• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

H

Hysteria

Guest
Ringa intresse kanske men on topic iallafall=)
dd56ff35-fd0a-4cf7-9ad8-3020c7796b8f.jpg

Dial: Multi-part dial with:
One rotating disc turning one time in 365 days. It displays the twelve scenes of the wine grower’s work to be done over the year by a Swiss wine grower. A similar process applies for a French, an Argentinian, or an American wine grower and so forth, however it will not happen in the same month. For example, harvesting is much earlier in the Bordeaux Region than it is in Switzerland. The scenes are made by a genious miniature painter using acrylic painting methods.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
94509C70-E9CF-41AF-8571-537611D77FD1.jpeg

Nära nu! Snart i en egen tråd. :)
Känt sedan tidigare :)

”Efter omfattande forskning på området kan jag nu stolt redovisa nya rön som förklarar Göteborgarnas förkärlek för Breitling. Alla som reser till Göteborg slås som bekant av att i stort sett alla Göteborgare har polotröja och Breitlingklocka. Även om detta faktum genom observationer varit empiriskt belagt sedan länge så har det inte gått att förklara varför det är på detta viset. Fram till nu ska tilläggas. Efter år av letande snubblade jag i dag över nedanstående text. Man kan tycka att Wikipedia inte är den mest exotiska och svårtillgängliga källan till kunskap kanske. Men ta då i beaktande att man måste använda sökordet SKARPSILL för att hitta rätt. Söker man i stället på BREITLING får man endast ett par tjusiga bilder på en Emergency och en Navitimer.
Håll i er nu. Resan till kunskap startar.
"Framförallt beredd (saltad eller rökt) skarpsill har i Bohuslän kallats brisling eller brissling (med varianterna bressling och brässling), från norskan, känt före år 1779. Motsvarande namn i Blekinge, Skåne och Halland har varit briling (lokalt i Blekinge även brilling). Från lågtyskan härrör den äldre benämningen BREITLING. Sockersaltad och kryddinlagd skarpsill saluförs i Skandinavien under det traditionella handelsnamnet ansjovis, vilket bland annat är en viktig ingrediens i Janssons frestelse. Skarpsill inlagd i tomatsås som tidigare såldes som sardiner, saluförs efter EU-förhandlingar numera som brisling."
Det hela rör sig alltså om ett rent semantiskt missförstånd. Vad gäller polotröjans framskjutna position i Göteborg hoppas jag kunna återkomma och bringa klarhet även där.
Docent JoberMan
Institutionen för västkuststudier
Kungsholmens Högskola”
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Känner att det är dags att sticka ut hakan med en gissning. Rolex släppte ju pepsin med "WG-länk" förra året. På samma tema kommer det i år en smurfsub i stål. Kom ihåg var du läste det först!
(Tar nu skydd bakom mitt tangentbord för att undvika hatstormen:p)
 

M.U

Rolex
Känner att det är dags att sticka ut hakan med en gissning. Rolex släppte ju pepsin med "WG-länk" förra året. På samma tema kommer det i år en smurfsub i stål. Kom ihåg var du läste det först!
(Tar nu skydd bakom mitt tangentbord för att undvika hatstormen:p)
Har redan gissats vilt kring det ;)
 
  • Like
Reactions: NRE
Topp