• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa mekaniska dykarklockan i produktion?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Panerai PAM 00364 Luminor Submersible 1950 2500M 3 Days Automatic i Titan

Lätt klocka i titan, 2500wr och 72h PR.
Riktigt ful klocka men den kommer på gummi och ser hyfsat kool ut:D
image.jpeg
 

Rojalisten

Panerai
Kanske citizen promaster serien? Italien hade den som officiella marina klockan för militären. Har tagits ner till 500m ( vanliga versionen dvs, vilket igentligen har maximala 200m) djup och klarat trycket, väldigt billig också.
image.jpeg

image.jpeg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Många som lägger upp klockor med nästintill obefintlig lume! Det här är ju självklart den bästa dykaren! Den har bl.a Max djup minne och kan mellan 0-15m precisera djup med +-30cm marginal!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Vad spelar det för roll om den har bra lume om skiten är oavläslig :p

Mitt förslag har dessutom bra lume :p
 

Oew

Rolex
Vad spelar det för roll om den har bra lume om skiten är oavläslig :p

Mitt förslag har dessutom bra lume :p
Fifty fathoms x fathoms är till för riktiga dykare som inte nöjer sig med endast tidtagning och de vanliga dykfunktionerna, retrograde-visare räknar ner med 5 min mellanrum för dekompressionsstopp, och är precis som Orienten du länkade väldigt stor för maximal funktionalitet (55m diameter, 24mm hög).
Ditt förslag har absolut bra lume och är en toppendykare, men x fathoms slår den och alla andra dykarklockor på fingrarna!
Här kan du se lite hur den fungerar samt en video från släppet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fifty fathoms x fathoms är till för riktiga dykare som inte nöjer sig med endast tidtagning och de vanliga dykfunktionerna, retrograde-visare räknar ner med 5 min mellanrum för dekompressionsstopp, och är precis som Orienten du länkade väldigt stor för maximal funktionalitet (55m diameter, 24mm hög).
Ditt förslag har absolut bra lume och är en toppendykare, men x fathoms slår den och alla andra dykarklockor på fingrarna!
Här kan du se lite hur den fungerar samt en video från släppet.
image.jpeg

Vad säger du om vanliga Fifty Fathoms då? Inte lika brutal men för skrivbordsdykare borde den ju vara "rätt OK". :)
 

Oew

Rolex
image.jpeg

Vad säger du om vanliga Fifty Fathoms då? Inte lika brutal men för skrivbordsdykare borde den ju vara "rätt OK". :)
Vanliga Fifty Fathoms är också magisk! Tyvärr är den lite för stor för mina taniga handleder, men om man kunde få tag på en anniversary 40mm så skulle den sällan lämna min arm! Bland de coolaste klockorna som finns imo, funkar perfekt för skrivbordsdykning och ett å annat plask i poolen :D
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Vanliga Fifty Fathoms är också magisk! Tyvärr är den lite för stor för mina taniga handleder, men om man kunde få tag på en anniversary 40mm så skulle den sällan lämna min arm! Bland de coolaste klockorna som finns imo, funkar perfekt för skrivbordsdykning och ett å annat plask i poolen :D
Jag kan bekräfta att den passar perfekt för skrivbordsdykning och lite plask i poolen! :D
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Vad säger du om vanliga Fifty Fathoms då? Inte lika brutal men för skrivbordsdykare borde den ju vara "rätt OK". :)

Den är fantastisk.....lite sur att BF gör kukformade visare.....men inte värre än Omegas hängdasar.....kan leva med BF:s.....men de kunde gjort dem liiite bättre. Klockan finns även i WG......nu snackar vi stealth......inte så dyr som man kan tro......satt och fingrade lite på denna innan jag tog det briljanta beslutet att köpa en fake 1655.....FF var marginellt dyrare......marginellt!!

http://www.bachmann-scher.de/en/lib...j.-2009-Limited-to-50-Pieces-Unworn-4684.html
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är fantastisk.....lite sur att BF gör kukformade visare.....men inte värre än Omegas hängdasar.....kan leva med BF:s.....men de kunde gjort dem liiite bättre. Klockan finns även i WG......nu snackar vi stealth......inte så dyr som man kan tro......satt och fingrade lite på denna innan jag tog det briljanta beslutet att köpa en fake 1655.....FF var marginellt dyrare......marginellt!!

http://www.bachmann-scher.de/en/lib...j.-2009-Limited-to-50-Pieces-Unworn-4684.html
image.jpeg

Ser inga snoppar, här har du riktiga snoppvisare. :)
 

demondave

Rolex
Hur skulle snoppvisare kunna vara något negativt? Kul ju!

Har två med syringe hands, injicerar inte sånt där knark för det :D
 
  • Like
Reactions: JLW
WP_20170324_08_15_32_Pro (2).jpg
Som sagt är ju svaret på denna fråga högst subjektivt. Därmed kan jag framföra vilken dykarklocka som är den bästa (för mig). Dessutom gillar jag idén bakom DS-konceptet. Men även de övriga klockorna som presenterats här går ju inte av för hackor de heller. Det är många klockor man vill ha...
 
Senast ändrad:

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
IMG_5067.PNG

Hur i herrans namn har vi kommit till sidan 3 utan att någon nämnt DOXA? (Bild från doxas insta). Den är snygg, har heliumventil, lumen som en byggsol, klarar större delen av världens havsdjup och är bara allmänt tuff.
Jag har inte någon mer djuplodande analys eller beskrivning än så.
 
IMG_5067.PNG

Hur i herrans namn har vi kommit till sidan 3 utan att någon nämnt DOXA? (Bild från doxas insta). Den är snygg, har heliumventil, lumen som en byggsol, klarar större delen av världens havsdjup och är bara allmänt tuff.
Jag har inte någon mer djuplodande analys eller beskrivning än så.
Heliumventil är bara för de som inte kan göra täta klockor ;-)
 
image.jpeg
image.jpeg
image.png
Alltså, nu kan jag inte jättemycket om märket. Dock finns arvet där, historian och designen. Katten vet vilket verk som tickar i kassavalvet, men skit i det.....säkert helt ok. För denna är brutal och nästa gång jag får en skvätt över blir det köp!! Visserligen en reissue....originalet är helt klart svalt....men denna är ju fantastiskt rå och nästan lite mer tilltalande...samt bättre spec....

image.png
Den var riktigt häftig!
 
Topp