• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

upload_2019-3-20_12-4-49.png


:facepalm:
Skrattar fortfarande.
Hahahaha, tudor...
 
Zenith Defy Lab lanseras nu som Defy Inventor. Tyvärr bygger den precis lika mycket på höjden som tidigare. Ändå, kul att Zenith fick till den.
 
Hade Rolex istället för en TT Seadweller släppt en helt i gulguld så hade det varit något att prata om. Kanske inte första hands valet. Men det hade varit något spännade att fundera på vem som skulle köpa den, fast det är väl samma frågeställning nu...
jag hade i alla fall uppskattat en riktig dykare i helguld.
 
Exakt varför skulle det vara "konstigt"? Motivera gärna
Tidigare fanns det ju en klar distinktion mellan just OP och DJ när det gäller storlek och taveldesign. Alltid tyckt att tavlan på tidigare OP såg lite väl budget ut / inte i paritet med en klocka i den prisklassen. Både DJ och OP hade i och för sig borstade mittlänkar rätt länge. Ville man ha 36mm back in the day fick man gå på DJ. Enda skillladen nu mellan DJ och OP 36mm är ju datum, PCL och att OP har dubbla index på 369. Tycker personligen att det är lite trist, även om jag välkomnar något nättare bandhorn. För att inte tala om att hidden clasp inte längre finns på DJ. Nåväl, nuvarande OP som släpptes på förra Basel (de med svart och vit tavla) är riktigt lyckade tycker jag, och andas mycket mer kvalitet än tidigare OP. Jag håller hårt i min 116234 nu.
 
Snyggt!!! Vad är det för storlek på den där?
37.5mm i vitguld som tillverkas i 100 ex med en prislapp på 16'800 USD. Det släpps även två modeller i titan a 7'400 USD.

Inte särskilt snyggt med open caseback men spännande verk! Finns det någon mer info om cal 0100, t.ex. om det endast kommer att användas i lite dyrare modeller eller om det så småningom även hittar sig ner till budgetsortimentet som man förknippar med Eco-drive?
 

Bilagor

  • Baselworld-2019-Citizen-Caliber-0100-1-second-a-year-accuracy-9.jpg
    Baselworld-2019-Citizen-Caliber-0100-1-second-a-year-accuracy-9.jpg
    147.2 KB · Visningar: 2
  • Baselworld-2019-Citizen-Caliber-0100-1-second-a-year-accuracy-8.jpg
    Baselworld-2019-Citizen-Caliber-0100-1-second-a-year-accuracy-8.jpg
    119 KB · Visningar: 1
  • Baselworld-2019-Citizen-Caliber-0100-1-second-a-year-accuracy-5.jpg
    Baselworld-2019-Citizen-Caliber-0100-1-second-a-year-accuracy-5.jpg
    178.4 KB · Visningar: 1
Känner lite antiklimax nu när de första bomberna släpps, får vackert vänta in de andra märkena och hoppas att dessa bjuder på några spännande överraskningar. Tålamod har kanske inte varit min starkaste dygd.
 
Mycket Rolex och Tudor. Slänger in nytt från Zodiac
GMT limited edition 40 mm
FA02A29A-921C-4083-A4C8-5443661A07E0.jpeg

BE57ABF9-8029-49B2-9D19-440F737B0180.jpeg
Jag känner inte till Zodiacs klockor öht. Men jag måste ändå säga att utseendemässigt så tycker jag nog att den svarta liknade någon av gissningarna på hur en ny Milgauss kunde komma att se ut..

Huruvida priset är motiverat vet jag dock inte, och är glad de befintliga milgauss finns kvar. Jag gillar den svarta med alienglaset!

I övrigt tycker jag att en uppdatering av Batman kanske inte var så orealistisk? Klockan sålde mer än bra med årslånga köer etc. Men de hade ett bättre urverk att trycka i den. :)
Tudor som- vad de nu var - tyckte jag såg lite häftig ut på handleden, även om det absolut inte blir något köp. Även kronografen var lyckad men lite väl tilltagen prislapp..
Den nya DJ var i mina ögon ingen höjdare. Jag skulle valt 116234 före den här i alla väder. De som har en sådan bör hålla hårt i den!

Nu ska det bara släppas en IWC portuguese 7 days i "damstorlek" (37 -39mm) med exakt samma proportioner som den stora klumpen på 42+, så har vi den perfekta "everyday dressaren" också!

Mvh Roffe
 
37.5mm i vitguld som tillverkas i 100 ex med en prislapp på 16'800 USD. Det släpps även två modeller i titan a 7'400 USD.

Inte särskilt snyggt med open caseback men spännande verk! Finns det någon mer info om cal 0100, t.ex. om det endast kommer att användas i lite dyrare modeller eller om det så småningom även hittar sig ner till budgetsortimentet som man förknippar med Eco-drive?
Urverket kommer säkerligen komma in i mer köpvänliga priser så småningom - kanske (troligen) inte i budgetsegmentet dock. De behöver säkerligen trimma in produktionslinor och sådant för att få upp volym. Hög volym = lägre priser. Titta bara på Rolex :p
 
Tillbaka
Topp