• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2016-tråden

En av årets mest spännande dagar :)

Mycket bra släppa av Rolex och Tudor. Dock funderar jag på nya Exploreren, jag kanske har blivit knäpp men ser inte visarna lite långa ut nu på den nya haha?

Inte först, men inte sist heller... :p
Alla på plats i Basel kommer springa om de andra på de lokala listorna, därutöver har du stamkunder deluxe, forumledning, kungen, prinsen och deras polare. Klart man kan ställa sig på lista men bara för att man är först idag betyder inte det att man är först om 6 mån när modellen kommer till butikerna.

"Vi på Omega känner oss plikttrogna att lansera en nyhet bland månklockorna en gång var femtonde sekund under Baselmässan; därför kan vi idag stolt presentera "Moon side of the moon™"
image.jpeg

Alla på plats i Basel kommer springa om de andra på de lokala listorna, därutöver har du stamkunder deluxe, forumledning, kungen, prinsen och deras polare. Klart man kan ställa sig på lista men bara för att man är först idag betyder inte det att man är först om 6 mån när modellen kommer till butikerna.
Skriv upp mig på din lista, där är jag i alla fall nummer 1?

Så ni dricker frukost klockan 0600 för att komma i form då antar jag? ;) Kom ihåg att vi kontorshjon är intresserade av hela upplevelsen här hemma. Så posta på :)
Ok, nu dricker jag en cappuccino och är lycklig i själen över att imorgon få besöka klock-Mekka. Även träffa trevliga Klocksnackare på plats, t.ex. @yonsson, @Molle och @ERIKSON URHANDEL :)
Vem mer ska ner? @Målarn! När är du på plats?

image.jpeg

Märkliga dissar av Omega, den med meteorittavla var ju cool. Tänk om det hade stått Rolex på tavlan istället, jäklarns vad det hade varit livat i holken :D
Dissen kommer av att det är så jävla många modeller, och om rolex rullat ut åtta stycken halvlimiterade daytonor hade jag sågat dem precis lika hårt :D

Dissen kommer av att det är så jävla många modeller, och om rolex rullat ut åtta stycken halvlimiterade daytonor hade jag sågat dem precis lika hårt :D
Det är ju sant, det kom ju bara fyra olika Daytonas..... Rolex har kommit med 9 "nya" modeller i år, icke räknat undermodeller med olika material och färg i dessa.

Det är ju sant, det kom ju bara fyra olika Daytonas.....
Jo. Det är sant men jämför du intervallen mellan uppdateringarna så ligger Omega betydligt högre. Trevligt för de som gillar sådant men jag tycker att det tvingar tillverkaren att slå knut på sig själv att komma på nya varianter till formspråket. Tycker då personligen bättre om Rolex återhållsamhet.

Jo. Det är sant men jämför du intervallen mellan uppdateringarna så ligger Omega betydligt högre. Trevligt för de som gillar sådant men jag tycker att det tvingar tillverkaren att slå knut på sig själv att komma på nya varianter till formspråket. Tycker då personligen bättre om Rolex återhållsamhet.
Jag tycker bara att det är lite att hyckla att klaga på att någon kommer med säg 13 modeller och sen hylla någon som "bara" spottar ur sig 8. Men skit i det nu, det har länge varit på modet att sparka på Omega, det är inte det tråden handlar om :)

Tillbaka
Topp