• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Husse

Patek
94509C70-E9CF-41AF-8571-537611D77FD1.jpeg

Nära nu! Snart i en egen tråd. :)
Det här måste vara drömstället för alla göteborgare som vill skaffa stuga i åretrakten, strax utanför ligger byn BRATTLAND ;)
16CD0D5D-7659-406D-8745-AB615FAFC9B4.jpeg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Faktum är att jag får Navitimer 8-vibbar...

Man gör trehandare av en sjukt bra kronograf, och det går liksom inte komma bort från det faktum att uppdraget är omöjligt. Men kanske tar det lite för personligt då jag anser att Autavia 2017 är ett av de absolut bästa släppen senare år, samt att jag ägt en själv... :)

Det var min första tanke. Nya Kern-Breitling men kände att jag hade för dålig detaljkunskap för att posta det, men uppenbarligen var jag inte ensam om känslan.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Faktum är att jag får Navitimer 8-vibbar...

Man gör trehandare av en sjukt bra kronograf, och det går liksom inte komma bort från det faktum att uppdraget är omöjligt. Men kanske tar det lite för personligt då jag anser att Autavia 2017 är ett av de absolut bästa släppen senare år, samt att jag ägt en själv... :)
Varför ska man urvattna ett så bra brand som man har i Autavia? Kan ju vara helt ok klockor de där men de har ju extremt lite Autavia-DNA. Bara kalla dem nåt annat.
 

DrDre

Patek
Faktum är att jag får Navitimer 8-vibbar...

Man gör trehandare av en sjukt bra kronograf, och det går liksom inte komma bort från det faktum att uppdraget är omöjligt. Men kanske tar det lite för personligt då jag anser att Autavia 2017 är ett av de absolut bästa släppen senare år, samt att jag ägt en själv... :)

Tag har gjort det tidigare med sin superklassiker Monaco. Det är inte alltid det blir så bra att konvertera en kronograf till en trehandare (eller tvärtom om för den delen).
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Om det där är allt så är mitt svar....fattigt.

Arktis har funnits tidigare men hette då 203. Har tydligen svällt 2mm nu också från 41mm till 43mm. EDIT: Tydligen 17mm tjock också. Nä, det här var inte så kul.

Har gått och väntat på gröntavlad 104 eller 556 men inget som hetsar upp mig och FFD-serien är inte min typ av klockor.

Tycker det var ljummet förra året, nu var det snudd på iskallt.
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Om det där är allt så är mitt svar....fattigt.

Arktis har funnits tidigare men hette då 203. Har tydligen svällt 2mm nu också från 41mm till 43mm. EDIT: Tydligen 17mm tjock också. Nä, det här var inte så kul.

Har gått och väntat på gröntavlad 104 eller 556 men inget som hetsar upp mig och FFD-serien är inte min typ av klockor.

Tycker det var ljummet förra året, nu var det snudd på iskallt.
Är inte nya 104an med grön tavla? Ser dock väldigt mörk ut. Blir intressant att se riktiga fotografier.
 

Erkan

Omega
2-Faktor
Om det där är allt så är mitt svar....fattigt.

Arktis har funnits tidigare men hette då 203. Har tydligen svällt 2mm nu också från 41mm till 43mm. EDIT: Tydligen 17mm tjock också. Nä, det här var inte så kul.

Har gått och väntat på gröntavlad 104 eller 556 men inget som hetsar upp mig och FFD-serien är inte min typ av klockor.

Tycker det var ljummet förra året, nu var det snudd på iskallt.

Det hade ju inte varit helt fel om man hade kunnat få samma gröna tavla på 103:an också :cool:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Faktum är att jag får Navitimer 8-vibbar...

Man gör trehandare av en sjukt bra kronograf, och det går liksom inte komma bort från det faktum att uppdraget är omöjligt. Men kanske tar det lite för personligt då jag anser att Autavia 2017 är ett av de absolut bästa släppen senare år, samt att jag ägt en själv... :)

Det var min första tanke. Nya Kern-Breitling men kände att jag hade för dålig detaljkunskap för att posta det, men uppenbarligen var jag inte ensam om känslan.
Tänkte också nya Breitling och Slätstruken. Att de släpper två referenser i brons känns också 2017
 
Senast ändrad:

Dawsss

Omega
Någon som tror att Omega tänker släppa något idag?
Jag hörde ryktas att dom skulle hålla en separat mässa nu när dom dragit sig ut Basel.
Men sen har jag inte hört något.. någon som vet?
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Varför ska man urvattna ett så bra brand som man har i Autavia? Kan ju vara helt ok klockor de där men de har ju extremt lite Autavia-DNA. Bara kalla dem nåt annat.

Tycker dock designen klär Tag Heuer mycket bättre än Breitling.

Tag har gjort det tidigare med sin superklassiker Monaco. Det är inte alltid det blir så bra att konvertera en kronograf till en trehandare (eller tvärtom om för den delen).

Tycker Breitling var mer förankrat i historiska modeller och därför bättre.

Jag tycker i och för sig inte att det är så konstigt att släppa trehandare inom en serie som traditionellt enbart innefattat kronos. Tag Heuer har gjort det både beträffande Monaco och Carrera. Hellre det än att ha tusen olika linjer. Läste något ganska bra om detta på calibre11, men lyckas inte hitta artikeln nu.. :confused:

Problemet med Autavian tycker jag snarare är att design på tavla kraftigt avviker från den på kronografen. Visst, det är samma boett och så, men vare sig länk, läder eller tavla tycker jag knyter ihop säcken något vidare. Där skiljer den sig från Monaco och Carrera (varav de senare är extremt lyckade trehandare imho).

Tycker som sagt var inte att klockan på något sätt är ful, tvärtom ser den helt ok ut, men den faller utanför linjen. Tycker dessutom att designen, precis som @Aurum skriver, passar Breitling mycket bättre sett till övriga sortimentet.

Mer läsning om Autavia och nya verket (inte hunnit läsa själv dock): https://www.calibre11.com/first-look-tag-heuer-2019-autavia-isograph/
 
Topp