• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Nomos nya släpp slår högst för mig än så länge, fullträffar alla 3! :)
https://nomos-glashuette.com/en/watches/new-releases/sport

header-sport.jpg
Håller med! Bara dom inte visar sig vara för stora, 42mm med stor urtavla, svårt att se bandhornen bra på bilden
 
Här ser ju Heffaklumpen nästan bra ut (?!)
Jag undrar hur den skulle göra sig på ett Nato ?
DD40EE00-5433-424C-B9F9-465300A8F9FF.jpeg

Hur fasen tänkte Tudor!?!

Menar den med räfflad ring. Hittar väldigt lite info än så länge om den nya med stålring. Jämför gammal och ny på bilderna nedan
Gamla
4F713B6A-491B-4B6D-A551-1BAFD2D59A10.jpeg

Nya
223063E0-B4BE-453C-9995-8D461B6F1A77.png


Ser ut som de tatt bort romerska siffrorna samt gjort tavlan lite större, mem svårt att se nån stor skillnad :p

Luggarna är betydligt nättare.

Min favorit från rolex 2019 är ny DJ36 utan tvekan.
Ser ut som en klassisk dj bör och den blå tavlan är fantastisk. 63' tycker jag dock är lite saftigt
IMG_2965.jpg

Ja, den är fin! Nättare med de tunnare luggarna. Såg lite småtjock ut i proportionerna tidigare.

Nomos nya släpp slår högst för mig än så länge, fullträffar alla 3! :)
https://nomos-glashuette.com/en/watches/new-releases/sport

header-sport.jpg
Nice!!
 
Vad hände med nya milgauss? :/
Screenshot_20190320-183757.png
Det vi ser på tavlan är s.k. Widmanstätten-struktur/utskiljningar i en Fe-Ni-legering. För att få den storleken på utskiljningarna måste man ha avsvalningshastigheter på miljontals år. Det betyder att de inte kan ha gjorts på något labb, utan måste komma från en plats utanför jorden. Det tycker jag som materialvetare är mycket coolt. Tyvärr är det nog lite missriktat, eftersom materialvetare inte har råd med produkten i fråga.
 
Tillbaka
Topp