Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vissa bås har bara displayfönster där man kan se modellerna medan vissa mindre tillverkare är lite mer öppna och gästvänliga. Har man inte för höga förväntningar så tycker man nog att det är roligt även utan möten bokade, i alla fall under en dag.Inga private meetings osv, men som jag skrev windowshopping går bra som jag förstod det av @yonsson
One can hope, dj i herrstorlek i platina..Kommer det en 114060 i guld
Har varit nere ett år utan inbjudningar till någon tillverkare. Det är en rätt schysst upplevelse ändå. Gick utan problem att fylla en dag. Sedan var det precis som yonsson skriver möjlighet att få testa klockor hos mindre tillverkare.Man kommer väl inte in på de roliga utan inbjudan och sånt?
Baselworld har tydligen krympt ganska kraftig i år. Förra året tog the bort ”Pallace”, det fristående huset för independent watchmakers där HYT och annat kul fanns tidigare, dessa flyttades då in i mässhallen. I år har mässan tydligen krympt rätt mycket.Har varit nere ett år utan inbjudningar till någon tillverkare. Det är en rätt schysst upplevelse ändå. Gick utan problem att fylla en dag. Sedan var det precis som yonsson skriver möjlighet att få testa klockor hos mindre tillverkare.
Jaha, det låter ju inte nåt vidare. Hur är det med SIHH, kan lekmän som jag komma in där?Baselworld har tydligen krympt ganska kraftig i år. Förra året tog the bort ”Pallace”, det fristående huset för independent watchmakers där HYT och annat kul fanns tidigare, dessa flyttades då in i mässhallen. I år har mässan tydligen krympt rätt mycket.
Jag har dålig koll på SIHH men som jag förstått det är det helt stängt för allmänheten.Jaha, det låter ju inte nåt vidare. Hur är det med SIHH, kan lekmän som jag komma in där?
Jag har dålig koll på SIHH men som jag förstått det är det helt stängt för allmänheten.
Nej de har en publik dag, fredagen den 19/1 - Funderade på att åka men blir inte av i årJag har dålig koll på SIHH men som jag förstått det är det helt stängt för allmänheten.
Yes! De har en publik dag.Jaha, det låter ju inte nåt vidare. Hur är det med SIHH, kan lekmän som jag komma in där?
Nej de har en publik dag, fredagen den 19/1 - Funderade på att åka men blir inte av i år
Schemat är inte färdigt än men jag tror det.Kommer ni träffas med Sinn i år igen?
Jag med!Väntar fortfarande på en grön Rolex Datejust 116200/116234...
Helt enig!Inge mera fejkpatina tack
Ingen aning. Många verkar dem vara i alla fallHelt enig!
Vilka är alla dessa fauxpatina lovers!?
Vore perfekt för oss som sitter på någon av dessa modellerHåller med föregående talare om att en grön dj 36mm hade suttit fint!
Plus att Rolex tar blnr och hulk ur produktion
AP deltar inte på Baselworld, de släpper sitt på SIHH som precis ägt rum, kolla här för mer info... https://klocksnack.se/threads/sihh-2018-the-tråd.83355/Vore perfekt för oss som sitter på någon av dessa modeller
Skulle vara kul med lite AP som är mer åt RO och inte så mycket diver.
Jag skulle gärna se att Seiko eller något annat prisvärt märke släppte en sjysst sportklocka i 31-34mm diameter. Vill köpa en till min tjej och hon dissar dyrmärkena. Glest segment, dumt glest.Önskar samma som alltid. Klockor åt småfolket! Vi (jag) vill inte ha fler tråkiga, själslösa (nåja) dressare.
Ge mig kronografer, dykare och GMT's!
Gärna 31-33 mm. Och jag vill inte höra ord som "omöjligt". För hur svårt kan det vara?
Gunde ones said: "Ingenting är omöjligt!"
Tack för ordet.
Klockor anpassade för en aktiv livsstil. De kan vara vattentäta, stöttåliga och allmänt slitstarka. Ibland med komplikationer som passar bra för sport, typ kronograf eller alarm och ser ofta sportiga ut. Typ g-shock, IWC Aquatimer, Rolex Explorer II, Seiko SKX.Vad är en sportklocka?