• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Well hello. (Säkert femma på bollen..)

55F424BE-D8A0-4169-A55D-4D20FB1BD284.jpeg
2D3DF845-A2EA-4F3A-8523-12B6E2109671.jpeg
85F7BDB5-B454-4DD5-9773-7A0376E56E11.jpeg
04D34CF5-0397-404C-B834-58091D20B88D.jpeg

Omega slår till med aprilskämt redan nu.
Capture.PNG

Riktigt illa... Varför inte bara köra en homage till den gamla utan att modernisera sådär. Datumplaceringen är ett ögonsår som heter duga, märkningen vid lume-pluppen likaså. Fan jag ser inget positivt med dessa alls och jag älskar gamla 2531.80.

Tråkigt år tycker jag, förutom Tudor som kom med en del roliga pjäser. Dock inte jag kommer köpa själv.

Har vi några intressanta tillverkare kvar förutom Seiko? Känns ju annars väldigt avslaget i år, inget som förändrar planerade förvärv.

Saxat från monochrome-watches:

"First of all, the still-40mm GMT shows a slightly redesigned case, with new lugs: thinner and more tapered. The case bands have also been slightly redesigned. A positive point is that the maxi-case is out and this will certainly be the direction for other models in the collection. Then, on the contrary of previous launches, Rolex doesn’t start with a new model in gold, but in stainless steel."

Det verkar inte bekräftat från några andra källor att det är ett nytt case. Rolex själva verkar inte nämna det någonstans heller.

3B7311EF-C477-472D-92A3-31434F65DE80.jpeg

Hela klockan är i princip uppdaterad. Hur resonerar du i dina resonemang?

Hade de ändrat mer hade de fått skäll för att Omega vänder kappan efter vinden istället...

För mig växer den mer och mer. Länken som jag först inte såg skillnad på ser betydligt bättre ut, datumet passar bra kl 6(de borde dock släppa en datumlös), lumed bezel(!) Master Chrono, awesome.

Det negativa är väl att den tjockat sig en halv mm.

IMG_4106.PNG
Nya colts? Ser extremt bland ut som allt nytt dem lanserar

Jag tycker de tabbat sig, gamla colt var riktigt lyckad.

Omega slår till med aprilskämt redan nu.
Capture.PNG

ja du... ingen storfavorit från Omega i år inte..

Riktigt illa... Varför inte bara köra en homage till den gamla utan att modernisera sådär. Datumplaceringen är ett ögonsår som heter duga, märkningen vid lume-pluppen likaså. Fan jag ser inget positivt med dessa alls och jag älskar gamla 2531.80.

Tråkigt år tycker jag, förutom Tudor som kom med en del roliga pjäser. Dock inte jag kommer köpa själv.

Jag förstår inte vad det är ni ogillar.

Tillbaka
Topp