• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Denna var riktigt trevlig :cigar:
@ERIKSON URHANDEL vad kommer den lista i Sverige?

Screenshot_20190322-222503_Instagram.jpg
Screenshot_20190322-223102_Instagram.jpg
Screenshot_20190322-223438_Chrome.jpg
Ser ut som den går att beställa på sinn.de
1250 pengar plus 50 i frakt...

Jag tror bestämt att min exit-klocka precis har lanserats. Dax att börja spara.

Patek-Philippe-Calatrava-Weekly-Calendar-5212A-Baselworld-2019-11.jpg

Jag tycker också att den är riktigt grym och nämnts mindre än vad den förtjänar hittills. Coola komplikationer (älskar veckovisning - alldeles för ovanlig komplikation).

Fortfarande lite tveksam till handskriften på tavlan dock, lite smått cartoon-varning på den.

Dock tydligen enormt tryck efter den redan hos AD.

Jag tycker också att den är riktigt grym och nämnts mindre än vad den förtjänar hittills. Coola komplikationer (älskar veckovisning - alldeles för ovanlig komplikation).

Fortfarande lite tveksam till handskriften på tavlan dock, lite smått cartoon-varning på den.

Dock tydligen enormt tryck efter den redan hos AD.
Kul konversation på hodinkee's pod där en av deltagarna fick förklara för de andra amerikanerna att jo veckovisning är en meningsfull komplikation i Europa där veckonummer faktiskt används i praktiken.

Nån som på rak arm kan svara eller har länk till info om vilka, om några förändringar som är på caset för nya DJ 126200 vs 116200?

Ingen här har koll på vilken vecka det är/när en viss vecka är heller. Vilket gör det ännu mer underligt att veckotal används så flitigt.

Ja, rent av obegripligt faktiskt :) Har inte riktigt tänkt på det förrän du skrev det nu. Alla använder vecka som referens för tex lov eller semester, men min erfarenhet är att i 100% av fallen måste man komplettera infon med datumet.

- När har du semester i år?

- Vecka 25

- Aha. När är det förresten?

- 17 juni.

:D

Ja, rent av obegripligt faktiskt :) Har inte riktigt tänkt på det förrän du skrev det nu. Alla använder vecka som referens för tex lov eller semester, men min erfarenhet är att i 100% av fallen måste man komplettera infon med datumet.

- När har du semester i år?

- Vecka 25

- Aha. När är det förresten?

- 17 juni.

:D
In my defense : jag hade garanterat haft bättre koll om jag haft en Patek med veckokomplikation på armen.

Ingen här har koll på vilken vecka det är/när en viss vecka är heller. Vilket gör det ännu mer underligt att veckotal används så flitigt.
I beg to differ! Som förälder till mellanstora barn som fortfarande går i skola med alla lov, aktiv skidåkare, samt jobb där Outlook styr min tid så är veckonummer superintressant o de flesta jag umgås med pratar vecka mer än datum. Kan tipsa om den lilla Android appen som heter just veckokummer o inte gör någonting mer alls än att i widgetläge visa veckokummer. Den har jag på startsidan och skulle nog fan hellre ha vecka än datum på klockan!

I beg to differ! Som förälder till mellanstora barn som fortfarande går i skola med alla lov, aktiv skidåkare, samt jobb där Outlook styr min tid så är veckonummer superintressant o de flesta jag umgås med pratar vecka mer än datum. Kan tipsa om den lilla Android appen som heter just veckokummer o inte gör någonting mer alls än att i widgetläge visa veckokummer. Den har jag på startsidan och skulle nog fan hellre ha vecka än datum på klockan!

Fortsätter hävda att om inte veckorna kompletteras med vilket specifikt datum de börjar med står 98% som fågelholkar :) Verkligen OT Deluxe nu :)

Tack!

Nån som på rak arm kan svara eller har länk till info om vilka, om några förändringar som är på caset för nya DJ 126200 vs 116200?
det är bara att gå till butik så kan du pröva den senaste guld/stål modellen 126233 som släpptes förra året så ser du skillnaden!

den är lite mindre biffig och har en mer vintagefeeling.
sen har du ju oysterclaspet med easylink på jubileet!
är faktiskt riktigt nice att ha jubilee med både easylink och microjusteringar

Tillbaka
Topp