• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Har kanske hittat en ny favorit och den självklara(?) GADA-klockan!
En OP 39 i den nya svarta färgen gillar jag skarpt!
På bilderna nedan är det 36 mm som har dubbelindex.

IMG_7721.png

IMG_7722.png
De nya tavlorna är riktigt bra, ska försöka byta tavla på min 3-6-9 i silver - till den svarta :)

Bästa var väl ändå att forumfavoriten insett att Pepsin tarvar en blå tavla. Nu är de ju väldigt nära en riktigt trevlig klocka! Bort med vitguld, PCL, bubbla, mercedesvisare och de larvigt feta bandhornen bara...:):D
Rolex+GMT+Master+II+White+Gold+Pepsi+ref.+116719BLRO

Det verkar som om Rolex nya GMT har börjat levereras.

Mvh Roffe.

Edit: kan ha misstagit mig, jag läste att de första skulle ha levererats. Men sen läste jag att Rolex hade gått ut med att de skulle släppa de i Juni

Mvh

Vad betyder ”AR”?
Anti-Reflective coating syftar man på. Rolex har ingen på sina klockor, förutom på själva datumcyklopen. Vissa stör sig jättemycket på detta, andra inte. Jag stör mig mest när jag skall försöka ta foton på klockan, annars sällan :)

Jag misstänkte det, men kunde inte tro att de inte använde sig av det. Jag antog att det var standard. Jag hittade ganska bra referensmaterial, men de förklarar inte resonemanget som Rolex måste ha haft för att välja att inte ha det.

Jag misstänkte det, men kunde inte tro att de inte använde sig av det. Jag antog att det var standard. Jag hittade ganska bra referensmaterial, men de förklarar inte resonemanget som Rolex måste ha haft för att välja att inte ha det.
Det kan bli repig på utsidan. På insidan (rätta mig om jag har fel) så kan det efter ett (längre) tag bli "dassigt och få glaset att se fläckig och dant ut. Och Rolex ur är juh som bekant byggda för att "hålla en livstid".
Å andra sidan så räknar väl ingen med att GLASET ska hålla i 50 år, de brukar juh bytas relativt ofta vid service. Så jag kan ha fel..

Mvh Roffe

Den svarta är verkligen helrätt! Skulle vara en perfekt GADA-klocka :)
(Go Anywhere Do Anything)
Personligen gillar jag nog Explorern bättre isåfall. Kan hända att denna passar lite bättre till smoking eller frack, men då skall man väl enligt etiketten helst inte bära någon klocka alls. Så då kan den få ligga i fickan eller hemma. :)

Mvh Roffe

Personligen gillar jag nog Explorern bättre isåfall. Kan hända att denna passar lite bättre till smoking eller frack, men då skall man väl enligt etiketten helst inte bära någon klocka alls. Så då kan den få ligga i fickan eller hemma. :)

Mvh Roffe
Till smoking funkar dressur, till frack inget armbandsur. Tycker att OP med stavindex och Explorer har olika karaktär. Explorer är allround men mer av ett sportigt, OP mer dressur men funkar till allt ändå.

Var det ingen som lyfte ett ögonbryn över att Dolce & Gabbana ställde ut de här klockorna, DG7, med sina snygga boetter, datumfrihet, 2892.A2 och relativt låga priser? Upptäckte dem av en slump igår och måste säga att jag är klart nyfiken.

IMG_1484.jpg

Stentavlor: Lapis Lazuli, Malakit, Rubin
€2750

IMG_1483.jpg

Tavlor i bl a emalj. Har mailat dem och frågat hur äkta den där emaljeringen är.
€1950

IMG_1485.jpg

Med detaljer i 18kt rödguld och urtavlor i "emalj" €3750

Var det ingen som lyfte ett ögonbryn över att Dolce & Gabbana ställde ut de här klockorna, DG7, med sina snygga boetter, datumfrihet, 2892.A2 och relativt låga priser? Upptäckte dem av en slump igår och måste säga att jag är klart nyfiken.

IMG_1484.jpg

Stentavlor: Lapis Lazuli, Malakit, Rubin
€2750

IMG_1483.jpg

Tavlor i bl a emalj. Har mailat dem och frågat hur äkta den där emaljeringen är.
€1950

IMG_1485.jpg

Med detaljer i 18kt rödguld och urtavlor i "emalj" €3750
Sten är coolt!

Tillbaka
Topp