• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Wei Koh skrev om den schweiziska tullen på sin instagram.

Tydligen var han oerhört missnöjd med allt från hur wifi:t fungerade till att det saknades hyllningar till kronografens 50 årsjubileum.

Vad anser vår egna @yonsson om denna kontrovers?
 
Senast ändrad:

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Alltså. Vilket kanonsläpp av Rolex. Inget färgfyrverkeri eller tjafs. Pang på.
Screenshot_20190322-204614_Chrome.jpg
Instämmer!.........men priset:sorry:
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Vitguld. Men ja, smurfen har ju även vitguldslänk, så priset är lite väl norrut.
Tyckte det hade varit mer exotiskt med en boett i platina men visst ger vitguld en varm snygg ton. hehe jo lite mer valuta för pengen när man får länk till smurfen:)
Men jävligt snygg är den nya Yacht Mastern, det kan man inte ta ifrån den!:D
Dessutom lär den bäras skönt med oysterflex och med 42mm ge en del pondus på armleden!
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Lite besviken på Tudor som många andra. Tyckte dock det fanns en del andra roliga grejer. 2 st som jag tyckte var riktigt bra!
781-club-sport-neomatik-42-datum-detail-1.jpg

Hermes.png


Sen tyckte jag det fanns mycket annat kul som postats i tråden...Oris och Sinn samt flera andra!
Hermes är grymt men skulle varit 36mm dock.
Gillar verkligen Nomos och glädjs åt att alla nu verkar se dess storhet. Dock är jag inte så förtjust i nyssläppen som alla andra.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Är det en prao som satt på banden på GSarna eller vad är grejen där?

Vanligt i Seikovärlden. De har säkert någon välutvecklad teori om varför det är bättre. Sannolikt bara en vanesak men känns lika avigt som det ser ut

Sitter alltid så när det är viklås (jag vänder på mina). Vanligt hos många andra tillverkare också.
Jag tror någon har skrivit om det här på KS också, men jag hittade bland annat följande på nätet " 99% of makers incorrectly position the buckle at the '12-Oclock' lugs so when worn, the 'tag' end protrudes towards the "audience" . This is as rude as showing someone the sole of your shoe, and is incorrect form for strap watches in addition to actually contributing to tag- end snagging on all manner of impediments. Furthermore, when positioned with the buckle trailing the '6-Oclock' (as shown) the buckle is properly 'presented' to the admiring audience as the wearer twists his wrist to read the time, and if present, a signed buckle is diplayed for all to see, as a measure of prideful branding."
 
  • Like
Reactions: mmh

beer_ok7

Breitling
En Speedmaster Apollo 11 50th Anniversary LE i stål skulle inte vara helt fel.
Hörde att stål versionen lanseras maj och finns till försäljning till slutet av sommarn. Ryckten säger vit urtavla med lite gulddetaljer. En ny avsmalnande vintage länk samt att själva förpackningen skulle vara ngt coolt skepp??! Ja det var det jag hörde. En sak är säker, den kommer!! ;)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hörde att stål versionen lanseras maj och finns till försäljning till slutet av sommarn. Ryckten säger vit urtavla med lite gulddetaljer. En ny avsmalnande vintage länk samt att själva förpackningen skulle vara ngt coolt skepp??! Ja det var det jag hörde. En sak är säker, den kommer!! ;)
Tänkte du på den som är limiterad till 6969 st, med svart tavla, guldring och en platt ”rassel”länk. På vänster zon kan man se delar av månlandaren. Dock listpris 92kSEK...
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Zenith Defy Lab lanseras nu som Defy Inventor. Tyvärr bygger den precis lika mycket på höjden som tidigare. Ändå, kul att Zenith fick till den.

Gillar nyskapandet, men är rädd för att servicekostnader kan dra iväg ganska rejält.

Skulle man plocka bort kommuniststjärnan och få bort 5mm på höjden och 2-3mm i Ø, så hade jag tagit ett snack med frun i huset.
 
Topp