Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man borde kunna lämna in 1-3 klockor hos Rob.Engström för ca 1000 kr/år (ungefär som kostnaden för ett bankfack). 200 kr/år extra så får den stå i en winder. Bara att gå in ibland och byta klocka när de har öppet. Vakt, larm och allt finns på plats![]()
Så funkar det och det är ingen verksamhet somVi får inte glömma att det är många kriminella som drar nytta av det..
Matcha med möblerna...Guuu vad jag blev sugen på att köpa ett kassaskåp nu! Måste bara övertala Sambon om att vi ska ha ett stort, grått skåp på 150 kg i vardagsrummet.
Guuu vad jag blev sugen på att köpa ett kassaskåp nu! Måste bara övertala Sambon om att vi ska ha ett stort, grått skåp på 150 kg i vardagsrummet.
De finns inte någon fackförening som har något bra ställe att förvara dem på?
Jodå, självklart är det så!Bankfack-förening? Eller detta är inte göteborgshumor?
Har du lust att länka, hittar inget.SEB ser ut att ha lediga bankfack lite överallt i stan om det är till någon hjälp. Står på hemsidan vilka kontor som har fack och om det finns lediga.
Absolut! http://seb.se/kundservice/hitta-bankkontorHar du lust att länka, hittar inget.
Stort tack!!!!Absolut! http://seb.se/kundservice/hitta-bankkontor
Man får bocka i bankfack och filtrera. Såg att det fanns på bland annat Odengatan och Mariatorget. Om jag inte missförstått helt och hållet då![]()
Är ni som skrev om oförsäkrade bankfack verkligen säkra på er sak, att banken inte tar nåt ansvar för förlorad egendom i uppbrutet bankfack och inte har nån försäkring. Jag är inte säker på att ni har rätt nämligen...
http://www.radron.se/Artiklar/Vart-tog-vara-bankfack-vagen/
Försäkring ingår inte
Bankfack, som framför allt tillhandahålls av de fyra storbankerna, finns att disponera i olika storlekar. Och ju större skåpen är, desto högre blir avgiften. Det vill säga allt ifrån ett par tre hundralappar till ett par tre tusenlappar per skåp och år.
Det är utrymmet man betalar för. Någon försäkring ingår inte i priset, förklarar Pär Karlsson.
– Oavsett om man förvarar sina värdefulla föremål i ett bankfack eller i ett kassaskåp hemma måste man som innehavare se till att man har försäkrat dem.
Dessutom ersätts bara gods som enl avtalet får förvaras i facket.Nu vet jag inte vad källan till detta påstående är, men det är skillnad på ansvarsförsäkring och egendomsförsäkring till att börja med. Sedan är det en fråga hur skadan uppstår. Jag är tämligen säker på att banken har en ansvarsförsäkring, så om det blir rån eller inbrott och kunden drabbas ek förslust genom att egendom i bankfacket skadar eller försvinner, så ersätter banken. Däremot har banken ingen sakförsäkring för den enskilda egendomen eftersom banken bara förvarar men inte äger den.
Är ni med på skillnaden.
Nu vet jag inte vad källan till detta påstående är, men det är skillnad på ansvarsförsäkring och egendomsförsäkring till att börja med. Sedan är det en fråga hur skadan uppstår. Jag är tämligen säker på att banken har en ansvarsförsäkring, så om det blir rån eller inbrott och kunden drabbas ek förslust genom att egendom i bankfacket skadar eller försvinner, så ersätter banken. Däremot har banken ingen sakförsäkring för den enskilda egendomen eftersom banken bara förvarar men inte äger den.
Är ni med på skillnaden.
Bankfack är mycket svårt att få. Folk väntar i flera år på att få hyra ett. Vill man ha det centralt ,så är det omöjligt.Som någon sa, dom tjänar inte något på det, utan det sågs mera som service, åt gamla,kända /rika bankkunder. Idag handlar allt bara om att göra högra vinster, så då tar dom bort bankfacken.
svenska bankföreningen publicerat i Råd & Rön....![]()
Konstigt, innan jul ringde jag runt lite och kunde få bankfack i massa olika storlekar hos banker i min närheten.
ock jag provade i Malmö , hos Swedbank,ock två andra mitt i stan,Gustav Adolfs Torg ock runtom.Inget ledigt , men jag kunde skriva upp mig.......
Jepp. Råd & Rön. Blir inte större trovädrighet än det. Skulle vara The Lancet i så fall.