Precis som med förra stärkaren saknar jag lite volym i dialogerna.
Det största "problemet" är att vi tittar film när dottern sover och då inte kan ha så hög volym. Men valde kurvan FLAT instället för reference i audyssey och fick då till det riktigt trevligt, kör även dynamisk EQ satt till 0dB. Ökade nivån på mittkanalen lite och nu börjar jag närma mig en bra inställning som funkar ypperligt för filmtittande på låg/medel volym.
Känns som det är svårast att ställa in ljudet för lägre volymer. När man krämar på och tittar på barnfilmer (bilar/flygplan osv) så låter allt kanon med härliga effekter
Angående musik så var det samma där. Upplevde ljudet lite tunt på lägre volym men när jag drog på lite blev det alldeles för mkt med någon bio inställning och direct/pure direct lät absolut bäst.
Känns kul att börja hitta hem så att säga. En dB mätare vore inte intressant att testa med dock. Är helt enig om att jag troligen skulle kunna optimera mer men skulle gärna se hur inställningen FLAT i audyssey ser ut så jag kunde utgå från den när jag tweakar.
Blir att läsa på mera i dagarna
Jag ska jobba hemifrån på måndag, du kan ju gissa vad jag gör på min lunchtimma då
Hämtar högtalarna på söndag