• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Tänk er den i 39mm istället.
Redan löst det, leverans 2022 :D
E1649636-F80F-4E22-87D6-B316C5A26D4D.jpeg

Framförallt så är den för lång av vad man har fått se hittills.

Sen så är det en generell reflektion att det är märkligt hur i princip samtliga tillverkare helt verkar strunta i att lägga krut på datumfönster. Allt från hur färgerna gifter sig med tavlan som Ernst skulle ha sagt, till hur typsnitten harmoniserar med övriga siffror på tex bezelring. Det är verkligen besynnerligt.

Sen så är det en generell reflektion att det är märkligt hur i princip samtliga tillverkare helt verkar strunta i att lägga krut på datumfönster. Allt från hur färgerna gifter sig med tavlan som Ernst skulle ha sagt, till hur typsnitten harmoniserar med övriga siffror på tex bezelring. Det är verkligen besynnerligt.

Indeed, synd som fan är super fan av Rolex GMT och en true hommage hade varit klockis men nu sket de sig.
Har man valt tjockis boetten även här så är det stenkört.

Typsnittet håller jag med om, men vit bakgrund är ju för symmetrin med index klockan 9. Skulle bli helt knas med svart tror jag. GMT visar stör jag mig inte alls på heller. Udden på fyrkanten bryter ju ramen och lilla tippen tittar ut bara för tydlighet mot bezeln. Som sagt, typsnittsmatchning hade varit att föredra, men annars riktigt riktigt bra.
Edit: dock orolig för tjockleken.

Fonten på vridningen är fel och Gmt visaren way för lång :facepalm:
Japp, håller med på båda punkterna. Den är inte dålig på samma sätt som jag tyckte BB Chronon var men detaljerna sviker den precis som du säger. Precis som med chronon så pushar man snowflake-användandet för långt. Man tycker det är en kul grej att särskilja från Rolex genom att göra GMT visaren snowflake-style vilket ju var en schysst idé men när man inser hur det kommer att (inte) lira med chapter-ringen så skulle man tagit ett steg tillbaka och testat nån annan design. Vanlig pil eller nåt helt nytt.
Med det sagt så tror jag det är småpill som väldigt få kommer störa sig på, klockan i sig känns som en given kommersiell hit.

Typsnittet håller jag med om, men vit bakgrund är ju för symmetrin med index klockan 9. Skulle bli helt knas med svart tror jag. GMT visar stör jag mig inte alls på heller. Udden på fyrkanten bryter ju ramen och lilla tippen tittar ut bara för tydlighet mot bezeln. Som sagt, typsnittsmatchning hade varit att föredra, men annars riktigt riktigt bra.
Edit: dock orolig för tjockleken.

Personligen tycker jag att kontrasten av vit text i datumrutan mer än väl balanserar upp index vid 9. Som det är nu bli det ju ändå asymmetri i och med att datumrutan är så pass mycket större än index, så det tippar även åt höger.

EDIT: Se LLD ovan. Det blir en helt ok symmetri med index. Hade datumrutan däremot varit vit hade det enligt mig sett bananas ut :)

Gällande GMT-visaren har jag lagt in en brasklapp om att det kan se bra ut live, men hittills på de bilder som har postats blir det ett nja/nej från min sida.

Samma kronskydd och krona som på nuvarande modell. Typiskt att det är något av det jag gillade minst med klockan.

mjo, samma här. Jag gillar ändå uppdateringarna.

Så jävla bra!!
Bifogar lite fler live-bilder:
C9CFBECF-8E89-475B-9193-0E4558D28241.jpeg
B7E028EC-C889-459A-BEA0-E89E06B355B0.jpeg
6C1C7CE5-7F54-4708-B4EB-686FF63575D4.jpeg
34DF3708-41FE-4D7E-B03A-81D5B4E7AB32.png

Den är ruggigt läcker faktiskt

Jag tycker den ser brutal ut förutyom meshet!!

Personligen tycker jag att kontrasten av vit text i datumrutan mer än väl balanserar upp index vid 9. Som det är nu bli det ju ändå asymmetri i och med att datumrutan är så pass mycket större än index, så det tippar även åt höger.

EDIT: Se LLD ovan. Det blir en helt ok symmetri med index. Hade datumrutan däremot varit vit hade det enligt mig sett bananas ut :)

Gällande GMT-visaren har jag lagt in en brasklapp om att det kan se bra ut live, men hittills på de bilder som har postats blir det ett nja/nej från min sida.
Mjo, en viss asymmetri skapar såklart datumet, men tycker ändå detta utförande är klart godkänt. Hellre på detta sätt en någon skum placering klockan 4 eller något sådant.

Mjo, en viss asymmetri skapar såklart datumet, men tycker ändå detta utförande är klart godkänt. Hellre på detta sätt en någon skum placering klockan 4 eller något sådant.

Svart ruta, vit text, placering vid 3 - klart :)

Kommer på mig själv att jag har glömt äta middag...det hinns liksom inte riktigt med när det ska läsas och svaras på inlägg och hålla koll på alla sajter :)

Tillbaka
Topp