• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Hur snabbt efter att man fått poängen på båda korten vågar man säga upp det ena?
Så man inte betalar dubbla avgifter i flera månader/år ;)

Hur snabbt efter att man fått poängen på båda korten vågar man säga upp det ena?
Så man inte betalar dubbla avgifter i flera månader/år ;)
Så fort du fått poängen är det nog bara säga upp. Jag har inte hört talas om någon som fått poäng tillbakadragna, undrar om det ens är "tekniskt möjligt"

Om flygresor inte är det mest intressanta, vilka kreditkort ska man kika på? Blir en del spenderade och är i nuläget utan kort efter att ha haft HB tidigare. Vill alltså gärna maximera poäng/förmåner men just flygresor är inte det mest intressanta då jag sällan reser.

Det vettigaste är att skaffa ett kort och sedan bjuda in någon som inte bryr sig om poängen, t.ex en familjemedlem som man har med i sin point share grupp.
78k poäng i ett nafs
Jag har ett Premium redan, kan man söka ett Elite och få 30k också? Och sen bjuda in sambon i pointshare till ett kort och få 48k till på något sätt?

Jag har ett Premium redan, kan man söka ett Elite och få 30k också? Och sen bjuda in sambon i pointshare till ett kort och få 48k till på något sätt?
Hmm...
Bjud in sambon och så tar hon ett elite, då blir det 36k*2. Lägg till henne i point share.
Om hon sedan kan söka ett vanligt vet jag inte, annars tar man någon förälder, morfar, kusin eller annat.
Givetvis står man för spenden om man vill att det ska gå fort.

Om flygresor inte är det mest intressanta, vilka kreditkort ska man kika på? Blir en del spenderade och är i nuläget utan kort efter att ha haft HB tidigare. Vill alltså gärna maximera poäng/förmåner men just flygresor är inte det mest intressanta då jag sällan reser.
Finns inget som ger motsvarande kickback som samla flygpoäng. Samla flygpoäng och sälj poängen är mitt bästa förslag om du inte är intresserad av att resa.

Hmm...
Bjud in sambon och så tar hon ett elite, då blir det 36k*2. Lägg till henne i point share.
Om hon sedan kan söka ett vanligt vet jag inte, annars tar man någon förälder, morfar, kusin eller annat.
Givetvis står man för spenden om man vill att det ska gå fort.
Bjöd in sambo och ansökte om ett Premium till henne. Som jag läser det skall vi då få 2x24k inom 4 månader givet att hon spenderar 20k under de 3 första månaderna. Låter ju som 48k enkla poäng för några hundralappar.

Bjöd in sambo och ansökte om ett Premium till henne. Som jag läser det skall vi då få 2x24k inom 4 månader givet att hon spenderar 20k under de 3 första månaderna. Låter ju som 48k enkla poäng för några hundralappar.
Jag vet egentligen inte om man kan få bägge dealarna via en och samma person.
Jag föreslår att du hittar en som är ointresserad av flyg och poäng.
Jag brukar köra med föräldrarna och ibland syskon.
Ibland önskar jag att man var med i någon sekt där man hade 40 syskon, eller liknande.

Jag vet egentligen inte om man kan få bägge dealarna via en och samma person.
Jag föreslår att du hittar en som är ointresserad av flyg och poäng.
Jag brukar köra med föräldrarna och ibland syskon.
Ibland önskar jag att man var med i någon sekt där man hade 40 syskon, eller liknande.
Vad menar du med bägge dealarna? Att det inte fungerar att bjuda in till ett Premium till någon i min pointshare? Det står ingenting i villkoren om det iaf.

Vad menar du med bägge dealarna? Att det inte fungerar att bjuda in till ett Premium till någon i min pointshare? Det står ingenting i villkoren om det iaf.
Nej, jag tänkte på Amex dealen med 30k poäng eller om du bjuder in frun till elite igen.
Det har fungerat för mig att jag bjuder in farsan till premium, sedan bjuder han in mig och så tar jag ett elite.
Spend till voucher kan bli jobbigt sådana år, men vafan, hittar man en klocka och butiken tar Amex, så är ju problemet löst 😉

Nej, jag tänkte på Amex dealen med 30k poäng eller om du bjuder in frun till elite igen.
Det har fungerat för mig att jag bjuder in farsan till premium, sedan bjuder han in mig och så tar jag ett elite.
Spend till voucher kan bli jobbigt sådana år, men vafan, hittar man en klocka och butiken tar Amex, så är ju problemet löst 😉
Jag börjar med ett Premium till frugan. Hon har ju ett extrakort i mitt namn, hoppas inte det räknas som att hon "haft ett AMEX under de senaste 6 månaderna" som det står i villkoren. Borde det ju inte göra.

Spend till voucher är inget problem tyvärr. Har 2-4-1 resa bokade till i år och en oanvänd voucher på G.

Jag börjar med ett Premium till frugan. Hon har ju ett extrakort i mitt namn, hoppas inte det räknas som att hon "haft ett AMEX under de senaste 6 månaderna" som det står i villkoren. Borde det ju inte göra.

Spend till voucher är inget problem tyvärr. Har 2-4-1 resa bokade till i år och en oanvänd voucher på G.
Jag tror det kan fungera att hon bjuder in dig och du accepterar ett Elite.
Jag fick igenom det förra året (eller när det nu var), men det är ju en galen chansning om man dessutom ska ut med en spend för att få poängen.

Som sagt, morsan och farsan har fått sig EB konton och ligger i min point share grupp. Dom accepterar inbjudan, jag tar deras kort, sköter spenden och betalar räkningen. Bjuder du således in dina föräldrar och tar spenden så har du 144k poäng även där.

Det räknas inte. Det är ditt kort.

Jo men varaför skulle jag ta 6k poäng mindre för att någon random ska få 24k?
Om någon är intresserad av 24 000p värvningsbonus + överföring 10 000p från mig, hör av er.

(34 000p till intresserad och 14 000p till mig netto. Ser det som en win win.)

Är väldigt nöjd med Amex Premium och de fördelar man får. Otroligt bra värde för resor i Business och First för poäng.

Om någon är intresserad av 24 000p värvningsbonus + överföring 10 000p från mig, hör av er.

(34 000p till intresserad och 14 000p till mig netto. Ser det som en win win.)

Är väldigt nöjd med Amex Premium och de fördelar man får. Otroligt bra värde för resor i Business och First för poäng.
Är det inte dyrt att överföra poäng?

Beror på vad man anser är dyrt. Kostnaden är 0,05kr/poäng.

I mitt förslag skulle intjänande av 14 000p kosta mig 500kr (överföring 10 000p), vilket jag anser är bra pris.
Ja, det kanske är överkomligt.
Jag har bara haft en fundering en gång på att överföra poäng.
Då var det så dyrt så att det hade varit billigare att boka resan med vanliga stålar...nästan i alla fall.

Hej! Nån som vet om man kan använda poängen att betala årsavgiften på ett Amex Platinum?
Söker och söker men hittar fasen ingenting.

Jag har kört AMEX Sas eurobonus Premium.
Fick hem en sån boka 2 för en eller var det är, men har skaffat hund och vet att vi inte kommer resa nu på bra länge, säkert ett par år.

Känns onödigt med ett sådant kort då ?

Vad gör man med vouchern, samt vilket kort är bra att ha istället ? hade Supremecard innan vilket var ok, lite less att behöva använda två kort eftersom typ ingen tar amex,,

Jag har kört AMEX Sas eurobonus Premium.
Fick hem en sån boka 2 för en eller var det är, men har skaffat hund och vet att vi inte kommer resa nu på bra länge, säkert ett par år.

Känns onödigt med ett sådant kort då ?

Vad gör man med vouchern, samt vilket kort är bra att ha istället ? hade Supremecard innan vilket var ok, lite less att behöva använda två kort eftersom typ ingen tar amex,,

Vart bor du? I princip alla i Sthlm tar Amex.
Vouchern har en giltighetstid till och med nästa kalenderår. Alltså 2022-12-31.
Då är hunden 1,5 år, varför skulle ni inte kunna resa då?

Jag har två hundar och reser två längre resor per år ungefär (den ena betalas alltsomoftast med poäng).

Vart bor du? I princip alla i Sthlm tar Amex.
Vouchern har en giltighetstid till och med nästa kalenderår. Alltså 2022-12-31.
Då är hunden 1,5 år, varför skulle ni inte kunna resa då?

Jag har två hundar och reser två längre resor per år ungefär (den ena betalas alltsomoftast med poäng).
Såklart vi kan resa, dock har vi inget stort sug efter det.
Har rest en del innan och vet att vi inte komma resa utomlands på ett par år.

Bor i Uppsala.
NetonNET, Decatlon, Chop chop etc, rätt många som inte tar det av de större

Såklart vi kan resa, dock har vi inget stort sug efter det.
Har rest en del innan och vet att vi inte komma resa utomlands på ett par år.

Bor i Uppsala.
NetonNET, Decatlon, Chop chop etc, rätt många som inte tar det av de större

Fattar, du kan ju blåsa dina poäng i eurbonus-shoppen men visst, det låter rätt meningslöst.
Min kompis har nåt Nordea-kort som ger cash - back. Alltså rena pengar tillbaka - det kanske kan vara något för dig?

Fattar, du kan ju blåsa dina poäng i eurbonus-shoppen men visst, det låter rätt meningslöst.
Min kompis har nåt Nordea-kort som ger cash - back. Alltså rena pengar tillbaka - det kanske kan vara något för dig?
ok, visste inte att det fanns en sådan shop, ska kika på det.
tack för infon

Åk en lyx-weekend till USA med direktflyg med business.

Torsdag till söndag eller något sånt, med löjligt bra hotell (lägg till 1500 kr per natt mot "bra" så får man så sjukt bra hotell i USA). Helt perfekt att spendera poäng på och lätt att ordna hundvakt i 3-4 nätter?

Tillbaka
Topp