• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är Tudor's releaser klockan 12:00?
Ja

IMG_8947.PNG
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag tycker i och för sig inte att det är så konstigt att släppa trehandare inom en serie som traditionellt enbart innefattat kronos. Tag Heuer har gjort det både beträffande Monaco och Carrera. Hellre det än att ha tusen olika linjer. Läste något ganska bra om detta på calibre11, men lyckas inte hitta artikeln nu.. :confused:

Problemet med Autavian tycker jag snarare är att design på tavla kraftigt avviker från den på kronografen. Visst, det är samma boett och så, men vare sig länk, läder eller tavla tycker jag knyter ihop säcken något vidare. Där skiljer den sig från Monaco och Carrera (varav de senare är extremt lyckade trehandare imho).

Tycker som sagt var inte att klockan på något sätt är ful, tvärtom ser den helt ok ut, men den faller utanför linjen. Tycker dessutom att designen, precis som @Aurum skriver, passar Breitling mycket bättre sett till övriga sortimentet.

Mer läsning om Autavia och nya verket (inte hunnit läsa själv dock): https://www.calibre11.com/first-look-tag-heuer-2019-autavia-isograph/
Lysande sammanfattning, instämmer till fullo!
 
Topp