella extrasträckor.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Förstår inte varför det är svårt att kolla upp flighter själv? Det har jag alltid gjort för den långa sträckan. Sen ringt och bett dem lösa eventuella extrasträckor.
För att det finns mängder med flighter när/dit jag tänkt åka - men inte en enda i BC. Det innebär att jag gör ett jäkla jobb med att kolla upp och skriva ner, bara för att sen få reda på att det inte funkar. Frustrerande minst sagt.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
För att det finns mängder med flighter när/dit jag tänkt åka - men inte en enda i BC. Det innebär att jag gör ett jäkla jobb med att kolla upp och skriva ner, bara för att sen få reda på att det inte funkar. Frustrerande minst sagt.
Ser nu att SAS stängt ner sin Star Alliance sök så då blir det svårare. Dock när den är öppen ser du exakt samma saker där som eurobonuspersonalen ser.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Topp