Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Bästa kreditkortet för förmåner?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mps, 13 december 2015.

1. maartyn

maartyn Titan

Nej, hennes poäng hamnar på hennes Eurobonuskonto, och dina på ditt. Däremot kan ni koppla ihop era Eurobonuskonton och familjepoola era poäng, då kan ni göra som du beskriver!

JB_XII gillar detta.
  2. JB_XII

JB_XII Brons

Från:
    Göteborg
    Tack för svar.
    Är det något man väljer vid inbjudan/ansökan eller löser man det efteråt?

För om jag förstått det rätt så kan jag få poäng genom att låta någon bjuda in mig. Sen får jag och min sambo poäng när jag bjuder in henne?

3. ante_77

ante_77 Tantal

Ja, om ni kör med pointsharing på EB

JB_XII gillar detta.
  4. galácticon

galácticon Platina

Precis, ni startar en point sharing-grupp på SAS.se och sen är det klart :)

JB_XII gillar detta.
  5. aximand

aximand Brons

Har genom jobbet fått ett erbjudande att de betalar hela/en del av årsavgiften för ett kreditkort. Jag har sedan tidigare inget kreditkort men tänker att om man inte måste stå för avgiften kanske det låter som en smart idé.
    Är måttligt intresserad av resor och kommer nog inte riktigt nå upp i 150k spend per år (i dagsläget i alla fall) så är nog mer intresserad av cashback än poäng, även om ett eurobonus för resor lockar. Vad finns det för alternativ idag, utöver amex eurobonus?

6. joca

joca Diamant

Från:
    Stockholm
    Kan det inte vara ett alternativ med t.ex. Sas Eurobonus AMEX Elite just för att samla på sig poäng under några år för att sedan något enstaka år spendera 150k, få en 2-4-1 och använda poängen till någon schysst resa? :)

zippan och ante_77 gillar detta.
  7. willbur

willbur Silver

Från:
    Stockholm
    Du får alltså välja ett kort? Jag fick ett betalat av jobbet (de betalar hela årsavgiften) men det var med ”First Card”. Verkar helt värdelöst

8. ante_77

ante_77 Tantal

Helt rätt.
    när man ser att poängshögen börjar bli tillräckligt hög, så kan man gärna upptäcka att klocksamlingen behöver förstärkas med....valfri klocka som triggar en 2-4-1.

Senast ändrad: 23 oktober 2019
  9. demondave

demondave Silver

Måste man vara familj? :D Jag har 2-4-1, både jag och polaren som tänkt resa har poäng. Vore ju ett sjukt smidigt sätt att lösa vårat problem på :)

10. SWC

SWC Tantal Premium

Nej behöver inte vara familj för point-sharing konto.

demondave och galácticon gillar detta.
  11. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Visste inte riktigt var jag skulle posta det här, men de flesta som läser den här tråden gillar ju tips och tricks. Har man inte tid, ork eller möjlighet att lägga sin telefon på autospinn när man är på jobb eller hemma på kvällen, så är det inte mycket att heja för.

Är i Las Vegas då och då, älskar staden. Finns så mycket att göra, god mat och bra hotell. Förutom då att jag använder SAS-poäng och voucher för att ta mig dit, så finns två mobilspel som man kan tjäna in lite saker. Sist vi var där var en del av en större resa, det var nu i september.

Den bästa är Wynn. Du spelar slots gratis via appen och tjänar ihop credits som senare kan användas till hotellnätter i Las Vegas. Wynn är i normalfallet ett rätt dyrt hotell, walk in rate är runt 350 usd för ett dubbelrum (men billigare online och off-season - under vintern på vardagar kan man få dubbbelrum för 129 usd inkl två bufféer om man har ett Red Card - gratis att ordna på nätet). Man måste spela ganska mycket för att få ihop nätter, men är man två så kan man kombinera nätterna, sist hade vi fem gratisnätter på Wynn. Du har även möjlighet att slippa betala resort fee, vilket är en irriterande del i USAs nöjesdistrikt. Då får du inte tillgång till gym eller till wifi, men de flesta har väl gratis surf i USA nuförtiden ändå. Du kommer även att kunna köpa bufféer på Wynn för credits inom kort, normalpris för en sån på helgen är nog runt 70 usd och den har fått bra kritik på nätet.

Den bästa för några år sedan var myVegas-apparna. Mycket sämre nuförtiden men fortfarande okej. Finns fyra stycken där du kan tjäna ihop credits, samt via Facebook (det har inte jag). myVegas, Pop! Slots (sämst), myKONAMI och myVegas slots. Här kan man få hotellnätter (dock med resort fee), bufféer, shower och liknande. Sist vi var där hade vi två kvällsbufféer per person, två gratisbiljetter till Love (Beatles) med Cirque du Soleil, gratis inträde till någon grej som vi inte hann med och några halva-priset på bufféer som vi inte heller hann med. Jag gillar bufféer. :)

Det tar lite tid och det tar lite energi, men om man planerar en resa lite längre fram och tycker att det är kul att spela lite då och då så kan det vara värt det.

Jag tycker speciellt Wynn-appen är rolig. Vi får se om vi tar en vända dit enbart för att köra Vegas - har möjlighet med rätt många nätter nu, men sambon är mer sugen på sommarstuga så kanske pengarna ska användas till annat....

12. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Nu kom SAS med sin REA! 50% på inrikes, 20% till USA. Kanon! Tyvärr bara till sista mars, men en plus-resa för två upp till Luleå från Malmö för 10 000 poäng är kanon!

Moilis gillar detta.
  13. Moilis

Moilis Tantal Premium

Från:
    Stockholm
    Vart fick du den informationen?

14. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Diamond & guld-medlemmar fick det i mailkorgen igår. Resten av medlemmarna idag antar jag.

Moilis gillar detta.
  15. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Stämmer säkert, jag är silvermedlem! Oavsett sjukt bra.