Tycker ändå den är lite mindre hämsk efter en dag.... Om man drar på ett gummi eller ngt som.inte har bezellåsningen kke den kan användas. Sedan är det ju lite synd att prototypen ändå är rätt ball men reissuen blev ganska ful...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker ändå den är lite mindre hämsk efter en dag.... Om man drar på ett gummi eller ngt som.inte har bezellåsningen kke den kan användas. Sedan är det ju lite synd att prototypen ändå är rätt ball men reissuen blev ganska ful...
Åhfan, storlek på den?Denna var ju svinbra
![]()
44,8mmÅhfan, storlek på den?
Hoppas på mindre än 45mm eller vad deras senaste dykare varit....
Håller helt med. Ska bli kul att se vad för band alternativ som kommer.Tycker ändå den är lite mindre hämsk efter en dag.... Om man drar på ett gummi eller ngt som.inte har bezellåsningen kke den kan användas. Sedan är det ju lite synd att prototypen ändå är rätt ball men reissuen blev ganska ful...
Håller helt med. Ska bli kul att se vad för band alternativ som kommer.
36 000 kr, "om du köper ett annat band och tar bort en av de tekniska funktionerna så kan du kanske använda den"Tycker ändå den är lite mindre hämsk efter en dag.... Om man drar på ett gummi eller ngt som.inte har bezellåsningen kke den kan användas. Sedan är det ju lite synd att prototypen ändå är rätt ball men reissuen blev ganska ful...
Håller helt med. Ska bli kul att se vad för band alternativ som kommer.
Jag håller med. Tycker den är helcool, om än liite stor kanske...
Ska tillägga att jag fortfarande tycker den är ganska ful men också lite ball... Såklart helt knäppt att ta bort den tekniska lösningen, men den är å andra sidan det som gör klockan ful. Däremot såg det ok ut på originalet som hade ett Tropic. Klockan i övrigt var ju också mer cool och mindre ful. Man har mao misslyckats i min mening men kanske mindre än IG tycker. Sedan tänkte nog inte Tudor att det skulle bli en storsäljare heller....36 000 kr, "om du köper ett annat band och tar bort en av de tekniska funktionerna så kan du kanske använda den"
PR materialet skriver sig själv på den här babyn.
Jag tror inte heller att den är tänkt att sälja. Däremot blev 300 miljarder klocknördar plötsligt medvetna om att tudor hade ett ännu starkare militärt arv än de trodde, samtidigt som märket diskuteras mer än alla andra tillsammans på forum och IG. Smart strategi och säkert mycket billigare än f1-spons eller glittriga flygplansjippon!Ska tillägga att jag fortfarande tycker den är ganska ful men också lite ball... Såklart helt knäppt att ta bort den tekniska lösningen, men den är å andra sidan det som gör klockan ful. Däremot såg det ok ut på originalet som hade ett Tropic. Klockan i övrigt var ju också mer cool och mindre ful. Man har mao misslyckats i min mening men kanske mindre än IG tycker. Sedan tänkte nog inte Tudor att det skulle bli en storsäljare heller....
Vad är det för ”poo edition”?Dubbelpost
Hittade flertalet släpp från Seiko och GS (alla) på en ungersk hemsida.
https://kronometer.hu/2019/03/20/roviden-seiko-es-grand-seiko/
Denna såg cool ut.
![]()
I efterhand kan man kanske tycka att det är mer ett PR misslyckande än ett produktutvecklings-misslyckande. Låt säga att man inte hypat den så mycket och byggt upp en missriktad förväntning som sedan slog slint utan istället gjort en annan variant. Haft en annan kommersiell "primärlansering" , låt oss säga något i stil med GMTn från ifjol, som man förhypat och sedan haft med P01 some en quirky sidoprodukt. Presenterat den som ett lite udda nisch-projekt, mer för att bygga på sitt heritage-varumärke än något annat. Då tror jag många hade gillat idén om en lite udda toolig fulfågel, en nördklocka för de specialintresserade som skulle fått mycket press och kanske mer fått lite glada skratt från de som idag (som jag) spyr galla över den.Ska tillägga att jag fortfarande tycker den är ganska ful men också lite ball... Såklart helt knäppt att ta bort den tekniska lösningen, men den är å andra sidan det som gör klockan ful. Däremot såg det ok ut på originalet som hade ett Tropic. Klockan i övrigt var ju också mer cool och mindre ful. Man har mao misslyckats i min mening men kanske mindre än IG tycker. Sedan tänkte nog inte Tudor att det skulle bli en storsäljare heller....
Helt enig där! Och de skulle gjort den mer (ej helt) lik originalet med tropic och mindre boett.I efterhand kan man kanske tycka att det är mer ett PR misslyckande än ett produktutvecklings-misslyckande. Låt säga att man inte hypat den så mycket och byggt upp en missriktad förväntning som sedan slog slint utan istället gjort en annan variant. Haft en annan kommersiell "primärlansering" , låt oss säga något i stil med GMTn från ifjol, som man förhypat och sedan haft med P01 some en quirky sidoprodukt. Presenterat den som ett lite udda nisch-projekt, mer för att bygga på sitt heritage-varumärke än något annat. Då tror jag många hade gillat idén om en lite udda toolig fulfågel, en nördklocka för de specialintresserade som skulle fått mycket press och kanske mer fått lite glada skratt från de som idag (som jag) spyr galla över den.
6100 euuroos för En prospex... Nejtack. Hade det stått GS så...Denna var ju svinbra
![]()
Den kommer ju kosta 75 laxar så som Seiko håller på och höjer priserna. Tyvärr.
Men den ser riktigt bra ut även om jag vill ha lite mer färg egentligen, monokromt blir lite tråkigt.
Dagen efter:
![]()
Jag tyckte att den var jävligt snygg. Vad kan en sådan tänkas gå för, någon?Vad är det för ”poo edition”?(nej, men den föll inte mig i smaken)
För den som vill ha extra allt och plusmeny!nya daytejust 36an med diamanter och sunburst blå tavla är verkligen mumma!
vad säger ni?
![]()
Tavlan med stenar var inte min grej men bra blingig.nya daytejust 36an med diamanter och sunburst blå tavla är verkligen mumma!
vad säger ni?
![]()
Priset..nya daytejust 36an med diamanter och sunburst blå tavla är verkligen mumma!
vad säger ni?
![]()
Priset..
Edit: även priset utan is, 76600:-.....
Synd att det är "rolexrolexrolex" tavlan..nya daytejust 36an med diamanter och sunburst blå tavla är verkligen mumma!
vad säger ni?
![]()
Finns ju utan, till höger.Synd att det är "rolexrolexrolex" tavlan..
$10'600 och tillverkas i 500 ex.Jag tyckte att den var jävligt snygg. Vad kan en sådan tänkas gå för, någon?