Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
vad ska du med en sån till när du har den perfekta badbyxerollen i din tt-dj!!Jag hoppas på att det kommer någon Rolex klocka i 36-38mm... heffaklmparna kan de behålla för sig själv.
Tänk en sub i den sizen...hade varit prefekt
Det ena behöver inte utesluta det andravad ska du med en sån till när du har den perfekta badbyxerollen i din tt-dj!!
38mm MilgaussJag hoppas på att det kommer någon Rolex klocka i 36-38mm... heffaklmparna kan de behålla för sig själv.
Tänk en sub i den sizen...hade varit prefekt
Det hade inte varit fel faktiskt, en rolig klocka som hade passat bra i den sizen.38mm Milgauss
borstad 38mm milgauss vore porrigt38mm Milgauss
Om den funkade som omegas variant istället vore det grejt.. Men egentligen borde alla deras modeller ha steglös mikrojustering, åtminstone sportmodellerna.Ett nättare glidelock med färre steg hade varit något!
Explorer MKI, med råttpittsvisare, blev ju också ganska snabbt MKII.
Om den funkade som omegas variant istället vore det grejt.. Men egentligen borde alla deras modeller ha steglös mikrojustering, åtminstone sportmodellerna.
Jag hoppas också att Rolex kommer gå ner i storlek, att det finns några modeller som är större kan ju räcka kan jag tycka..Nu satte du ribban @Chuck när du både la in en bild och nämnde namnet, så nu är det redan Rolexworld 2020
Personlig spaning, 40 blir det nya 42 på många klockor (omvänt för 5-6 år sedan) och storlekarna går alltså ner lite. Heritage, re-issue, vintagedesign håller i sig. GMT boomen fortsätter och fler märken släpper LE eftersom ingen vågar satsa ordentligt så länge Hong Kong strular. Övriga spikar, Omega släpper Bondklocka och ny Speedmaster. Rolex ökar utbudet av 2-t i förhoppning att ´80 talet är på frammarch
Nu satte du ribban @Chuck när du både la in en bild och nämnde namnet, så nu är det redan Rolexworld 2020
Personlig spaning, 40 blir det nya 42 på många klockor (omvänt för 5-6 år sedan) och storlekarna går alltså ner lite. Heritage, re-issue, vintagedesign håller i sig. GMT boomen fortsätter och fler märken släpper LE eftersom ingen vågar satsa ordentligt så länge Hong Kong strular. Övriga spikar, Omega släpper Bondklocka och ny Speedmaster. Rolex ökar utbudet av 2-t i förhoppning att ´80 talet är på frammarch
Omega är inte med på Basel längre, sedan förra året.Jag hoppas också att Rolex kommer gå ner i storlek, att det finns några modeller som är större kan ju räcka kan jag tycka..
Ny Speedy är väl som du säger en spik..
Känns också som att TT och guld är på gång mer och mer..många i Cartiertråden som kör sina Santos i TT och sen känns det som att mer och mer börjat titta på guld nu när allt stål (rolex) blivit så jävla dyrt..
Håller med dig på många punkter..
En annan önskan hade också varit att Sinn kunde släppt sina 556 i 36mm och att det skulle vara mer valmöjligheter på tavlor och datum på de modellerna.
Sant, glömde det.. de kommer nog inte stoppa dem för en ny speedy i år dockOmega är inte med på Basel längre, sedan förra året.
Hahah, jag glömde också det . Så intresserad är man av Basel nu för tiden tydligenOmega är inte med på Basel längre, sedan förra året.
Sant, glömde det.. de kommer nog inte stoppa dem för en ny speedy i år dock
Roger that!Hoppas att Tudor släpper en djupt burgundyröd BB36 samt en 39mm Pelagos i stål
Nu är det ju mitt födelseår och det finns även en annan rolig bedrift i klockvärlden samma år... Men helt off topic börjar jag känna vissa tvivel kring det hela med att knalla på månen. Endast 12 personer ska ha gått på månen och samtliga var i Apolloprojektet och det skedde mellan 1969-1972. Alltså, har varken Ryssland eller China varit där och klampat? Det finns många foliehatts-teorier om det hela, men rent logiskt så känns det mindre och mindre troligt att det verkligen skedde.det hade varit coolt med ny speedy! Men då blir det en ”Not been on the moon yet” på baklocket
Ah, men hur många har varit nere i marianergraven? När någon väl varit först är det inte lika lockande att vara nummer två, speciellt om du måste lägga hela stadsbudgeten för att lyckas.Nu är det ju mitt födelseår och det finns även en annan rolig bedrift i klockvärlden samma år... Men helt off topic börjar jag känna vissa tvivel kring det hela med att knalla på månen. Endast 12 personer ska ha gått på månen och samtliga var i Apolloprojektet och det skedde mellan 1969-1972. Alltså, har varken Ryssland eller China varit där och klampat? Det finns många foliehatts-teorier om det hela, men rent logiskt så känns det mindre och mindre troligt att det verkligen skedde.
Relaterat, så fick Oris gärna släppa sin burgundy Big Crown Pointer Date i 36 mm också och inte bara 40 mm.Hoppas att Tudor släpper en djupt burgundyröd BB36 samt en 39mm Pelagos i stål
Du skojar va?Nu är det ju mitt födelseår och det finns även en annan rolig bedrift i klockvärlden samma år... Men helt off topic börjar jag känna vissa tvivel kring det hela med att knalla på månen. Endast 12 personer ska ha gått på månen och samtliga var i Apolloprojektet och det skedde mellan 1969-1972. Alltså, har varken Ryssland eller China varit där och klampat? Det finns många foliehatts-teorier om det hela, men rent logiskt så känns det mindre och mindre troligt att det verkligen skedde.
Nu satte du ribban @Chuck när du både la in en bild och nämnde namnet, så nu är det redan Rolexworld 2020
Sant, glömde det.. de kommer nog inte stoppa dem för en ny speedy i år dock
det hade varit coolt med ny speedy! Men då blir det en ”Not been on the moon yet” på baklocket
Nu är det ju mitt födelseår och det finns även en annan rolig bedrift i klockvärlden samma år... Men helt off topic börjar jag känna vissa tvivel kring det hela med att knalla på månen. Endast 12 personer ska ha gått på månen och samtliga var i Apolloprojektet och det skedde mellan 1969-1972. Alltså, har varken Ryssland eller China varit där och klampat? Det finns många foliehatts-teorier om det hela, men rent logiskt så känns det mindre och mindre troligt att det verkligen skedde.
Vanliga visare? Vad får dig att tro att folk inte gillar snowflake-visarna? Utan dom är det ju bara en tråkig vintage Rolex-homageJa vi får väl fortsätta där vi slutade i antiklimaxet förra året ........ vill gärna ha BB58 i rött och tänk svart BB58 men med ”vanliga” visare ..... då kan vi prata väntelista hos AD
Klart man gillar snowflake visarna, men varför inte en perfekt liten sub med typ mercedes visare? Lite variation skadar inteVanliga visare? Vad får dig att tro att folk inte gillar snowflake-visarna? Utan dom är det ju bara en tråkig vintage Rolex-homage
Jo men då blir det ju en Tudor Submariner tillbaka i sortimentet. Inte en Black Bay (tycker jag)Klart man gillar snowflake visarna, men varför inte en perfekt liten sub med typ mercedes visare? Lite variation skadar inte
Bör bli en tråkig vintage Tudor homage i så fall?