• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Det där resecaset läs väl iaf ett antal skinnsnickare få beställningar på reproduktioner av om inget annat. Skitsnyggt. Hela kitet är snyggt för den delen.

Ja, kvalitét rakt igenom som det verkar. Jag är verkligen förtjust i innerfodret på den röda boxen och nedsänkningen av den röda Omegatexten.
Jag hade nog oftast haft Speedyn i mitten, Railmastern till vänster och Seamastern till höger :)

Börjar faktiskt ångra att jag sa att Black Bay-chronon inte var min kopp av te. Den växer på mig!
tudocron2.jpg

Haha jag som precis satte ut min 116600 på blocket... den tar jag ner snabbt :) Vad tror ni? Kommer den öka i pris? Tillverkades bara under tre år? Hoppas!

Ja, det luktar rejäl värdeökning på några år, om tio år ännu mer. Tre år är mkt kort tid för Rolexserier, med förmodligen få sålda under denna tid, är som bäddat för bra värdeökning. (Och det säger jag inte enbart för att jag själv har en 116600).

Någon här som pendlar to-lö till Basel från Zurich?
Skulle vara roligt med lite klocksnack på tåget:)

Oj, vad har hänt där...den var sannerligen inte grann!! Det ser ju även ut som en prototyp och inte en för produktion färdig klocka.

EDIT. Det enda som jag gillade var lollipopsekunden. det hade de kunnat ha på den limiterade Seamastern så att den skiljde sig än lite mer från Railmastern.
Har ingen aning, men har sett den postad på fler ställen. Finklockan får man om man köper finlådan.

Verkar som att det är solitt ... sparat på låset då den är i stål..
fullträff från tudor med den modellen
Saxat från Fratellowatches:
Although the bezel is solid gold on the Tudor Heritage Black Bay Steel and Gold, the gold crown and center gold links of the bracelet are gold-capped. This means it isn’t plaque or gold-plated, but there is a shell around the stainless steel crown and center link of 18kt gold.

https://www.fratellowatches.com/tudor-heritage-black-bay-steel-and-gold/

Although the bezel is solid gold on the Tudor Heritage Black Bay Steel and Gold, the gold crown and center gold links of the bracelet are gold-capped. This means it isn’t plaque or gold-plated, but there is a shell around the stainless steel crown and center link of 18kt gold.

"Premium"plätering med andra ord? Asså kunde dom inte bara låtit bli...

Spontant tycker jag det var lite kul att se Breitlings släpp av ett nytt material, breitlight. Även Bell&Ross hade en carbon modell. Autavian hade inte datumet på sniskan och Tag Heuer körde med grå lysmassa:rolleyes:. Speedmastern i 38mm med både datum och wr och även BB med datum. Förvånande att det bara är Tag Heuer och Montblanc som har ett par smartklockor som ser något ut... men mässan har ju inte ens börjat :)
IMG_5574.JPG

Breitlight lanserades förra året.

Såg det när jag läste lite igår kvälll .. i mina ögon ere väl same shit som guld pläterad .. det är antingen eller , inget mittemellan

Hur var det för 30 år sedan inför Basel, ni som varit med? Massor av hypade previews i Dagens industri osv?

Skojare där, icke ! är det korta svaret.
För 30 år sedan fanns det Rolexannonser på baksidan av några lite glassiga tidningar.
Pyramiden var spetsigare.
Att som idag en elektriker går in på Nynans och köper en TT Daytona i blåställ skulle blivit rubriker i tidningen.
Lyssna på Rosaner i poden och inse att vår bästa tid e nu.

Jag vet inte hur tydligt det kan bli, vad jag tänker om ämnet?
Jag tycker inte du är otydlig, jag bara undrar hur du tänker när du inte vill att mskor ska dela med sig av sina subjektiva åsikter på ett forum på nätet. Det är allt. Eller det kanske är så att det är just de åsikter folk delar med sig av du inte gillar? Du kanske är en sån där åsiktspolis? :)

Tillbaka
Topp