• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Ser lite skumt ut med den synliga claspen, säkert snyggt IRL men personligen tycker jag hidden clasp är mkt finare
Jag kan tänka mig att de inte använder det dolda spännet då det inte fanns på jubilee förr i tiden. Känns som om de vill dra tillbaka klockan i tiden.. haha!!!

• Like
Reactions: Bas
Hur bra var inte den här då?
gmt rose.JPG

Generellt meh. Rolex är ju duktiga på att kapitalisera på hypen och skapa kölistor hos AD. Redan samma dag som modellerna presenteras spekulerar tråden om en andrahandsmarknad med påslag på 45-50%. Jag blir mer anti av det fenomenet än intresserad men det kanske jag är relativt ensam om? Läste någonstans om förändrat case med nya bandhorn, frågan är om gamla länkar kommer passa men de har nog tänkt en och två gånger så att man inte kan klämma på ett "gammalt" oyster på den i så fall. Hade blivit mer intresserad själv om de gav GMT ett lite smalare case än suben. Ett maxi, ett smalare så att man hade kunnat få båda delar om man ville det.

Bästa från Rolex i år. Har alltid saknat glitter mellan pusher och krona! Maximerar blingfaktorn även med skjorta på.

Skärmavbild 2018-03-21 kl. 12.06.09.png

Ser ut som att någon har klämt på fel länk ju. Pinsamt slappt att inte passa ändlänkar med bandhornen bättre än så från ett varumärke som ligger i premiumklassen i allmänhet och svindyrt på modellen i synnerhet...

Generellt meh. Rolex är ju duktiga på att kapitalisera på hypen och skapa kölistor hos AD. Redan samma dag som modellerna presenteras spekulerar tråden om en andrahandsmarknad med påslag på 45-50%. Jag blir mer anti av det fenomenet än intresserad men det kanske jag är relativt ensam om? Läste någonstans om förändrat case med nya bandhorn, frågan är om gamla länkar kommer passa men de har nog tänkt en och två gånger så att man inte kan klämma på ett "gammalt" oyster på den i så fall. Hade blivit mer intresserad själv om de gav GMT ett lite smalare case än suben. Ett maxi, ett smalare så att man hade kunnat få båda delar om man ville det.

Ser ut som att någon har klämt på fel länk ju. Pinsamt slappt att inte passa ändlänkar med bandhornen bättre en så från ett varumärke som ändå ligger i premiumklassen i allmänhet och svindyrt på modellen i synnerhet...
Inpassningsproblemet är inte nytt

Bjud in!
För övrigt... tänk när de strösslar den där likt Sanr/saru mfl. Helvete så bra DET kan bli. Honungsfärgade safirer... mhmmmm
Ska starta en avdelning på KS för strössel som bara du och jag har tillgång till och alla andra får komma dit "by invitation only".
Kanske borde synka med Hook eventuellt.

Ska starta en avdelning på KS för strössel som bara du och jag har tillgång till och alla andra får komma dit "by invitation only".
Kanske borde synka med Hook eventuellt.
Jag känner mig för ogrusad för att få en så fin invite, men jag kommer som ett brev på posten (pre-postnord) om jag blir inbjuden.

Så du tror att det bara "råkade bli så"?
Det kanske finns en anledning till det som jag inte förstår :) Om det är avsiktligt känns det märkligt och min smak skiljer sig från deras. Är det ett produktionstekniskt hinder att göra det annorlunda (som jag inte kan förstå eftersom det inte är den första Daytonan de gör) hade jag hellre sett att det problemet löstes innan produkten lanserades. Skulle någon sitta på svaret till varför det ser ut som det gör så vill jag väldigt gärna veta!

Tillbaka
Topp