• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

tanken är ju att isåfall göra båtjäveln fin. Hatar att ha saker i dåligt skick. Frågan är dock om målning av skrov och möjligen mindre piff i ruffen kommer äta upp marknadsvärdet. borde man således försöka hitta en som istället är i fint skick från början? I bra skick går dom för ca 40-50k.
En ganska stor grej är ju att få pilla med båtjäveln också. Tänk att du kan ju göra precis vad du vill med färg, inredning och sånt. Jag säger kör och piffa till själv :)

Då får jag berätta om en fin Delta 34 med full "besättning# som skulle lägga till utanför krogen på Ingmarsö i helgen!
Satt och åt i godan ro tills man hör en bogpropeller brumma flitigt. Då har man lyckas haka i bojen men står ordentligt snett på stor fin plats. Det verkade som om man trodde att så fort man slutade köra med bogen skulle båten stanna precis där den var. Efter ett par svängar till höger och vänster backade man ut igen och kom in fint med vinden snett från sidan så att båten skulle glida in rätt. Men då börjar man köra för fullt med bogpropellern igen och hamnar lika snett som innan. Vände mig om, då satt hela restaurangen tysta och tittade, inklusive servitrisen som stannat upp :confused:.

De lade inte till här utan körde vidare :pirate:

Då får jag berätta om en fin Delta 34 med full "besättning# som skulle lägga till utanför krogen på Ingmarsö i helgen!
Satt och åt i godan ro tills man hör en bogpropeller brumma flitigt. Då har man lyckas haka i bojen men står ordentligt snett på stor fin plats. Det verkade som om man trodde att så fort man slutade köra med bogen skulle båten stanna precis där den var. Efter ett par svängar till höger och vänster backade man ut igen och kom in fint med vinden snett från sidan så att båten skulle glida in rätt. Men då börjar man köra för fullt med bogpropellern igen och hamnar lika snett som innan. Vände mig om, då satt hela restaurangen tysta och tittade, inklusive servitrisen som stannat upp :confused:.

SOPOR !
Jodå sånt där har man ju sett några gånger .
Men om tom serveringspersonalen stannar upp då jvlr :)

tanken är ju att isåfall göra båtjäveln fin. Hatar att ha saker i dåligt skick. Frågan är dock om målning av skrov och möjligen mindre piff i ruffen kommer äta upp marknadsvärdet. borde man således försöka hitta en som istället är i fint skick från början? I bra skick går dom för ca 40-50k.
Antagligen är det mer ekonomiskt att köpa en i toppskick. Men allt beror på hur mycket du tycker om att hålla på själv och hur händig du är, tillgång till rätt verktyg etc.

Kärringvisp är jävulens påfund.
En tumregel för fritidsbåtar är ju mer de används desto sämre kapten/styrman.

image.jpg
Jodå det är skönt idag med.

Dålig fart i den här tråden. Mitt inlägg från i fredags är ju fortfarande det senaste! Antar att alla är så fullt upptagna med att njuta av det underbara skärgårdsdret idag!
Nu är det så där jobbigt igen. (Sonen sitter under parasollet och surfar klocksnack).
Strandhugg sydost om Ljusterö.
image.jpg

Önskar tips på sandstränder i mellersta och norra skärgården. Vi har koll på Sandön utanför Boda.
(Givna ställen söderut är ju Gålö, Nåttarö och Utö. Sandhamn är ju också givet...)

Nej det har vi andra båtar till. Vi stödjer riggar och plattformar med det de behöver. Kan för övrigt tillägga att jag aldrig hade gett mig ut på storhavet eller längre seglingar i båtar av plast eller med segel. För jävligt att sitta i 85 meter stål när det susar ordentligt och folk som önskar uppleva det för nöjes skull borde uppsöka hjärndoktor.
image.jpg
Nordsjön är ju underbar höst och vintertid... ;)

Tillbaka
Topp