• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa släppet på Basel 2016?

Kanadicken

Panerai
Thought these two Seikos where pretty nice:
black chrono.jpeg
white chrono.jpeg

The Padi was sweet too, but we knew about it before Basel. Finding out the 40+ Padi's are on there way to KS members was pretty awesome though!
image.jpeg

Lite mer info om PADI:
Det är över 40 personer på bokningslistan nu men Svante jobbar hårt för att alla på listan ska bli glada. Svante jobbar även på att få dem så snabbt som möjligt. Livsfarligt att skriva datum så det gör vi inte än. Klockmaster Globen kommer ringa samtliga på listan för att informera mer detaljer när mässan lagt sig.

Riktigt roligt att detta blir så stort!!!
Notera att det är en specialutgåva med begränsat antal producerade/år och att alla kommer vilja ha dessa. Att lösa +40 PADI (om det går) är inte enkelt. Riktigt roligt och visar hur dedikerade KS medlemmar är som vill gruppköpa över 40 klockor av samma modell på något dygn. Sanslöst kul!

Edit: Bokning fulltecknad.
photos stolen from @yonsson
 

Wboy

Panerai
Mycket trevligt, men den klockan jag kommer köpa före alla andra som släpptes i år är följande:

tudor-heritage-black-bay-36-1_l.jpg


Riktigt kul med 36 mm nytt!

Denna tänker jag också. Det enda irriterande är ju att man redan tänker att Tudor kommer lansera den med in-house verk till nästa år...
 
  • Like
Reactions: joF

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Skulle inte alls säga att det är det "bästa" som släppts men nya Daytonan i vit är den som fångat mitt intresse mest iallafall. Så sjukt snygg. Tänk att en sån liten förändring som en svart keramisk ring kan göra så mycket. :)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Fastnade på Bulovan Yonsson postade en bild på, med världens första böjda/kurvade kronografverk. Kanske låter lite häftigare än vad det egentligen är. :)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Om Tudor BB Bronze är lika snygg irl som på bild så kommer jag ha svårt att motstå den. 43 mm är dessutom perfekt. Panda-Daytonan är overklig, men den är inte, ens nästan, inom min budget så den får jag titta på under täcket när frugan har somnat.
Monzan och Explorern var inte dumma dom heller.
 
Senast ändrad:

Lalas

Cartier
Baby Bay är cool men om vill ha 36mm är det inte bara att köpa en Exp 1 då? (14270 eller 114270).

Diggar nya Exp och YM!
 
Har alltid velat ha en Perpetual Calendar och den här nyheten gjorde att chansen ökar ordentligt!
Ska bli kul att klämma på Frederique Constant slimline Perpetual Calendar.

image.jpeg
 
Topp