Absolut, men har man lite koll så har man ju kanske tex ett cert hemma, eller åtminstone skrivit ner serienummer eller liknande.Du ska ju kunna styrka att du äger grejerna också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, men har man lite koll så har man ju kanske tex ett cert hemma, eller åtminstone skrivit ner serienummer eller liknande.Du ska ju kunna styrka att du äger grejerna också.
Jo, men min poäng är att man ska veta att skiten är försäkrad.Absolut, men har man lite koll så har man ju kanske tex ett cert hemma, eller åtminstone skrivit ner serienummer eller liknande.
Se till att ha era grejer försäkrade.
Funderar på att gå en ninjakurs.
Utstråla styrka och kontroll. Iofs brukar kampsportare utstråla dessa.
Inte en klocka men ett rån som inte direkt sker kl. 4:00 där någon är dyngrak.
https://www.expressen.se/gt/man-ranade-kvinna-genom-att-bita-henne/
Med anledning av mina vardagssysslor får jag se och höra saker som gemene man inte får. Kan säga att Göteborg har förändrats otroligt mycket under de senaste fem åren och då till det sämre. Var försiktiga när ni är ute och rör på er med era fina klockor.
OffT: Typ hur många rån som faktiskt sker. Vilka som utför brotten. Tillvägagångssätt. Finns fler saker. Varför det sker mer saker nu, ja finns många faktorer till det.OffT: En genuin undran: vad för saker rör det sig om som gemene man - generellt - inte får ta del av? Och vad tror du förändringen beror på?
OnT: Tycker Haga har seglat upp som ett stråk där rånrisken är hög på sena på helgkvällar. Kanske alltid har varit så...
I går kväll försvann det en klocka från Djursholm.Sker tyvärr regelbundet i Stockholm också tyvärr. För jävligt att man inte ska få ha sina prylar ifred
Varför skulle just detta vara fake News?I går kväll försvann det en klocka från Djursholm.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/familj-ranad-i-bostaden-1
Nu kanske det är fake news eftersom informationen kommer från public service, men den som har bättre förslag för objektiv journalistik får gärna tipsa.
I går kväll försvann det en klocka från Djursholm.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/familj-ranad-i-bostaden-1
Nu kanske det är fake news eftersom informationen kommer från public service, men den som har bättre förslag för objektiv journalistik får gärna tipsa.
SorryHåll er till topic! Tråden handlar om GÖTEBORG. Den enda egna tråden vi Göteborgare har
Stockholm, Stockholm über alles.Håll er till topic! Tråden handlar om GÖTEBORG. Den enda egna tråden vi Göteborgare har
Håller med dig till viss del, personligen vet jag ungefär vart man kan röra sig tryggt. Nordstan och brunnsparken är ett jäkla skithål. Nordstan är som ett dagis för vuxna på dagtid. På kvällen blir det en ungdomsgård.För att åter ta tråden till Göteborg så vill jag påstå efter ett besök i GBG att jag var betydligt mer "försiktig" (vaksam snarare) i GBG än i Sthlm. Nordstan ligger ju t.ex. ett stenkast från jättefina och bra områden. Och det känns överlag lite som att GBG är som Malmö - de mindre trevliga medborgarna rör sig i högre grad i innerstan än i Stockholm.
Jag vill påstå att det inte finns ett enda område i Stockholms innerstad där du behöver vara vaksam (mer än på ficktjuvar) mellan 09-19 varje dag. (tyvärr kan jag inte säga samma sak om GBG). Och ja, det inkluderar centralen och Medis.
Vad gäller kvällstid så kvittar det om du är i London, Wien eller Göteborg. Stöter du på fel killar utanför krogen ligger din klocka risigt till.
Ursh vad tråkigt. La min Rolex på blocket och en ville träffas i Brunnsparken. Jag sa att han fick komma till vårt kontor men han envisades med brunnsparken. Tyckte jag skulle ta med klockan, kvitto och tillbehör. Kändes inte helt legit så jag avstod...
Klokt beslut.Ursh vad tråkigt. La min Rolex på blocket och en ville träffas i Brunnsparken. Jag sa att han fick komma till vårt kontor men han envisades med brunnsparken. Tyckte jag skulle ta med klockan, kvitto och tillbehör. Kändes inte helt legit så jag avstod...
Ursh vad tråkigt. La min Rolex på blocket och en ville träffas i Brunnsparken. Jag sa att han fick komma till vårt kontor men han envisades med brunnsparken. Tyckte jag skulle ta med klockan, kvitto och tillbehör. Kändes inte helt legit så jag avstod...
Jag brukar säga att vi ska träffas på Ernst Fontells plats till sådana typer.
Betalvägg för alla icke-prenumeranter. Skärmdump på artikeln eller liknande så de utan GP kan läsa?Början av sommaren, kille rånad på guldrolex och misshandlad/nedslängd för lång trappa...
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/c...des-och-kastades-ned-för-ståltrappa-1.7941967
Början av sommaren, kille rånad på guldrolex och misshandlad/nedslängd för lång trappa...
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/c...des-och-kastades-ned-för-ståltrappa-1.7941967
Det viktiga:Betalvägg för alla icke-prenumeranter. Skärmdump på artikeln eller liknande så de utan GP kan läsa?
Det viktiga:
Christoffer, 35, var på väg hem efter en lyckad dag med vännerna. Men på bara några minuter förändrades allt och minnena från dagen är inte längre bara positiva.
Mitt i centrala Göteborg blev han rånad på sin Rolexklocka och nedputtad för en ståltrappa.
– Jag känner att de har tagit min frihet ifrån mig, säger Christoffer.
– Då kom en kille fram och frågade vart jag skulle. När jag sa att jag skulle hem sa han "vänta, vänta" och tog tag i min hand. Jag slet bort handen och sa sluta. Eftersom det blev en lite hotfull stämning försökte jag skynda mig hem.
Christoffer gick i rask takt upp för trappan.
– När jag kom upp till tredje platån kom en kille mot mig. När han är sida vid sida vid mig hade två killar kommit upp bakom mig och spände fast mig i något grepp så jag inte kunde röra mig. De slog mig i ansiktet, tog klockan och kastade ner mig för ståltrappan. Det är 20 trappsteg. Jag skyddade huvudet. Sedan svimmade jag av, säger Christoffer.
Trappan upp mot Kungshöjd från KaserntorgetHar fotografiskt minne men kan inte urskilja var i GötLaborG det är. Någon som vet?