Jey
Basic
Cartoonishly lovely.
![]()
Bild från Breitling.com.
Aldrig varit ett fan utan Breitling men den här fick mig att bli mer intresserad.
Någon som vet storlek på den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cartoonishly lovely.
![]()
Bild från Breitling.com.
Aldrig varit ett fan utan Breitling men den här fick mig att bli mer intresserad.
Någon som vet storlek på den?![]()
Någon som vet storlek på den?![]()
Tydligen med gamla NOS verk man hade sparade, därav den väldigt begränsade upplagan.Orimlig prislapp? Stört koolt däremot.
Alltså. Vilket kanonsläpp av Rolex. Inget färgfyrverkeri eller tjafs. Pang på.
![]()
Håller med! Är väl inte ens en dykarklocka utan en seglarklocka?Jag gillar den också men 260.000:- för en dykarklocka...
DD, dj, meteorite gmt, lady nautilus är dom som jag kommer på på rak arm som är bättre.Ingenting av det som presenterades var bätttre än något som redan finns.
Jag blev lurad av alla milgauss bilder på Rolex instagram, så hoppades på nån välgjord re-edition. Typ den här skulle ju vara som att trycka pengar:Alla ni som skriver att Rolex’s släpp är ”dödstrista”, ”risiga”, ”wtf” etc. Vad är det ni skulle vilja sett istället? Vad skulle gjort er upplevelse till wow? Helt nya modeller? Nya material som inte använts tidigare? Nya komplikationer till lågpris?
Fyll gärna på, vad förväntade ni er?
Jag tycker Rolex släppte stekheta och stenhårda Day-Dates. Kalas! Tyvärr köper jag ingen då de har polerade bandhorn vilket inte passar min smak, men de är riktigt läckra att titta på.
Jag fick rätt dock inte det jag hoppades på.Vad jag tror är dj i stål, ny dd likt dj, platina/vitguld yachtmaster.
Vad jag hoppas på är 37mm yachtmaster blueberry.
Edit: borstad och president om man ändå får fantisera
Tack för svaret. Känns väldigt prisvärt. Den gröna färgen på tavlan verkade superDe är nere hos Omega idag och Basel imorgon så jag tar mig friheten att svara så att du åtminstone får ett ca-pris
Det skiljer 100€ i pris mellan den gröna 104 och den vanliga. Den vanliga listar 12´på läder hos Erikson, så ca 13´kommer den gröna att kosta.
Tack för svaret. Känns vädligt prisvärt. Den gröna färgen på tavlan verkade super![]()
Index är rätt svullna vs sub?Alltså. Vilket kanonsläpp av Rolex. Inget färgfyrverkeri eller tjafs. Pang på.
![]()
Såg att den var limiterad. Tack iallafallDet lär dröja ett tag innan den kommer till butik, men bara så att du har sett det så är den limiterad till 500ex. Tror inte att man måste ställa sig på kö, men det kan vara bra att med sig i tankarna om man är intresserad att i alla inte vänta för länge.
Klart trevlig klocka överlag. Tavlan upplevs grön i vissa vinklar och tenderar ner mot svart i andra med en skön stardust/metallic effekt på det.Tack för svaret. Känns väldigt prisvärt. Den gröna färgen på tavlan verkade super![]()
Ja håller med. Den är riktigt mysig. Men att envisas med den där storleken, va ska det va bra för?Tudors nya bronze är riktigt snygg. Så jäkla synd att den är 43mm bara, annars hade den kunnat få ersätta min BB36
Blingit som tusan, gillar det! Men inget jag hade kunnat bära...nya daytejust 36an med diamanter och sunburst blå tavla är verkligen mumma!
vad säger ni?
![]()
klart!Blingit som tusan, gillar det! Men inget jag hade kunnat bära...![]()
Är nya maxi maxi dialIndex är rätt svullna vs sub?
Tyvärr verkar det vara så. 36 mm går från unisex till mer och mer renodlat dam. 37 och 38 mm verkar vara en no go zon, om det inte handlar om att plocka upp något historiskt som Zenith gjorde med El Primero. Trist.Jag fick rätt dock inte det jag hoppades på.
Det har pratats länge att trenden vänt och det görs mindre klockor. Jag tror inte ett skit på det, tycker alla bara släpper större klockor.
Är det bara jag som tycker det ser ut som en dålig fejk med pålimmade kronografvisare?Stekardykare från Doxa. Bara $69,800. Som hittat.
![]()
Tycker inte det passar med det orangea. Originalversionen är bättre enligt mig. Helst guldarn. Och 39,5mm är perfektUnderbar men skulle varit i 36mm i stål.
En slim D'Hermes i 36mm hade jag verkligen velat ha. 39.5 är bara fel!
![]()
Orange är kul men kke inte toppen. Sandwich är däremot sweet! Men som sagt för storTycker inte det passar med det orangea. Originalversionen är bättre enligt mig. Helst guldarn. Och 39,5mm är perfekt![]()
Men du.. Tänk om det orangea var en GMTfunktion där man ser timman i andra landet genom att den är orange. Det hade fan varit ball.Tycker inte det passar med det orangea. Originalversionen är bättre enligt mig. Helst guldarn. Och 39,5mm är perfekt![]()
Det hade varit grymt. Bara att maila HermesMen du.. Tänk om det orangea var en GMTfunktion där man ser timman i andra landet genom att den är orange. Det hade fan varit ball.