• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

A63548B9-7BD1-4E16-A4C9-64CFA09DE254.jpeg
BA97C10F-9BC7-43BE-84B1-C13331C2EEA7.jpeg

Navitimer 8, get on the hype train.

Det där ser riktigt lovande ut! Vore riktigt grymt om den håller sig någonstans i spannet 40-44mm :)

8800 är ju en halv mm tjockare än 2500 så lite tjockare blir den nog. :D

8800 är tunnare än Rolex motsvarade 3130(35?) i submarinern och den klarar under 13 mm.

@Bossebäver jag förstår inte varför dem slutade med den och varför dem inte gör den igen..
Helt enig ang höjden också!

Make Omega great again!

Jag tror att "Bond" utsålde den rätt rejält men ja, bring it back i keramisk tappning tack.

Börjat planera bussresan till Basel nu. Tagit fram min altlasbok från högstadiet. Letat i både Östtyskland och Västtyskland, men kan inte hitta Basel. Vi får fråga på en mack i Lübeck om vägen. Resan början i alla fall med färja Limhamn~Dragør. Sen Rødby-Puttgarden. Sen kör vi nonstop till Basel om vi bara få reda på var i Tyskland det ligger. Ev sover vi i huvudstaden Bonn en natt på hemresan. Sätter snart upp en amälningstråd. VW-bussen har 8 platser. Kommer ta förskottsbetalning i D-mark. Gärna mynt så man kan spela enamadbandet på färjan samt till vägtullstationerns. Först till kvarn...

Har ett önskemål om att åka förbi Karl-Marx-Stadt. Jag har en lågmilare Trabant 601 Sonderwunsch de Luxe Limousine med den starkare 26-hästarsmotorn i Togaweiss på gång där som jag skulle vilja titta på. Bara en ägare (Herr Hartmann) som har tagit hand om den sedan den rullade ut från fabriken Zwickau för några år sedan. Ser den bra ut tar jag med mig den till Basel. Kan man i så fall bara köpa enkelbiljett?

Hörde av en av dem som startade klocksnack ( @Denke ) att man lika gärna kunde lägga ner Basel i år eftersom denna redan presenterats.
upload_2018-1-24_15-45-33-png.720071
Nja, nästan rätt. Men du glömde en viktig detalj. Enligt en som hört vad en grannes jobbarkompis kusin hört vad @Denke sagt så var det att att han uttryckte det som så att "om den hade haft månfas kunde man lika gärna lägga ner Basel i år eftersom denna redan presenteras".:)

Tillbaka
Topp