• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2016-tråden

Detta verkar vara Sinn's nyheter. Känns spontant inte jättespännande...
sinnny.jpg
Nja, kanske inte. Men en plånboksvänlig semi-dressare (38,5x11mm) med brun tavla (556 I M) för 10k ser onekligen intressant ut.

Skärmbild_2016-03-16_21-01-42.png

F

Fatta bomben om de släppt den i både 36 och 39...
Det hade nog sprängt mitt bankkonto iaf!:) 36mm hade ju inte gått att motstå. Det hade även varit intressant att se vilken variant som hade sålt bäst. Tudors BB i gentlemannastorlek kanske kan ge oss en indikation på suget efter en mer balanserad storlek på klockor.

• Like
Reactions: JLW

Ja va fasen hände där? Monsterbred...

Det hade nog sprängt mitt bankkonto iaf!:) 36mm hade ju inte gått att motstå. Det hade även varit intressant att se vilken variant som hade sålt bäst. Tudors BB i gentlemannastorlek kanske kan ge oss en indikation på suget efter en mer balanserad storlek på klockor.
Precis min tanke, det är på väg åt ett trevligt håll!

Everose rolesor är inte optimalt... Byt ut SS med WG så har man något som åtminstone är brutalt stekigt och tungt :pompus:

Sådär nu var man "up to date" också.
Som en lavin drog denna tråden iväg. Helt sjukt.
Många släpp men med väldigt blandade resultat.
Klapp o klang för En mer proportionerlig Explorer. Snygg Hermes dressare och sist men inte minst Bronsflingan.
Flingan skall bli kul att se live.

Hade någon visat mig den nya Air Kingen innan Basel hade jag sagt att det var en riktigt kass fejk. Så ful är den. Daytonan och Expyn var feta däremot.
Trist att Black Bay går samma väg som Omegas Dark side of the Whatever...

Men finns det inte risk att Air Kingen upplevs som väldigt stor på 40 mm, tunn glasring och så stora index/siffror?

• Like
Ok cool story men fortfarande jättefult, imo.

Men så där har ju kronan sett ut på alla Black Bays i flera år?

...och inte det fulaste designinslsget som släppts hittills på årets mässa.

AirKingen ser ut som någon slags demonstrationsklocka som aldrig skall lämna montern. Gillar den grön/gula-loggan dock.

...kommer säkert bli sjukt eftertraktad om 30 år dock.

• Like
Tillbaka
Topp