• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

OK! Oklart om jag blivit blåst på några poäng då men äsch, finns större problem i världen :D
Du som verkar kunna detta, alla membership awardpoäng jag skramlat ihop är ju ett skämt om man tar ut dem i ”pengar”, dvs som betalning på faktura eller liknande. Det bästa man kan göra med dem är väl nästan att konvertera dem till EB antar jag? Även om kursen där inte är den bästa borde väl man få mer ut av dem än att reducera en faktura...

Jag är rätt inne i EB-gamet så har dålig koll på vilket värde du får på "MR".. Rent krasst skulle jag spenderat med EB-kortet och bara haft ditt platinum för förmånerna.. MR är ju bara tråkigt hur man än vrider och vänder på det.

Jag är rätt inne i EB-gamet så har dålig koll på vilket värde du får på "MR".. Rent krasst skulle jag spenderat med EB-kortet och bara haft ditt platinum för förmånerna.. MR är ju bara tråkigt hur man än vrider och vänder på det.
Hehe ja det verkar vara vägen att gå. Köper allt med EB-kortet nu och har kvar det andra för förmånerna precis som du säger. Bara klurar på vad jag ska göra med högen MR poäng nu... tack för tipsen!

Avvakta till det kommer en konverteringspromo..

Smart!

Hehe ja det verkar vara vägen att gå. Köper allt med EB-kortet nu och har kvar det andra för förmånerna precis som du säger. Bara klurar på vad jag ska göra med högen MR poäng nu... tack för tipsen!

Det finns ju ett uträknat värde på EB i SEK, finns en kalkylator för den också, kanske har @DonDraper koll på den? Då är det ju enkelt att se vad som ger dig mest i fickan. Men som sagt, vänta på promo är nog klokt.

Oh det finns såna saker också, trevligt! Har du koll på ungefär hur ofta det sker? Vad krävs av mig, att jag håller utkik på mitt konto?
Dimper ner i mailen då och då när jag hade MR. Tror det är runt varje kvartal. Tror det kommer komma då Amex vill att du går över till EB då de är kreditkort numera. Tror MR korten fortfarande är betalkort?

Dimper ner i mailen då och då när jag hade MR. Tror det är runt varje kvartal. Tror det kommer komma då Amex vill att du går över till EB då de är kreditkort numera. Tror MR korten fortfarande är betalkort?
Skumt, får aldrig något sånt och då har jag ändå varit medlem flera år. Eller så har jag bara lyckats rensa bort det lite snabbt. Tack oavsett!

Den här landa idag! Tack till alla för hjälpen.
B85BDCAB-3B5E-4988-A5E2-E2DABACD01BB.jpeg

Har ghostat den här tråden ett tag nu och varit sugen på ett Amex EB kort ett tag till, men inte riktigt kommit till skott då jag inte riktigt kunnat sätta mig in i det optimala användandet. Alfons du verkar ju ha en grym strategi för hur man borde använda dessa kort för att få maximal utnyttjan. Om någon har en invite till Amex EB Premium kortet så skulle jag vara tacksam :)

Ett tips om man inte har tid eller intresse att själv leta så finns appen Chatflights. De är kunniga och hjälper gärna till. Det är ju ett litet letande och jag lägger många timmar kring mina flygpoäng. Tycker det är roligt!

Jag "köper" ca 2-4 resor i Europa per år (SAS Ungdom dessutom) och har de senaste tre åren snittat en longhaul (Asien, USA) i business m sambo per år. Jag får inga poäng via flyg utan allt handlar om tips, tricks och amex. Genom att värva folk (stor del), utnyttja kampanjer (såsom Fortum el = 15 000 EB), tanke på Preem och allt annat man kan hitta så adderar det upp. Poängen håller i 5 år (som standard, längre för gold, diamond och pandion) så man ska inte heller underskatta att lägga på hög och spara till sitt mål.

Om det inte är underförstått så lägger jag gärna tid på att hjälpa folk här på forumet och har man frågor är det bara att höra av sig.

Har ghostat den här tråden ett tag nu och varit sugen på ett Amex EB kort ett tag till, men inte riktigt kommit till skott då jag inte riktigt kunnat sätta mig in i det optimala användandet. Alfons du verkar ju ha en grym strategi för hur man borde använda dessa kort för att få maximal utnyttjan. Om någon har en invite till Amex EB Premium kortet så skulle jag vara tacksam :)

Det gör du helt rätt i, välkommen in i klubben :)

Från och med nu ska det skänkas en slant till BCF för varje person du har turen/möjligheten att värva från klocksnack. Beloppet får du bestämma själv, men ha i åtanke antalet poäng du får för att värva en person, så ta i från tårna.
När du skänkt en slant får du gärna lägga en post här eller i PM.

Mvh Klocksnack via k0ltrasten

Från och med nu ska det skänkas en slant till BCF för varje person du har turen/möjligheten att värva från klocksnack. Beloppet får du bestämma själv, men ha i åtanke antalet poäng du får för att värva en person, så ta i från tårna.
När du skänkt en slant får du gärna lägga en post här eller i PM.

Mvh Klocksnack via k0ltrasten

Mycket bra! Har föreslagit det länge och skänkt vid givna tillfällen.

Vet inte om det här är rätt tråd, men planerar resa till Sydafrika, vilket av dessa har bäst business? Swiss, Lufthansa, SAS eller Turkish? Finns också flyg med Emirates och Qatar men vill helst använda poäng

Vet inte om det här är rätt tråd, men planerar resa till Sydafrika, vilket av dessa har bäst business? Swiss, Lufthansa, SAS eller Turkish? Finns också flyg med Emirates och Qatar men vill helst använda poäng

Av dem, i min mening, SAS. Men smaken är som baken. Turkish eller Qatar är också bra!

Tillbaka
Topp