Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Redan löst det, leverans 2022Tänk er den i 39mm istället.
Jo...mkt fulÄr inte gmtvisaren på Tudors pepsi ful?
Wow. Gillar den sjukt nog som mest på nato.Så jävla bra!!
Bifogar lite fler live-bilder:
Så jävla bra!!
Jo...mkt ful
Framförallt så är den för lång av vad man har fått se hittills.
Sen så är det en generell reflektion att det är märkligt hur i princip samtliga tillverkare helt verkar strunta i att lägga krut på datumfönster. Allt från hur färgerna gifter sig med tavlan som Ernst skulle ha sagt, till hur typsnitten harmoniserar med övriga siffror på tex bezelring. Det är verkligen besynnerligt.
Typsnittet håller jag med om, men vit bakgrund är ju för symmetrin med index klockan 9. Skulle bli helt knas med svart tror jag. GMT visar stör jag mig inte alls på heller. Udden på fyrkanten bryter ju ramen och lilla tippen tittar ut bara för tydlighet mot bezeln. Som sagt, typsnittsmatchning hade varit att föredra, men annars riktigt riktigt bra.Framförallt så är den för lång av vad man har fått se hittills.
Sen så är det en generell reflektion att det är märkligt hur i princip samtliga tillverkare helt verkar strunta i att lägga krut på datumfönster. Allt från hur färgerna gifter sig med tavlan som Ernst skulle ha sagt, till hur typsnitten harmoniserar med övriga siffror på tex bezelring. Det är verkligen besynnerligt.
Varför still datum...
Fonten på vridningen är magisk! Kan köpa att GMT-visaren är lite väl lång dock. Men köpbegär måste jag säga att jag har!Fonten på vridningen är fel och Gmt visaren way för lång
Finns väl ett syfte då den inte blockar lumen på timmarna i mörkret.Fonten på vridningen är fel och Gmt visaren way för lång
Finns väl ett syfte då den inte blockar lumen på timmarna i mörkret.
Finns väl ett syfte då den inte blockar lumen på timmarna i mörkret.
Japp, håller med på båda punkterna. Den är inte dålig på samma sätt som jag tyckte BB Chronon var men detaljerna sviker den precis som du säger. Precis som med chronon så pushar man snowflake-användandet för långt. Man tycker det är en kul grej att särskilja från Rolex genom att göra GMT visaren snowflake-style vilket ju var en schysst idé men när man inser hur det kommer att (inte) lira med chapter-ringen så skulle man tagit ett steg tillbaka och testat nån annan design. Vanlig pil eller nåt helt nytt.Fonten på vridningen är fel och Gmt visaren way för lång
Typsnittet håller jag med om, men vit bakgrund är ju för symmetrin med index klockan 9. Skulle bli helt knas med svart tror jag. GMT visar stör jag mig inte alls på heller. Udden på fyrkanten bryter ju ramen och lilla tippen tittar ut bara för tydlighet mot bezeln. Som sagt, typsnittsmatchning hade varit att föredra, men annars riktigt riktigt bra.
Edit: dock orolig för tjockleken.
Samma kronskydd och krona som på nuvarande modell. Typiskt att det är något av det jag gillade minst med klockan.
Så jävla bra!!
Nice! Dock ser jag att man har aluminium inlägg istället för köra glossy style
Agree. Trist bara att de inte hade modet att göra dem i 36 mm. De är ju trots allt dressare.sedan tyckte jag dessa Omegor var fina!
Mjo, en viss asymmetri skapar såklart datumet, men tycker ändå detta utförande är klart godkänt. Hellre på detta sätt en någon skum placering klockan 4 eller något sådant.Personligen tycker jag att kontrasten av vit text i datumrutan mer än väl balanserar upp index vid 9. Som det är nu bli det ju ändå asymmetri i och med att datumrutan är så pass mycket större än index, så det tippar även åt höger.
EDIT: Se LLD ovan. Det blir en helt ok symmetri med index. Hade datumrutan däremot varit vit hade det enligt mig sett bananas ut
Gällande GMT-visaren har jag lagt in en brasklapp om att det kan se bra ut live, men hittills på de bilder som har postats blir det ett nja/nej från min sida.
Sodalit. Fanns en hos Rob när vi var där för ett par år sen.Lapis Lazuli. Inte ny, men ruskigt bra
Har det kommit en ny ck2998? Eller menar du den som kom för två år sedan?Pepsi GMT är fet och Speedmaster CK2998 var riktigt vass! Seamastern ser dock sådär ut på bild tycker jag. Ingen ”måste ha” känsla där direkt.
Mjo, en viss asymmetri skapar såklart datumet, men tycker ändå detta utförande är klart godkänt. Hellre på detta sätt en någon skum placering klockan 4 eller något sådant.
Lär inte fungerat med det tjocka verket. Finns som tur är finfina original med rätt mått. Bra mycket billigare också.Agree. Trist bara att de inte hade modet att göra dem i 36 mm. De är ju trots allt dressare.
Säker? Sett att det är en lapis på flera ställen. Googla 118239 lapis så dyker den uppSodalit. Fanns en hos Rob när vi var där för ett par år sen.