• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Gillar Glashüttes nya!

Glash%C3%BCtte-Original-Sixties-Sixties-Panorama-Date-Watches-01.jpg

Glashuette-Original-Senator-Excellence-Perpetual-Calendar-Limited-Edition-Watch-04.jpg

Glash%C3%BCtte-Original-Senator-Cosmopolite-Stainless-Steel-02.jpg

Jag skulle vilja titta på den live egentligen innan jag uttalar mig, men GMT-visaren ser väldigt lång ut och det stör mig estetiskt att den verkar gå utanför indexcirkeln. Jag förstår tanken att den ska räcka fram till bezelringen, men det ser helt enkelt inte bra ut och det är heller inte så att det hade riskerat att bli otydligt om man hade kortat den så att den låg i linje med ytterkanten av cirkeln.

Men som sagt...man kanske ska vara lite försiktig att döma för hårt innan man har hållit i den, (förutom det vita datumfönstret som Alltid är en styggelse :) )
Ja givetvis bör man kolla live innan man kan bestämma sig. Vet inte tex om tjockleken kommer tilltala mig.
Nu får vi hoppas du inte satt griller i huvet på mig gällande datumfönstret oxå. ☺

126710BLRO, vad ska man säga? JA TACK :hungry:

Tudor GMTn ser riktigt riktigt grym ut.

Nya SMPc ser faktiskt trevlig ut i mina ögon till skillnad från vad många andra verkar tycka.

Men nya GMT pepsi alltså. Ojojojoj

Instämmer. Känns som en mer lyckad homage till Vintage gmt än nya Pepsin.
Datumfönstret krockar dock med chapterringen vilket känns sådär..
Tycker att för mycket förstör och jag gillar ändå black bay mycket i vanliga fall.
Långa GMT-handen, datumfönstret, snowflakevisarna sen att den lär vara en riktig tjockis osv..

Säkert, det var bara en reflektion över antalet släppta modeller och att Tudor formulerat reklamen som att det var nr.58 i raden :)

Tror du inte att 58 syftar på något relaterat originalet som kan ga ägt rum det året? Obs, jag vet inte om det var så, men det är väl rimligt att Tudorn kom ett par år efter Rolex Submariner (som väl kom 53 om jag minns rätt?)?

Tror du inte att 58 syftar på något relaterat originalet som kan ga ägt rum det året? Obs, jag vet inte om det var så, men det är väl rimligt att Tudorn kom ett par år efter Rolex Submariner (som väl kom 53 om jag minns rätt?)?

Säkert så...och det är alldeles uppenbart att jag misslyckades med min lustifikation eftersom fler än en försöker förklara för mig att jag har missförstått 58 :):heart:

Någon som har koll på vad nya Seamastern kommer lista på? Omega har inte uppdaterat sin hemsida med den i "kollektionen" eller pris. Rolex var riktigt snabba på att uppa det.

Ber om ursäkt om detta redan tagits upp, skrivs så mycket idag!

Tillbaka
Topp