• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Är jättelik, får se om den klarar sig ifrån APs advokater... Förmodligen men lär vara det som har styrt designen.
Tycker den är mer lik Seiko AGS eller kanske Omega Seamaster Cosmic 2000. Vet dock inte vad advokaterna tyckte om dem. Med det sagt vet jag inte varför man vill kopiera en sådan IMHO ful klocka.

upload_2018-3-28_16-45-22.png

Jag tror att succén hade blivit ännu större om man stannat vid originalmåttet på 40mm.
Det tror jag också. Speciellt nu när det verkligen har visat sig säkert att storleken är på "återgång"
Stora klockor på 44mm + är och blir mindre och mindre eftertraktade. Kanske med undantag för Panerai. Men även där tkr jag mig se färre som bär 47mm, och fler som intresserar sig för 42mm.
Som sagt. 40mm hade nog varit det ultimata.

Mvh Roffe

Nån som sett foton eller videos på nya Oyster Perpetual 39 med svart eller vit tavla?
Har inte sett dem nämnas nånstans förutom på Watchbox häromdan.

Tillagt:
Aha! De fanns ju redan i sortimentet på Rolex hemsida t o m. Inga naturliga foton förstås. Det här ser inte dumt ut på bild iallafall. :)
IMG_1270.jpg

Senast ändrad:
Ett helt givet val för mig! Jag ska hänga på låset när den dyker upp!
Är sjukt sugen på orginalet också. :)
Sitter och klurar på om man skulle dra igång ett gruppköp så småningom?
80h PR, plexi, 200 meter och ingen löjlig gulaktig lume... assååååå... ta mina pengar...
Enda om:et är väl att kvaliten/känslan på boetten inte känns hundra när man väl håller den i handen, men det känns ändå som om Certina borgar för någorlunda hög kvalite.

Sitter och klurar på om man skulle dra igång ett gruppköp så småningom?
80h PR, plexi, 200 meter och ingen löjlig gulaktig lume... assååååå... ta mina pengar...
Enda om:et är väl att kvaliten/känslan på boetten inte känns hundra när man väl håller den i handen, men det känns ändå som om Certina borgar för någorlunda hög kvalite.
Jag är på!

Tillbaka
Topp