• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Moorflax

Patek
2-Faktor
received_337850576831922.jpeg

När Rolex pushat 11 inlägg i rad på Instagram om Milgauss känns det som sagt inte som en större överraskning.

En Milgauss som mer liknar gamla 6541 vore en dröm faktiskt. Jag hoppas att de tar lärdom från Tudor BB58 och isåfall också behåller storleken från originalet, 38 mm!
Rolex är luriga. Man kanske vill dölja något mer uppenbart?
Men som alla andra, så har jag ingen aning. Men jag finner det inte för otroligt att Milgauss förblir orörd.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Rolex är luriga. Man kanske vill dölja något mer uppenbart?
Men som alla andra, så har jag ingen aning. Men jag finner det inte för otroligt att Milgauss förblir orörd.
En av sakerna som talar lite emot milgauss är ju att det kom en 2007, och sen fler versioner 2014. Dvs inte bara ett släpp på den i närtid utan flera. Menmen
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Fan, hörrni. Med tanke på denna teaser från Tudor och tjatet om fula Milgauss från Rolex; tänk om det där indexet hänsyftar till en reissue av Rolex 6541 från Tudor. En dröm som jag inte ens hade reflekterat över, men som vore guld om den slog in! Håll tummarna!
Kanske inte helt omöjligt ändå med tanke på hur de gjorde med GMT förra året. En till de med bäst AD-kontakter och en till oss i pöbeln. På så vis äger rolex en stor del av GMT-marknaden. Hoppas de gör likadant i år med Milgaussen!
 

sir alex

Panerai
Rolex kör massa Milgauss på sitt insta-konto sedan några veckor tillbaka så det kommer garanterar komma nån ny/uppdaterad version.
 

Amme

Cartier
Milgauss är väl ganska tydligt. Om den byts, uppdateras, ersätts eller kompletteras är dock osäkert...

Tudor sidan tippar jag på ersättare till BB58. Dvs den befintliga går ur produktion och ersätts med andra färger men behåller formen
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Milgauss är väl ganska tydligt. Om den byts, uppdateras, ersätts eller kompletteras är dock osäkert...

Tudor sidan tippar jag på ersättare till BB58. Dvs den befintliga går ur produktion och ersätts med andra färger men behåller formen
Vad får dig att tro att den tas ur produktion 1 år efter lansering?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Hoppas på Tudors 58 boett. En gmt skulle vara grymt! Men vet i tusan om de har något verk för det. Men något mer neutral tavla i svart/vitt vore nice.
Vad än Rolex släpper så kommer man inte kunna köpa till list så det känns mindre intressant.
Breitling har jag helt gett upp hoppet på #fackingKern
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Ett gäng klockor i 39mm och titan vore riktigt najs, givetvis med justerbara lås som inte kräver gem etc. för justering (det är ju trots allt 2019 nu ;)
 

Amme

Cartier
Vad får dig att tro att den tas ur produktion 1 år efter lansering?
Många saker men för att nämna nåra: låga produktionen/dåliga tillgången, det är en tribute till ikonisk modell plus att den fått mkt exponering på deras instagram konto trots att väntelistan är till Säffle :)
Vad är vitsen att promota en produkt man inte kan leverera tillräckligt av?

Älskar när snillen spekulerar :)
 

genjo

Omega
Hoppas på reboot av tag heuer 1000 quartz och besked från rolex om tiodubblade produktionsvolymer för batman och hulk..
 
Topp