• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Buffi

Panerai
Denna var ju svinbra
IMG_9208_2.jpg
Åhfan, storlek på den?
Hoppas på mindre än 45mm eller vad deras senaste dykare varit....
 

Rotkiv

Omega
2-Faktor
Tycker ändå den är lite mindre hämsk efter en dag.... Om man drar på ett gummi eller ngt som.inte har bezellåsningen kke den kan användas. Sedan är det ju lite synd att prototypen ändå är rätt ball men reissuen blev ganska ful...

Håller helt med. Ska bli kul att se vad för band alternativ som kommer.

Jag håller med. Tycker den är helcool, om än liite stor kanske...
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Tycker ändå den är lite mindre hämsk efter en dag.... Om man drar på ett gummi eller ngt som.inte har bezellåsningen kke den kan användas. Sedan är det ju lite synd att prototypen ändå är rätt ball men reissuen blev ganska ful...
36 000 kr, "om du köper ett annat band och tar bort en av de tekniska funktionerna så kan du kanske använda den"
PR materialet skriver sig själv på den här babyn.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Förra året missade jag släppen med ett antal timmar vilket resulterade i att jag fick vänta på några av de som släpptes innan jag fick dem, och väntar fortfarande på vissa...men i år "hängde jag på låset" och så släppte Tudor och Rolex dessa?!?! ANTIKLIMAX :banghead: SEIKO däremot....där snackar vi gosaker!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Håller helt med. Ska bli kul att se vad för band alternativ som kommer.

Jag håller med. Tycker den är helcool, om än liite stor kanske...

36 000 kr, "om du köper ett annat band och tar bort en av de tekniska funktionerna så kan du kanske använda den"
PR materialet skriver sig själv på den här babyn.
Ska tillägga att jag fortfarande tycker den är ganska ful men också lite ball... Såklart helt knäppt att ta bort den tekniska lösningen, men den är å andra sidan det som gör klockan ful. Däremot såg det ok ut på originalet som hade ett Tropic. Klockan i övrigt var ju också mer cool och mindre ful. Man har mao misslyckats i min mening men kanske mindre än IG tycker. Sedan tänkte nog inte Tudor att det skulle bli en storsäljare heller....
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ska tillägga att jag fortfarande tycker den är ganska ful men också lite ball... Såklart helt knäppt att ta bort den tekniska lösningen, men den är å andra sidan det som gör klockan ful. Däremot såg det ok ut på originalet som hade ett Tropic. Klockan i övrigt var ju också mer cool och mindre ful. Man har mao misslyckats i min mening men kanske mindre än IG tycker. Sedan tänkte nog inte Tudor att det skulle bli en storsäljare heller....
Jag tror inte heller att den är tänkt att sälja. Däremot blev 300 miljarder klocknördar plötsligt medvetna om att tudor hade ett ännu starkare militärt arv än de trodde, samtidigt som märket diskuteras mer än alla andra tillsammans på forum och IG. Smart strategi och säkert mycket billigare än f1-spons eller glittriga flygplansjippon!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ska tillägga att jag fortfarande tycker den är ganska ful men också lite ball... Såklart helt knäppt att ta bort den tekniska lösningen, men den är å andra sidan det som gör klockan ful. Däremot såg det ok ut på originalet som hade ett Tropic. Klockan i övrigt var ju också mer cool och mindre ful. Man har mao misslyckats i min mening men kanske mindre än IG tycker. Sedan tänkte nog inte Tudor att det skulle bli en storsäljare heller....
I efterhand kan man kanske tycka att det är mer ett PR misslyckande än ett produktutvecklings-misslyckande. Låt säga att man inte hypat den så mycket och byggt upp en missriktad förväntning som sedan slog slint utan istället gjort en annan variant. Haft en annan kommersiell "primärlansering" , låt oss säga något i stil med GMTn från ifjol, som man förhypat och sedan haft med P01 some en quirky sidoprodukt. Presenterat den som ett lite udda nisch-projekt, mer för att bygga på sitt heritage-varumärke än något annat. Då tror jag många hade gillat idén om en lite udda toolig fulfågel, en nördklocka för de specialintresserade som skulle fått mycket press och kanske mer fått lite glada skratt från de som idag (som jag) spyr galla över den.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
I efterhand kan man kanske tycka att det är mer ett PR misslyckande än ett produktutvecklings-misslyckande. Låt säga att man inte hypat den så mycket och byggt upp en missriktad förväntning som sedan slog slint utan istället gjort en annan variant. Haft en annan kommersiell "primärlansering" , låt oss säga något i stil med GMTn från ifjol, som man förhypat och sedan haft med P01 some en quirky sidoprodukt. Presenterat den som ett lite udda nisch-projekt, mer för att bygga på sitt heritage-varumärke än något annat. Då tror jag många hade gillat idén om en lite udda toolig fulfågel, en nördklocka för de specialintresserade som skulle fått mycket press och kanske mer fått lite glada skratt från de som idag (som jag) spyr galla över den.
Helt enig där! Och de skulle gjort den mer (ej helt) lik originalet med tropic och mindre boett.
Originalet hade jag faktiskt gärna burit....
Screenshot_20190321_101132.jpg

De kunde kört snowflake (då de verkar hålla Mercedes till Rolex(?)) och nodate men i övrigt ganska lik...

Edit: BB brons och TT chrono kke kan ses som deras storsäljarsläpp... Men visst hade de fått mkt positiv feedback på en bb58 med blå tavla och insert.. Och lätt hade det varit
 
Senast ändrad:
Topp