• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2015.

Hörde precis att den här kommer att kosta 12.500 Euro.....( Frankrike )
Rolex-Yacht-Master-11665-everose-cerachrom-watch-1.jpg

Omega Globemaster var ju fantastiskt fin. Det enda som möjligtvis går att anmärka på är att tavlan ser något blank ut, men i övrigt så är det en fullträff enligt mig.

Tudor NF

Tudor Pelagos, blå

Tudor Fastrider Chrono

Tudor MT5621

Säga vad man vill om Tudor men reklamerna är de bästa jag känner till i branschen.

Bäst hittills:
Blå Pelagos
Grön Fastrider

Nya YM var klockren bortsett från att "gummit" inte infäster ända inpå boetten likt Rubber-B.

Omega skjuter sig själva i foten när de spottar ut alla dessa speedys, dessutom med fakepatina...meh :meh:

Tycker att blå Pelagosen hade potential men den har lite samma problem som den svarta - fast det blir än mer tydligare med den blåa - det ser ut som om den är gjord av Lego, plastig till tusen.

Nya DD borde släppts redan när DDII kom så den känns inte särskilt spännande.

6st om jag får be, DSOTM; GSOTM, WSOTM, nu dom ytterligare 3st svarta, svar, -JA en snygg klocka är fortfarande en snygg klocka, hade jag hellre sett att dom bara hade hållt sig till DSOTM - JAAAAAAAAAAAAA.....

Ja du yonsson efter att ha räknat efter så finns det faktiskt 7st nu, he he

DSOTM
GSOTM
WSOTM
Black Black
Sedna Black
Vintage Black
Pitch Black

Lägg till alla nya ploppar, insane....

Tråkigt utveckling. Nästa år lär det komma flertal LE's på SM300.
Snart får man komma med en ny modell som man sedan kan vattna ur på LE's.

Man får väl helt enkelt ta av sig klocknörd hatten och köpa en klocka man gillar även om det är tråkigt med alla jävla varianter, oavsett om det nu finns 7st keramiska Speedy så är DSOTM fortfarande en brutalt snygg klocka även om det nu känns lite tråkigare...

Sval som fa'an. Grön, keramisk ring och 7,9 mm tjock. I mina ögon en clean tavla med enbart tre rader text. Kommer på gummi eller läder.

Gillar.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Den kan väl omöjligen vara 7,9mm tjock....

Fattar för övrigt inte varför de ska ha så satans mycket färger på alla sina klickor. Tänk den där med panda eller inverterad panda och max 40mm. Mumma.
image.jpg

Funderar lite på varför alla verkar så sura över att Omega släpper ett antal varianter på Speedmaster, samtidigt som man älskar de nya Rolexauren (7 varianter av Day-Date 40, 3 varianter av Oyster Perpetual 39, 2 varianter av Oyster Perpetual 34, 1 Oyster Perpetual 31, 2 varianter av Oyster Perpetual 26 samt 3 varianter av Datejust Pearlmaster).

Kanske kastar sten i glashus nu, men en tanke som slog mig ett antal gånger under gårdagen...

Funderar lite på varför alla verkar så sura över att Omega släpper ett antal varianter på Speedmaster, samtidigt som man älskar de nya Rolexauren (7 varianter av Day-Date 40, 3 varianter av Oyster Perpetual 39, 2 varianter av Oyster Perpetual 34, 1 Oyster Perpetual 31, 2 varianter av Oyster Perpetual 26 samt 3 varianter av Datejust Pearlmaster).

Kanske kastar sten i glashus nu, men en tanke som slog mig ett antal gånger under gårdagen...

Har att göra med att det är betydligt färre referenser från Rolex. Det enda som skiljer mellan de tre olika OP på 39mm är tavlan... och denna kan du få bytt hos AD (mot betalning gvs). Alltså inte tre nya klockor utan en. Förstår dock vad du menar och det är nog för att många entusiaster tröttnat för länge sedan på LE-uppbörden. Normalkonsumenten tycker nog bara att det är roligt med bredare utbud.

Tillbaka
Topp