• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

B o R 03.jpg

CBB27325-FEC6-43DD-A122-5DF4EC8486A0.jpeg
B3663FDC-EC84-4402-8A7F-1DA7CF01F60E.jpeg
6ABE2B0F-95DD-4019-8A6B-332793C74AF5.png
E0F60199-8B73-4323-B372-EE8E02000100.jpeg
Jag var och klämde på en v2-94 Bellytanker hos Francks Ur igår. Mycket trevlig klocka och habegäret gick inte direkt ner efter det. Har eventuellt en annan klocka på g men om det inte blir av så är det inte omöjligt att Francks får sig ett nytt besök.
Den verkade komma bra överens med 16710an också :)

Bellytankern var supergrym! Listpris på den?

IMG_1825.jpeg

Hej, jag är en såndär Panerainörd, men jag har lurkat lite i denna tråden och häromdagen vågade jag mig till Franks ur för att prova favoritmodellen. Den satt ju som en smäck. Jag hajar konceptet. Fina klockor. :) Dock köpte jag inte.

Vet inte vad den kostar hos AD i Sverigen men går att hitta för runt 36-37K utomlands. En av de klockor jag sneglar på:)
Har ikke sett den før nå, men suget kom fort. Dock har jeg aldri testat B&R før.
Mistenker at dom har rett lågt andrehandsvärde i Sverige og at det kommer være svårt å sälja den igjen her?

Bronzen har ju samma boettstorlek som vanliga divern.
Ser ut att sitta ok på 17 cm handled.
Men lug till lug är 51,3 mm vilket är lite i största laget...
Men jag blev sugen iaf och jag ska testa nästa gång jag är i Sthlm.
Bilder från ablogtowatch
63C575F7-3C6C-4F36-B8A0-88AB5D4B2DFA.jpeg

B5BF8988-688F-462E-86D9-FE56370639E6.jpeg

830468BE-8145-48BB-9EEF-C9D7BEFB0DB9.jpeg

Den bärs som en 42 mm Panerai ungefär.

Bronzen har ju samma boettstorlek som vanliga divern.
Ser ut att sitta ok på 17 cm handled.
Men lug till lug är 51,3 mm vilket är lite i största laget...
Men jag blev sugen iaf och jag ska testa nästa gång jag är i Sthlm.
Bilder från ablogtowatch
63C575F7-3C6C-4F36-B8A0-88AB5D4B2DFA.jpeg

B5BF8988-688F-462E-86D9-FE56370639E6.jpeg

830468BE-8145-48BB-9EEF-C9D7BEFB0DB9.jpeg

Ja måtten är ju liknande iaf.

Det var det jeg tenkte også og da burde den være perfekt! Har en pam682 og den sitter perfekt på mine 17cm handled iaf.

Har ikke sett den før nå, men suget kom fort. Dock har jeg aldri testat B&R før.
Mistenker at dom har rett lågt andrehandsvärde i Sverige og at det kommer være svårt å sälja den igjen her?
Det är därför jag tvekat, marknaden i Sverige är tyvärr liten och andrahandsvärdet därför kass.
Köpte en flång ny Breitling för några år sedan, sålde den efter 6 månader och tog en massiv förlust.
Har en dröm om att hitta min OWG, tyvärr har det bara visat sig vara just en dröm:D

Det är därför jag tvekat, marknaden i Sverige är tyvärr liten och andrahandsvärdet därför kass.
Köpte en flång ny Breitling för några år sedan, sålde den efter 6 månader och tog en massiv förlust.
Har en dröm om att hitta min OWG, tyvärr har det bara visat sig vara just en dröm:D
Men jag är förberedd, har redan köpt ett grönt band ifall jag köper en B&R i brons:rolleyes:

Köp den beggad. Då får ngn annan stå för prisfallet om man nu är en sådan som byter/säljer/tröttnar efter 2-3 år.

Köp den beggad. Då får ngn annan stå för prisfallet om man nu är en sådan som byter/säljer/tröttnar efter 2-3 år.

Det funker jo bare om du skal ha populære/vanlige klokker. Den i brons som vi snakket om nå kommer troligen ikke være så lett å hitte beggad i Sverige og da får man vel ta valget mellom å kjøpe en på chrono24 og risikere en ganske stor forlust ved eventuell forsäljning eller ikke kjøpe alls tyvärr.

Tillbaka
Topp