• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Inga private meetings osv, men som jag skrev windowshopping går bra som jag förstod det av @yonsson
Vissa bås har bara displayfönster där man kan se modellerna medan vissa mindre tillverkare är lite mer öppna och gästvänliga. Har man inte för höga förväntningar så tycker man nog att det är roligt även utan möten bokade, i alla fall under en dag.

Har varit nere ett år utan inbjudningar till någon tillverkare. Det är en rätt schysst upplevelse ändå. Gick utan problem att fylla en dag. Sedan var det precis som yonsson skriver möjlighet att få testa klockor hos mindre tillverkare.
Baselworld har tydligen krympt ganska kraftig i år. Förra året tog the bort ”Pallace”, det fristående huset för independent watchmakers där HYT och annat kul fanns tidigare, dessa flyttades då in i mässhallen. I år har mässan tydligen krympt rätt mycket.

Baselworld har tydligen krympt ganska kraftig i år. Förra året tog the bort ”Pallace”, det fristående huset för independent watchmakers där HYT och annat kul fanns tidigare, dessa flyttades då in i mässhallen. I år har mässan tydligen krympt rätt mycket.
Jaha, det låter ju inte nåt vidare. Hur är det med SIHH, kan lekmän som jag komma in där?

Nej de har en publik dag, fredagen den 19/1 - Funderade på att åka men blir inte av i år
C5F1DCA0-D666-4018-840F-D4CD74A4E445.png

Såg det nu. 70 CHF= 590kr

Håller tummarna för att Sinn kommer med ett nytt lås till länken, samt att de börjar med microjustering till viklåset för gummit.

Skulle gärna se ett tredje länkalternativ också utseendemässigt någonstans mellan h-länk och fine-link.

Önskar samma som alltid. Klockor åt småfolket! Vi (jag) vill inte ha fler tråkiga, själslösa (nåja) dressare.
Ge mig kronografer, dykare och GMT's!
Gärna 31-33 mm. Och jag vill inte höra ord som "omöjligt". För hur svårt kan det vara?
Gunde ones said: "Ingenting är omöjligt!"

Tack för ordet.
Jag skulle gärna se att Seiko eller något annat prisvärt märke släppte en sjysst sportklocka i 31-34mm diameter. Vill köpa en till min tjej och hon dissar dyrmärkena. Glest segment, dumt glest.

Tillbaka
Topp