Mer fräscht i 36mm storlek.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rolex är luriga. Man kanske vill dölja något mer uppenbart?![]()
När Rolex pushat 11 inlägg i rad på Instagram om Milgauss känns det som sagt inte som en större överraskning.
En Milgauss som mer liknar gamla 6541 vore en dröm faktiskt. Jag hoppas att de tar lärdom från Tudor BB58 och isåfall också behåller storleken från originalet, 38 mm!
Fan, hörrni. Med tanke på denna teaser från Tudor och tjatet om fula Milgauss från Rolex; tänk om det där indexet hänsyftar till en reissue av Rolex 6541 från Tudor. En dröm som jag inte ens hade reflekterat över, men som vore guld om den slog in! Håll tummarna!Kanske inte helt omöjligt med tanke på Tudors instagram-teaser?
![]()
![]()
En av sakerna som talar lite emot milgauss är ju att det kom en 2007, och sen fler versioner 2014. Dvs inte bara ett släpp på den i närtid utan flera. MenmenRolex är luriga. Man kanske vill dölja något mer uppenbart?
Men som alla andra, så har jag ingen aning. Men jag finner det inte för otroligt att Milgauss förblir orörd.
Kanske inte helt omöjligt ändå med tanke på hur de gjorde med GMT förra året. En till de med bäst AD-kontakter och en till oss i pöbeln. På så vis äger rolex en stor del av GMT-marknaden. Hoppas de gör likadant i år med Milgaussen!Fan, hörrni. Med tanke på denna teaser från Tudor och tjatet om fula Milgauss från Rolex; tänk om det där indexet hänsyftar till en reissue av Rolex 6541 från Tudor. En dröm som jag inte ens hade reflekterat över, men som vore guld om den slog in! Håll tummarna!
Vad får dig att tro att den tas ur produktion 1 år efter lansering?Milgauss är väl ganska tydligt. Om den byts, uppdateras, ersätts eller kompletteras är dock osäkert...
Tudor sidan tippar jag på ersättare till BB58. Dvs den befintliga går ur produktion och ersätts med andra färger men behåller formen
Tänk motsvarande 116655 fast i pt. Skönt topptung! HeheCallade rootbeer förra året, i år lägger jag mina bets på ny milgauss. Hoppas dock mer på något kul i platina, 116666(116665?!) Inte för att jag lär köpa men, det är coolast,
Något förvisso, haha.Tänk motsvarande 116655 fast i pt. Skönt topptung! Hehe
Tvärtom, tre versioner kom 2007. 2014 kom ytterligare en versionEn av sakerna som talar lite emot milgauss är ju att det kom en 2007, och sen fler versioner 2014. Dvs inte bara ett släpp på den i närtid utan flera. Menmen
https://monochrome-watches.com/rolex-baselworld-2019-predictions-rolex-new-watches-2019/
Kul artikel om Rolex-predictions för Basel. Många fina mockups!
Snart är det dags! 21-26 mars släpper några av våra favorittillverkare sina nya modeller.
Jag tänkte att vi traditionsenligt kunde diskutera allt på samma ställe, nämligen här.
- Vad hoppas ni släpps?
- Vad ryktas på nätet?
- Med mera med mera
Ett gäng klockor i 39mm och titan vore riktigt najs, givetvis med justerbara lås som inte kräver gem etc. för justering (det är ju trots allt 2019 nu![]()
Många saker men för att nämna nåra: låga produktionen/dåliga tillgången, det är en tribute till ikonisk modell plus att den fått mkt exponering på deras instagram konto trots att väntelistan är till SäffleVad får dig att tro att den tas ur produktion 1 år efter lansering?
Fråga Rolex.Vad är vitsen att promota en produkt man inte kan leverera tillräckligt av?
Någon liten färgad detalj på den, röd text på ”Explorer” kanske och jag hade lättat på lädret direkt, för list dvs, inte för dubbla priset någon annanstans.Ooh den här hade vart nåt, med lysmassa på 3,6,9 dessutom
![]()
Någon liten färgad detalj på den, röd text på ”Explorer” kanske och jag hade lättat på lädret direkt, för list dvs, inte för dubbla priset någon annanstans.