lofgreno
Guld
Ja datum och lite andra färger vore verkligen inte dumt.Bort med det gula och möjlighet till datum!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja datum och lite andra färger vore verkligen inte dumt.Bort med det gula och möjlighet till datum!
Datum är ingen dealbreaker för mig, dock är det trevligt.Bort med det gula och möjlighet till datum!
Snygg! Dock retar defytexten lite.Tumme upp till Zenith för nya Defyn.
Så jäkla snygg!Mest intressanta från Bazel är nog ändå
För mig är vinnaren det här året nya LLD
Ja, den ser lovande ut. Minns inte vart jag läste det men någon skribent menade att den var mindre än sina 36mm vilket lät konstigt. Det är ju både relativt långa luggar plus dubbelkrona som borde göra det visuella intrycket åtminstone tts.
Här kommer några recensioner på Certinan från Hodinkee och Fratello. @Moorflax @marmot
https://www.hodinkee.com/articles/certina-ds-ph200m-hands-on
https://www.fratellowatches.com/certina-ds-ph200m/
Jag ser verkligen framemot denna. Synd på så sen lansering bara.
Det suger. Är den limiterad?Jag ser verkligen framemot denna. Synd på så sen lansering bara.
Ja, det är lite svårt att förstå hur de tänkte. Hade jag badat för Certina hade jag nog hellre skjutit på lanseringen ett år till nästa Basel och haft klockorna redo för leverans runt 1/5. Då hade man skapat en riktig hajp till sommarsäsongen. Nu kommer många avvakta och sen får den konkurrera med nästa års nyheter.
Det suger. Är den limiterad?
Det suger. Är den limiterad?
Så är det. Men, den ligger i en prisklass som är vettig (minst sagt). Gissar på succé!
Jag tror att succén hade blivit ännu större om man stannat vid originalmåttet på 40mm.
Säkert, jag har svårt för klockor större än 40 men hoppas på att denna blir annorlunda med sin bezel.
Ett helt givet val för mig! Jag ska hänga på låset när den dyker upp!Här kommer några recensioner på Certinan från Hodinkee och Fratello. @Moorflax @marmot
https://www.hodinkee.com/articles/certina-ds-ph200m-hands-on
https://www.fratellowatches.com/certina-ds-ph200m/
Nu är det ju väldigt bra prissatt, men jag tror ändå att det är vintagevurmarna som blir den stora målgruppen och där tror jag merparten hade föredragit 40mm mot 43mm. Tror att det kan komma ytterligare re-makes från Certina nästa Basel. Skulle gissa att det blir ett årligt återkommande inslag ett par år framöver.
Ett helt givet val för mig! Jag ska hänga på låset när den dyker upp!
Är sjukt sugen på orginalet också.
Borde gå att räkna ut om du har en bild framifrån och känner till ngt annat mått, tex bandbredd.Någon som snappat upp hur långt det var mellan luggarna på BB 58? Sökt på nätet men kammat noll. Längden alltså inte bredden.
Helt sjukt hur klockskribenter inte vågar skriva något negativt om någon tillverkare.Maurice Lacroix kom med lite nyheter också.
Snygg! ....men väldigt lik en annan modell
Håller med, väldigt konstigt beslut om storleken. Designmässigt är det ju en fullträff dock.Hade jag inte varit tveksam på storleken hade jag kunnat tänka mig att se över intresset för ett gruppköp. Så jag passar vidare den tanken Skulle tro att det kan vara möjligt och Klockmaster som är AD för Certina är ju vana med att hantera gruppköp.
Om du menar AP RO so är den inte jättelik, har ju inte ens den typiska bezeln. Tycker mer den ser ut som Seiko eller Citizen från 70-talet med integrerade länkar och texturerade tavlor.Maurice Lacroix kom med lite nyheter också.
Snygg! ....men väldigt lik en annan modell
Japp, därför det inte går att läsa någon av de större sidorna - speciellt inte Hodinkee.Helt sjukt hur klockskribenter inte vågar skriva något negativt om någon tillverkare.
Är jättelik, får se om den klarar sig ifrån APs advokater... Förmodligen men lär vara det som har styrt designen.Om du menar AP RO so är den inte jättelik, har ju inte ens den typiska bezeln. Tycker mer den ser ut som Seiko eller Citizen från 70-talet med integrerade länkar och texturerade tavlor.