• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Cartoonishly lovely.
443DB728-CA7B-49DF-8F70-B5971534A48A.png

Bild från Breitling.com.

Aldrig varit ett fan utan Breitling men den här fick mig att bli mer intresserad.
Någon som vet storlek på den? :)

Alla ni som skriver att Rolex’s släpp är ”dödstrista”, ”risiga”, ”wtf” etc. Vad är det ni skulle vilja sett istället? Vad skulle gjort er upplevelse till wow? Helt nya modeller? Nya material som inte använts tidigare? Nya komplikationer till lågpris?

Fyll gärna på, vad förväntade ni er?

Jag tycker Rolex släppte stekheta och stenhårda Day-Dates. Kalas! Tyvärr köper jag ingen då de har polerade bandhorn vilket inte passar min smak, men de är riktigt läckra att titta på.
Jag blev lurad av alla milgauss bilder på Rolex instagram, så hoppades på nån välgjord re-edition. Typ den här skulle ju vara som att trycka pengar:
Rolex_Milgauss_vintage_reclining_500.jpg

Vad jag tror är dj i stål, ny dd likt dj, platina/vitguld yachtmaster.
Vad jag hoppas på är 37mm yachtmaster blueberry.
Edit: borstad och president om man ändå får fantisera
Jag fick rätt dock inte det jag hoppades på.
Det har pratats länge att trenden vänt och det görs mindre klockor. Jag tror inte ett skit på det, tycker alla bara släpper större klockor.

Nu görs det i alla fall mindre klockor också, vilket är skönt.

Vet inte hur stor den här är men den är riktigt fin, från Chopards systerföretag Ferdinand Berthoud:

De är nere hos Omega idag och Basel imorgon så jag tar mig friheten att svara så att du åtminstone får ett ca-pris :)

Det skiljer 100€ i pris mellan den gröna 104 och den vanliga. Den vanliga listar 12´på läder hos Erikson, så ca 13´kommer den gröna att kosta.
Tack för svaret. Känns väldigt prisvärt. Den gröna färgen på tavlan verkade super :wideyed:

Det lär dröja ett tag innan den kommer till butik, men bara så att du har sett det så är den limiterad till 500ex. Tror inte att man måste ställa sig på kö, men det kan vara bra att med sig i tankarna om man är intresserad att i alla inte vänta för länge.
Såg att den var limiterad. Tack iallafall :)
Kul att det dyker upp mer klockor med gröna tavlor

Jag fick rätt dock inte det jag hoppades på.
Det har pratats länge att trenden vänt och det görs mindre klockor. Jag tror inte ett skit på det, tycker alla bara släpper större klockor.
Tyvärr verkar det vara så. 36 mm går från unisex till mer och mer renodlat dam. 37 och 38 mm verkar vara en no go zon, om det inte handlar om att plocka upp något historiskt som Zenith gjorde med El Primero. Trist.

Tillbaka
Topp