• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Denna var riktigt snygg! Bra Oris!
ca $1750 på läder eller nato och ca $1950 på länk :)
chronoris_01.jpg

chronoris_03.jpg
Håller med. 39mm, sköna färger och bra form samt pris. Kul! Oris har bra släpp i år tycker jag

Med tanke på att låset är i stål antar jag solitt guld. Som att dom snålade in med låset. Annars är det konstigt och fel :(

Gnällbältet har expanderat, omfattar numera Sverige i allmänhet och KS i synnerhet.
SD med bubbla, kan inte bli bättre, nu ser man ju till och med vilket datum det är!
Men bästa släppet måste ändå vara den blå camouaquan från Tag Heuer!

:shifty:
Görtråkiga släpp från tudor överlag imo. En ny bb36, fast större har väl ingen frågat efter.
Andra synpunkter på de släpp jag sett är att jag hade hellre sett att klocktrenden gick tillbaka lite grann mot "klassiska" storlekar, typ 35-40.
Trodde faktiskt att det skulle gå åt det hållet, men herregud vad fel jag hade. Synd, för jag har alltid gillat Tudor. Hade knipit en black bay blue i 38 mm direkt, och jag tror inte att jag är ensam.

Omega Aqua Terra
IWC Ingenieur 3239
Rolex Explorer I & II/Milgauss
Panerai PAM048
Sinn 556
Med flera...
"Inte överdrivet vanliga" är väl en sanning med modifikation.
Nu är väl alla dessa rolex 100m och inte över, men visst finns det modeller. Flesta stannar dock vid 100m (vilket iofs inte är ett problem för mig, men finns ju folk som inte vågar diska med klockan på om den inte är klassad för 20 ATM)

Det är ju för det är 45 min.

Dessutom har ju inte Daytonan alignat sedan 116520 kom heller.
Ja absolut men det som stör är att det är så slightly misalignat, ser fel ut enligt mig, gör ett 30 mins register istället isf.. :)

Och för att häda lite i kyrkan oxå så stör jag mig om möjligt ännu mer på rolex daytonan där hela registert sitter snett/fel!

Nu är väl alla dessa rolex 100m och inte över, men visst finns det modeller. Flesta stannar dock vid 100m (vilket iofs inte är ett problem för mig, men finns ju folk som inte vågar diska med klockan på om den inte är klassad för 20 ATM)

Möjligt, men Rolex är en av de få företagen som garanterar 100 faktiska meter, inte bara ett vattentryck motsvarande det djupet...

Omegan har 150m, IWCn har 120m, Paneraien 300m och Sinnen 200. Som @Echo Delta nämnde är Rolex 100m "mest äkta" och personligen skulle jag inte bli förvånad om de egentligen klarar mer än 100m. Men nu släpper vi detta, för övrigt är skruvad krona mitt minimum om jag ska göra mer kring vatten än diska med klockan på :)

Imorgon kommer det förhoppningsvis komma massa nya spännande släpp, när mässan öppnar portarna på riktigt :) Under tiden måste man ju reflektera lite över alla kunniga, insatta, intresserade klockentusiaster i denna tråd som dykt upp på 30 av hitintills 46 sidor som endast är fixerade vid, hur stor är den? Nä, jag önskar...
Utan att ta upp mina egna preferenser så måste jag säga att detta fenomen är något av det värsta kräkmedlet som finns att läsa om, andras uppfattning om vilka millimeter som är det perfekta. Och det handlar i 99,9% om vad just dom kan bära. Snälla, kan inte ni starta en helt egen avdelning och bara diskutera detta? Det ska ju för fan va roligt och lärorikt att läsa om och se dom nya släppen. Att diskutera detaljer, urverk eller design och material är ju något berikande. Vad han, hon ,hen, den har för personliga åsikter om storlek på den egna armen är så oerhört ointressant. Ja, jag kunde förstås ha skrivit av mig i "saker som irriterar er i vardagen" tråden, men nu gjorde jag det här, med förhoppning om en mer konstruktiv debatt gällande just klockor.
Pease and love jao!

Möjligt, men Rolex är en av de få företagen som garanterar 100 faktiska meter, inte bara ett vattentryck motsvarande det djupet...
Omegan har 150m, IWCn har 120m, Paneraien 300m och Sinnen 200. Som @Echo Delta nämnde är Rolex 100m "mest äkta" och personligen skulle jag inte bli förvånad om de egentligen klarar mer än 100m. Men nu släpper vi detta, för övrigt är skruvad krona mitt minimum om jag ska göra mer kring vatten än diska med klockan på :)
100m vatten är 100m vatten, Rolex är knappast ensamma om att ta i rejält med marginalen. Var det 50 eller 100% mer som var kutym?

100m vatten är 100m vatten, Rolex är knappast ensamma om att ta i rejält med marginalen. Var det 50 eller 100% mer som var kutym?
Nja, inte riktigt.
Resan dit och rörelse påverkar trycket.
Så mäter man endast med lufttryck för 100 meter så är det om klockan är helt stillastående och under optimala omständigheter. Har du missat att Rolex har mätutrustning som tillverkats specifikt för dem av COMEX, och har fortfarande ett sammarbete?

Nja, inte riktigt.
Resan dit och rörelse påverkar trycket.
Så mäter man endast med lufttryck för 100 meter så är det om klockan är helt stillastående och under optimala omständigheter. Har du missat att Rolex har mätutrustning som tillverkats specifikt för dem av COMEX, och har fortfarande ett sammarbete?
Otroligt marginellt, försvinnande litet tryck när man jämför med vattentrycket på ett djup av 100 m.

Imorgon kommer det förhoppningsvis komma massa nya spännande släpp, när mässan öppnar portarna på riktigt :) Under tiden måste man ju reflektera lite över alla kunniga, insatta, intresserade klockentusiaster i denna tråd som dykt upp på 30 av hitintills 46 sidor som endast är fixerade vid, hur stor är den? Nä, jag önskar...
Utan att ta upp mina egna preferenser så måste jag säga att detta fenomen är något av det värsta kräkmedlet som finns att läsa om, andras uppfattning om vilka millimeter som är det perfekta. Och det handlar i 99,9% om vad just dom kan bära. Snälla, kan inte ni starta en helt egen avdelning och bara diskutera detta? Det ska ju för fan va roligt och lärorikt att läsa om och se dom nya släppen. Att diskutera detaljer, urverk eller design och material är ju något berikande. Vad han, hon ,hen, den har för personliga åsikter om storlek på den egna armen är så oerhört ointressant. Ja, jag kunde förstås ha skrivit av mig i "saker som irriterar er i vardagen" tråden, men nu gjorde jag det här, med förhoppning om en mer konstruktiv debatt gällande just klockor.
Pease and love jao!
Det mesta som diskuterats här i denna tråden har ju med personlig preferenser att göra, inte bara storleken på klockan. Vissa gillar TT, andra hatar det. Vissa gillar guld, andra gillar stål. En del tycker att dykarringen är för bred osv osv. Anser att storleken och hur klockan sitter på handleden är minst lika viktig som dessa faktorer, och när det rör klockor som presenteras på baselworld så är väl detta en ganska passande tråd tycker jag. Min två cent. :)

Tillbaka
Topp