Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen statistisk säker källa kanske men min 225hk på min Magnum -04 gick fint och det fanns inga kvitton från nåt byte.Någon här som kör Yamaha 225 hk utombordare från 2002-2006?
Någon som känner till avgasproblemet med oljetråget?
Anledningen till frågan är att vi funderar på att byta vår Buster magnum generation 1 till en Buster magnum generation 2 med nämnda motor. Läst en del och det verkar som avgassystemet är en svag punkt. Men hur utbrett kan det tänkas vara i Norden..?
Hur många timmar hade den klockat när ni köpte/sålde?Ingen statistisk säker källa kanske men min 225hk på min Magnum -04 gick fint och det fanns inga kvitton från nåt byte.
450 tror jagHur många timmar hade den klockat när ni köpte/sålde?
Är det din Buster som ligger på blocket med Vmax 150 och duopropp?Någon här som kör Yamaha 225 hk utombordare från 2002-2006?
Någon som känner till avgasproblemet med oljetråget?
Anledningen till frågan är att vi funderar på att byta vår Buster magnum generation 1 till en Buster magnum generation 2 med nämnda motor. Läst en del och det verkar som avgassystemet är en svag punkt. Men hur utbrett kan det tänkas vara i Norden..?
Är det din Buster som ligger på blocket med Vmax 150 och duopropp?
Köpte du den hos Eriksson Marine? Bra pris på den.alfgren
Det vart en nyare Buster magnum för mig. Fast inte den jag tänkte först. (Redigerade inlägget ovan och skrev in det där).
NIx.Köpte du den hos Eriksson Marine? Bra pris på den.
Båda var bra prissatta då. Jag sålde min -04 för 260' förr-förra sommaren. Den var dock felfri på alla sätt. Men lite solblekt.NIx.
Kom ut en privat i österskär för 150' i lördags som jag såg bara minuterna efter den kom ut och hade turen att få titta på och köpa. Så liiiiite billigare men med lite fix. Var finare i skrovet än den på Eriksson Marine med.
Tror inte du hittar en som inte är solblekt om dom används/Skött som Busters så ofta sköts - man spolar av dom med högtycken och inget mer. Är den inte det har någon polerat/lackerat om den.Båda var bra prissatta då. Jag sålde min -04 för 260' förr-förra sommaren. Den var dock felfri på alla sätt. Men lite solblekt.
Med Yama 225? Grattis till en riktigt bra affär isf! Tyckte den på Eriksson var rätt vettigt prissatt på 225!NIx.
Kom ut en privat i österskär för 150' i lördags som jag såg bara minuterna efter den kom ut och hade turen att få titta på och köpa. En ägare sedan ny och förbehåll för att kunna göra bakgrundkontroll innan hämtning/slutbetalning. Så liiiiite billigare men med lite fix. Var finare i skrovet än den på Eriksson Marine med.
Tack.Med Yama 225? Grattis till en riktigt bra affär isf! Tyckte den på Eriksson var rätt vettigt prissatt på 225!
Hej båtfolk!
Har någon koll på hur det fungerar med båtvagnar som max får köras i 30km/h. Om trailern är olastad, går det rent tekniskt att köra snabbare då?
Jag tänker främst om det är så att man vill köpa en trailer i en annan stad och köra hem den olastad. Är det helt otänkbart att köra med en sådan i ca 80km/h?
Om vagnen klarar en last på 1000kg i 30km/h så borde den klara att man kör utan last i 80km/h.
Någon som har erfarenhet?
En sådan trailer är stum och saknar fjädring. Det klart att det "går" att köra fortare men eftersom ingenting fjädrar så är det en obehaglig upplevelse. Med det sagt så har jag själv kört 30-trailer olastad på bra vägar i 50-60 km/h utan att uppleva det som ett praktiskt problem. Det smäller dock nåt fruktansvärt om vinschar och stödhjul....Hej båtfolk!
Har någon koll på hur det fungerar med båtvagnar som max får köras i 30km/h. Om trailern är olastad, går det rent tekniskt att köra snabbare då?
Jag tänker främst om det är så att man vill köpa en trailer i en annan stad och köra hem den olastad. Är det helt otänkbart att köra med en sådan i ca 80km/h?
Om vagnen klarar en last på 1000kg i 30km/h så borde den klara att man kör utan last i 80km/h.
Någon som har erfarenhet?
Ja det är väl just det att den är så stum som gör det svårt. Kommer studsa och ha sig.En sådan trailer är stum och saknar fjädring. Det klart att det "går" att köra fortare men eftersom ingenting fjädrar så är det en obehaglig upplevelse. Med det sagt så har jag själv kört 30-trailer olastad på bra vägar i 50-60 km/h utan att uppleva det som ett praktiskt problem. Det smäller dock nåt fruktansvärt om vinschar och stödhjul....
Låna/hyr en 80-trailer och ställ den ena på den andra?Ja det är väl just det att den är så stum som gör det svårt. Kommer studsa och ha sig.
Att den saknar bromsar som en skrev ovan gör nog inte så mkt då det finns obromsade 80-vagnar.
Ville mest så ifall någon hade erfarenhet av det. Jag siktar nog på att köpa en trailer i min hemstad istället
Det är inte fjädring etc som är problemet.Ja det är väl just det att den är så stum som gör det svårt. Kommer studsa och ha sig.
Att den saknar bromsar som en skrev ovan gör nog inte så mkt då det finns obromsade 80-vagnar.
Ville mest så ifall någon hade erfarenhet av det. Jag siktar nog på att köpa en trailer i min hemstad istället
Inte samma hamn som förra året?!Tyvärr dags:
…och sedan den mest tillfredställande delen av vinterunderhållet:
Nope, kan inte vara kvar på samma plats två år i rad... Hamnen var inte jättetaggad på djupa båtar och de stal kabel på masten. Sedan stod vi väl på botten två ggr med... Nu i Torslanda Lagun, verkar vara lite bättre ordning där. Men vi får se, har ju nästan ingen erfarenhet av detta.Inte samma hamn som förra året?!