• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Har kört Amex Sas Elite för att 2-4-1 checkarna varit det viktigaste för mig men inser (vilket jag kanske borde gjort tidigare) att eftersom man bara får max 2st sådana vouchers per år så är det inte så mycket värt att köra elite efter det.

Alltås om man nu tjänar in checkarna relativt tidigt på året så borde det isf vara smartare att nedgradera till premium (eller tom classic) när man väl tjänat in sina checkar. Eller tänker jag vilse? Värdet av de extra poängen man tjänar på elite vs premium känns försumbart.

Eller är det dags för något helt annat än Amex? Att hitta en resa som passar in med livet i övrigt är oftast som att stångas med en tegelvägg oavsett.

Letar som en galning för att hitta en business resa med EB under April - Maj 2023 från Göteborg till NY.
Vet att det har funnits en rikigt bra sökmotor för detta innan man kan inte hitta den nu, hur brukar ni leta när ni specifikt vill resa med Business eller First?

Letar som en galning för att hitta en business resa med EB under April - Maj 2023 från Göteborg till NY.
Vet att det har funnits en rikigt bra sökmotor för detta innan man kan inte hitta den nu, hur brukar ni leta när ni specifikt vill resa med Business eller First?

Gissar du vill nyttja 2-4-1 voucher.
1. Uniteds hemsida
2. Awardfares.com

Går ju även att betala resan med poäng om du måste dit ett speciellt datum och du inte hittar award.

Som @SWC redan skrivit så är det bra sidor.

Men kolla från ARN eller CPH direkt till EWR exempelvis så kan du lägga på benet från GOT efter.

• Like
Reactions: SWC
Gissar du vill nyttja 2-4-1 voucher.
1. Uniteds hemsida
2. Awardfares.com

Går ju även att betala resan med poäng om du måste dit ett speciellt datum och du inte hittar award.
Ja precis, har ca 210k poäng som aldrig går åt så skulle vara kul att kunna nyttja 2-4-1.

Men måste säga att de är lite irriterande att det knappt finns några biljetter i Business generellt från Göteborg.
Jäkligt märkligt.

Hur är LOTs standard på deras business resor? Har inte hört så mycket possitivt av de bolaget tidigare.
Servicen är bättre än SAS. Sen är hårdvaran vad man föredrar. Jag gillar LOT's luftiga kabin även om den känns lite daterad.
Dryck och mat är bättre på SAS men inte dåligt på LOT.

Jag flyger LOT till EWR nu om några veckor.

Servicen är bättre än SAS. Sen är hårdvaran vad man föredrar. Jag gillar LOT's luftiga kabin även om den känns lite daterad.

Hmm, läste på lite snabbt om LOT business nu och den känns rätt så gammal.

Hittade lite flyg nu GOT-WAW-EWR, dock drygt med 9 timmar mellanlandning i Warsawa.

Tror dom flesta har bättre service SAS.
Maten definitivt bättre men gillar inte sätes layouten.

Hmm, läste på lite snabbt om LOT business nu och den känns rätt så gammal.

Hittade lite flyg nu GOT-WAW-EWR, dock drygt med 9 timmar mellanlandning i Warsawa.
Kolla från stora flygplatser till NYC och samma taktik där med att lägga till benet från GOT sen.
Om du nu bestämmer dig för LOT, så finns det garanterat SAS eller andra *A-flygbolag som flyger in så slipper du 9 timmar på WAW.

Går det att boka en ekonomi biljett och sen buda upp med EB till Business På Star Aliance resor?
Jo, du behöver dock boka den dyraste ekonomibiljetten för att det ska vara möjligt, alla bolag har olika regler dock. Så kolla det först. För *A.
För SAS kvittar det vilken biljett du bokat om de har tillgänglighet och vill sälja uppgraderingar.

Det stämmer inte. Upp till 4 i affärsklass. Plus vet jag inte och nästan två siffrigt i Go. Beroende på hur många de vill sälja som award.
Pratar inte generellt. Men den rutt vi bokade till NY släpptes det två business till, både dit och hem. Vi var fyra som ville boka men det släpptes bara två platser. Detta har jag också fått bekräftat av nära vän som jobbar på SAS. Så, jo.

Pratar inte generellt. Men den rutt vi bokade till NY släpptes det två business till, både dit och hem. Vi var fyra som ville boka men det släpptes bara två platser. Detta har jag också fått bekräftat av nära vän som jobbar på SAS. Så, jo.
Okej.
1664135986925.png

Förstår inte din poäng men det kanske är dumt att tjafsa en massa här. Vill du diskutera vidare så kör gärna PM. Om det är extremt viktigt för dig att ha rätt så bara kör på.

När vi bokade släpptes det två bonusbusinessplatser dit och två hem. Senare släpptes det ytterligare två hem men inga fler dit. Jag flyger en eller högst två bonusresor om året men du kanske sitter på mer empiri än jag. Ville bara hjälpa till, men ska givetvis sluta med det.

Edit: mig veterligen är den 7/10 en fredag och inte en torsdag men det kanske är samma då. All empiri jag har är baserad på den flight vi åkte eftersom det var den vi ville ta och åka torsdag till söndag, inte något annat.

Senast ändrad:
Förstår inte din poäng men det kanske är dumt att tjafsa en massa här. Vill du diskutera vidare så kör gärna PM. Om det är extremt viktigt för dig att ha rätt så bara kör på.

När vi bokade släpptes det två bonusbusinessplatser dit och två hem. Senare släpptes det ytterligare två hem men inga fler dit. Jag flyger en eller högst två bonusresor om året men du kanske sitter på mer empiri än jag. Ville bara hjälpa till, men ska givetvis sluta med det.

Edit: mig veterligen är den 7/10 en fredag och inte en torsdag men det kanske är samma då. All empiri jag har är baserad på den flight vi åkte eftersom det var den vi ville ta och åka torsdag till söndag, inte något annat.
Ingen vits att tjafsa grabbar :)
Min fråga blev besvarad med råge och fick även massa bra tips, så jag tackar för allt engangemang! 🤩😘

Tillbaka
Topp