• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2020 the tråd >>>>>

Blir detta absolut sista Baselworld?

  • Ja

    Röster: 106 54.4%
  • Nej

    Röster: 89 45.6%

  • Totala väljare
    195
  • Enkät stängd .

Chuck

Patek
2-Faktor
Har väl redan släppts en ny Speedy med 321 verket i år....
7C05E9AA-FCF3-41F8-89EA-90818D5ADF3D.jpeg
Tror de flesta av oss menar en flax ny Speedy. Typ som 16610>>116610 lavetten (men inte en TegelstensSpeedy då :D)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Riktigt tråkigt att datumet för Baselworld ändrades så att exempelvis Seiko hoppade av. Satt och F5ade förra årets tråd samtidigt som jag skrev anteckningar på ett möte :p

Skulle vara kul om Bulova släppte sin månklocka i en lite mindre storlek.
 

PJZ

Cartier
Hoppas på att GMT Coke släpps och att jag får köpa den för list. :hilarious:

Hoppas att AP (vet inte ens om de är på Basel i år men ändå) korrigerar datumtavlans placering på 38MM Royal Oak Selfwinding Chronograph. Snäll AP, sätt den centrerat mellan 4 och 5...

datumtavla.png
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
BB58 i andra färger! Samt producera mer. Börjar bli som Rolex nu. Tröttsamt.
Vet inte. Tycker det verkar finnas rätt gått om Tudor hos AD och när jag var inne på Krons sade dem att Tudor också kan göra en på beställning.

Ja man kan ju fundera på varför inte Rolex kan göra det också.

Nej jag vet inte om det är sant eller om säljaren missuppfattat något.
 

ScubaKing

Audemars
På tal om Basel. Tudor introducerade ju sin Black Bay P01 på Basel 2019. Det var den sista gången jag hörde något om den modellen. Säljer den, äger någon en?
Ser den aldrig på internationella forum, inte här på KS och heller inte i andra sammanhang. Aldrig sett den säljas på auktioner eller sälj-sidor heller.
Den verkade komma och försvinna lika snabbt. Blev det en enorm flopp för Rolex/Tudor med denna modell?

rolex_6083131.jpg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
På tal om Basel. Tudor introducerade ju sin Black Bay P01 på Basel 2019. Det var den sista gången jag hörde något om den modellen. Säljer den, äger någon en?
Ser den aldrig på internationella forum, inte här på KS och heller inte i andra sammanhang. Aldrig sett den säljas på auktioner eller sälj-sidor heller.
Den verkade komma och försvinna lika snabbt. Blev det en enorm flopp för Rolex/Tudor med denna modell?

rolex_6083131.jpg
Sett flera här på KS. Men flopp är den nog, i alla fall än så länge.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
På tal om Basel. Tudor introducerade ju sin Black Bay P01 på Basel 2019. Det var den sista gången jag hörde något om den modellen. Säljer den, äger någon en?
Ser den aldrig på internationella forum, inte här på KS och heller inte i andra sammanhang. Aldrig sett den säljas på auktioner eller sälj-sidor heller.
Den verkade komma och försvinna lika snabbt. Blev det en enorm flopp för Rolex/Tudor med denna modell?

rolex_6083131.jpg
Finns ett par trådar på TRF. Köpta av folk med alldeles för små handleder :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag menar att det finns säkert raser med rätt handledsstorlek för P01 men människan är inte en av dem.
När man kollar insta-inläggen på den så är det nästan komiskt hur få wristshots där är ibland dem. Dock ska jag erkänna att på bilderna där den bärs utanpå dykardräkt eller annat plagg så ser den jäkligt toolig och cool ut.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag menar att det finns säkert raser med rätt handledsstorlek för P01 men människan är inte en av dem.
När man kollar insta-inläggen på den så är det nästan komiskt hur få wristshots där är ibland dem. Dock ska jag erkänna att på bilderna där den bärs utanpå dykardräkt eller annat plagg så ser den jäkligt toolig och cool ut.
På rätt handled så är klockan hur cool som helst!
 
  • Like
Reactions: DIR

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ska ju inte spåra ur tråden med P01 men det man kan gissa utifrån den är kanske att Tudor efter ett år där man strök marknaden mothårs med ett image-sättande experiment-släpp så är det väl inte osannolikt att man följer upp med ett mer pragmatiskt år med större tonvikt på mer pålitligt kommersiella släpp?
2019 kom ju också efter ett superår för industrin och man var rätt kaxiga. Vet inte om Tudor följer totaltrenden men isf så har de ju haft ett tufft 2019 och då är det inte ovanligt (enligt min erfarenhet från annan bransch) att man blir rätt konservativ och försiktig i sina mässläpp, färre och mer pålitliga nyheter. Dvs gissningsvis line extensions som t.ex. ny/nya Black Bay färger
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ska ju inte spåra ur tråden med P01 men det man kan gissa utifrån den är kanske att Tudor efter ett år där man strök marknaden mothårs med ett image-sättande experiment-släpp så är det väl inte osannolikt att man följer upp med ett mer pragmatiskt år med större tonvikt på mer pålitligt kommersiella släpp?
2019 kom ju också efter ett superår för industrin och man var rätt kaxiga. Vet inte om Tudor följer totaltrenden men isf så har de ju haft ett tufft 2019 och då är det inte ovanligt (enligt min erfarenhet från annan bransch) att man blir rätt konservativ och försiktig i sina mässläpp, färre och mer pålitliga nyheter. Dvs gissningsvis line extensions som t.ex. ny/nya Black Bay färger
Låter logiskt och jag har inget emot det.
Det kan ju räcka med en udda modell då och då.
Jag skulle för övrigt gärna se att Tudor gick tillbaka till mer klassiska linjer på sina dressigare ur. Jag vet inte vad de håller på med nu egentligen. Glamour är ju en styggelse t.ex. En Nice Date-day I 38mm skulle vara trevligt.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Låter logiskt och jag har inget emot det.
Det kan ju räcka med en udda modell då och då.
Jag skulle för övrigt gärna se att Tudor gick tillbaka till mer klassiska linjer på sina dressigare ur. Jag vet inte vad de håller på med nu egentligen. Glamour är ju en styggelse t.ex. En Nice Date-day I 38mm skulle vara trevligt.
Den jobbiga sanningen är ju i min värld att Tudor blir sämre och sämre ju längre de rör sig ifrån sina rötter, dvs Rolex-kopplingen, i formgivningen. På ett sätt är det säkert en tråkig realitet när man som varumärke är som allra bäst som en budget-pendang till någon annan men samtidigt så är det ju detta som är Tudors ursprung och historia. I min mening gör de bäst i att omfamna detta istället för att försöka fly från det. I en tid när Rolex mer och mer strävar att bli det ännu mer exklusiva och ouppnåeliga, låt Tudor förbli vad det var och stå för samma värden och formspråk men med större tillgänglighet för en bredare publik.
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Jag hoppas också att Rolex kommer gå ner i storlek, att det finns några modeller som är större kan ju räcka kan jag tycka..
Ny Speedy är väl som du säger en spik..
Känns också som att TT och guld är på gång mer och mer..många i Cartiertråden som kör sina Santos i TT och sen känns det som att mer och mer börjat titta på guld nu när allt stål (rolex) blivit så jävla dyrt..

Håller med dig på många punkter..

En annan önskan hade också varit att Sinn kunde släppt sina 556 i 36mm och att det skulle vara mer valmöjligheter på tavlor och datum på de modellerna.
Sinn 556 i 36mm hade ju varit ett givet köp.
 
Topp