Bygga upp vadå? Statuspoäng?tack, men det går att "bygga" upp också antar jag?
Ja, men det kräver 45k poäng per år (inte nödvändigtvis kalenderår). Poäng du skaffar genom att flyga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bygga upp vadå? Statuspoäng?tack, men det går att "bygga" upp också antar jag?
tack, men det går att "bygga" upp också antar jag?
det äckligaste är att jag har 245000 poäng på amex gold, vilket flygbolag är bäst! hah.
vi snackar typ 200lax svenska kronor, HAHA.. Amex gold är verkligen ett skitkort.245000 MR poäng blir 20 416 EB poäng.
Knappt värt det.
Så jag hade behållit dem och inväntat en bra kampanj eller en bra tillfälle att använda dem direkt.
Eller omvandlat dem när det behövs då det kanske fattas 20k poäng till en business class biljett.
vi snackar typ 200lax svenska kronor, HAHA.. Amex gold är verkligen ett skitkort.
tack, men det går att "bygga" upp också antar jag?
vi snackar typ 200lax svenska kronor, HAHA.. Amex gold är verkligen ett skitkort.
jag är en vanligare flygnisse, 2 resor per år om jag ska vara realistisk, men vill gärna ha lite "guldkant" då när jag reser, men lounge och annat![]()
Okej, då låter det som att du har tre alternativ:jag är en vanligare flygnisse, 2 resor per år om jag ska vara realistisk, men vill gärna ha lite "guldkant" då när jag reser, men lounge och annat![]()
Eller 4. Skaffa ett annat kort med Priority pass och få inträde till lounger i alla fallOkej, då låter det som att du har tre alternativ:
1. Köp business-biljetter
2. Samla poäng och uppgradera dina economy-biljetter (ca 40k EB poäng enkel väg på long haul SAS, dock bud så inget garanterat)
3. Utgå från ARN och skaffa ett Amex Platinum som ger fast track & inträde till Pontus-loungen.
Okej, då låter det som att du har tre alternativ:
1. Köp business-biljetter
2. Samla poäng och uppgradera dina economy-biljetter (ca 40k EB poäng enkel väg på long haul SAS, dock bud så inget garanterat)
3. Utgå från ARN och skaffa ett Amex Platinum som ger fast track & inträde till Pontus-loungen.
JodåDags att skaffa AmEx igen inför nytt år och ny voucher. Har haft 9 månaders uppehåll så det borde gå att få bonus igen.
Tänkte köra på ett Premium, någon som vill bjuda in?![]()
Hur mkt till BCF?Dags att skaffa AmEx igen inför nytt år och ny voucher. Har haft 9 månaders uppehåll så det borde gå att få bonus igen.
Tänkte köra på ett Premium, någon som vill bjuda in?![]()
Har du lust att utveckla?Hur mkt till BCF?
Ja det är ju huggsexa om att bjuda in folk till Amex. Rimligt är väl då att den som kan tänka sig att bli inbjuden ställer ett krav på att personen som ska bjuda in också lägger ett bidrag till Barncancerfonden enligt forumnormenHar du lust att utveckla?
Ja det är ju huggsexa om att bjuda in folk till Amex. Rimligt är väl då att den som kan tänka sig att bli inbjuden ställer ett krav på att personen som ska bjuda in också lägger ett bidrag till Barncancerfonden enligt forumnormen![]()
Amex Gold ger ju priority class lounger , men tycker inte kortet ger mig något längre, jag betalar fortfarande med det men...
SAS/AMEX är alltså kortet jag redan har eller? kortet är ju inte jättedyrt.. Amexgold alltså
Eurocard Platinum för 1500 pix året så får du ett priority pass på köpet.jag är en vanligare flygnisse, 2 resor per år om jag ska vara realistisk, men vill gärna ha lite "guldkant" då när jag reser, men lounge och annat![]()
Brinna inneDilemma:
Har två vouchers varav ena förfaller vid årsskiftet, men bara 200k poäng.
Ska man låta ena bränna inne eller köra en ”billig” trip till typ NY i eco för 60k poäng?
En kompis till mig överlät sin voucher till någon annan, via ett reseforum, och fick poäng i utbyte. Vet inte om man fortfarande kan göra så men det är kanske en idé att utforska?Dilemma:
Ska man låta ena bränna inne eller köra en ”billig” trip till typ NY i eco för 60k poäng?
Dilemma: