• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2016-tråden

... Sitter och sneglar på min handled, och undrar hur diskussionerna flöt vid dess premiär 1969... :)

Äh, läst på lite om några av de nya modellerna... mellan telefonmöten... Rolex borde öka takten i att rulla ut nya verket... Fler borde våga använda plexi... Omegas nya vridring på dykaren ger Big Blue-känsla... Heuern med fake-patina är ganska skön... Nya Daytonan... jasså...

YM.jpg

Bara jag som tyckte den nya YM var sjuukt fin? Älskar att det bara är sekundvisare och texten som är ljusblå. "Isigt" utseende på något sätt.
Galet snygg ute en snöig vinterdag kan jag tänka mig... Även på sommaren kanske?!
Exakt min tanke, sjukt jävla snygg. Supergilla!
Vad ligger priset på?

Tycker den här nästan förtjänar en egen tråd. Pateks släpper ett armbandsur av rang och denna skojar man ej bort. Klockan har;
47,4mm
Grande Sonnerie, Petite Sonnerie, minute repeater
Larm,
Date repeater
Perpetual calendar
Movement power-reserve indicator, striking power.reserve indicator
Dual time-zone and dual day/night indicator
6300G_001.png
6300G_001 (1).png

Tycker den här nästan förtjänar en egen tråd. Pateks släpper ett armbandsur av rang och denna skojar man ej bort. Klockan har;
47,4mm
Grande Sonnerie, Petite Sonnerie, minute repeater
Larm,
Date repeater
Perpetual calendar
Movement power-reserve indicator, striking power.reserve indicator
Dual time-zone and dual day/night indicator
6300G_001.png
6300G_001 (1).png
Det är en Grand Master Chime som presenterades i fjol, ny färgsättning bara.

Grandmaster chime är 5175, 6002 kom med ny färgsättning men är nästan säker på att 6300 är en ny ref. Länka gärna den andra färguppsättningen isf.
Ingen aning varför 5175 och 6300 har olika referensnummer när de har samma funktioner på tavlan. Utgick från att det var samma i och med det.

Tillbaka
Topp