• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Gabriel90

Panerai
3048C221-BCAE-425C-866F-9F1175592354.png
Maurice Lacroix kom med lite nyheter också.
Snygg! ....men väldigt lik en annan modell ;)
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Ja, den ser lovande ut. Minns inte vart jag läste det men någon skribent menade att den var mindre än sina 36mm vilket lät konstigt. Det är ju både relativt långa luggar plus dubbelkrona som borde göra det visuella intrycket åtminstone tts.

Ser fram emot att testa den i butik iaf. Jag tycker den ser ut att bära större än 36mm iaf, den är ju mestadels glas och inte så mkt bezel.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag ser verkligen framemot denna. Synd på så sen lansering bara.

Ja, det är lite svårt att förstå hur de tänkte. Hade jag badat för Certina hade jag nog hellre skjutit på lanseringen ett år till nästa Basel och haft klockorna redo för leverans runt 1/5. Då hade man skapat en riktig hajp till sommarsäsongen. Nu kommer många avvakta och sen får den konkurrera med nästa års nyheter.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Ja, det är lite svårt att förstå hur de tänkte. Hade jag badat för Certina hade jag nog hellre skjutit på lanseringen ett år till nästa Basel och haft klockorna redo för leverans runt 1/5. Då hade man skapat en riktig hajp till sommarsäsongen. Nu kommer många avvakta och sen får den konkurrera med nästa års nyheter.

Så är det. Men, den ligger i en prisklass som är vettig (minst sagt). Gissar på succé!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Säkert, jag har svårt för klockor större än 40 men hoppas på att denna blir annorlunda med sin bezel.

Nu är det ju väldigt bra prissatt, men jag tror ändå att det är vintagevurmarna som blir den stora målgruppen och där tror jag merparten hade föredragit 40mm mot 43mm. Tror att det kan komma ytterligare re-makes från Certina nästa Basel. Skulle gissa att det blir ett årligt återkommande inslag ett par år framöver.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Nu är det ju väldigt bra prissatt, men jag tror ändå att det är vintagevurmarna som blir den stora målgruppen och där tror jag merparten hade föredragit 40mm mot 43mm. Tror att det kan komma ytterligare re-makes från Certina nästa Basel. Skulle gissa att det blir ett årligt återkommande inslag ett par år framöver.

Fick info att fältan kommer få tre styck exemplar vid första leveransen i höst. Får väl se hur många som dyker upp senare.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ett helt givet val för mig! Jag ska hänga på låset när den dyker upp!
Är sjukt sugen på orginalet också. :)

Hade jag inte varit tveksam på storleken hade jag kunnat tänka mig att se över intresset för ett gruppköp. Så jag passar vidare den tanken :) Skulle tro att det kan vara möjligt och Klockmaster som är AD för Certina är ju vana med att hantera gruppköp.
 

marmot

Panerai
Hade jag inte varit tveksam på storleken hade jag kunnat tänka mig att se över intresset för ett gruppköp. Så jag passar vidare den tanken :) Skulle tro att det kan vara möjligt och Klockmaster som är AD för Certina är ju vana med att hantera gruppköp.
Håller med, väldigt konstigt beslut om storleken. Designmässigt är det ju en fullträff dock.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Om du menar AP RO so är den inte jättelik, har ju inte ens den typiska bezeln. Tycker mer den ser ut som Seiko eller Citizen från 70-talet med integrerade länkar och texturerade tavlor.
Är jättelik, får se om den klarar sig ifrån APs advokater... Förmodligen men lär vara det som har styrt designen.
 
  • Like
Reactions: Oew
Topp