Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Keramisk bezel på dennaDen här mattsvarta är också ny. B&R kör hårt med sina dykare nu!
![]()
![]()
Och boettKeramisk bezel på denna![]()
Det var därför den var lika dyr som bronsaren alltså!Och boett![]()
Har inte hunnit kolla priserna.Det var därför den var lika dyr som bronsaren alltså!
Det var därför den var lika dyr som bronsaren alltså!
Nja... det är väl inget märkvärdigt material egentligen? Jag gillar ju bronsaren mer måste jag säga.Känns det inte spontant ”billigt" när en keramisk boett har samma pris som brons?
Nja... det är väl inget märkvärdigt material egentligen? Jag gillar ju bronsaren mer måste jag säga.![]()
Asbrutal och skönt militärisk den där!
https://klocksnack.se/threads/bell-ross-type-demineur.109799/Sneglat in här och söker nu en Bell & Ross Type marine ifall någon skulle ha en liggandes
Klassiska fyrkanten är för stor för mina handleder tyvärr![]()
Faktiskt den som påminde mig om hur stilrena klockor de är!https://klocksnack.se/threads/bell-ross-type-demineur.109799/
Den som ligger på K&S är ju störtcool! Nästan en Marine![]()
Ja, dom är jäkligt fina alltså!Faktiskt den som påminde mig om hur stilrena klockor de är!Var inte intresserad av Quartz tidigare när en Type marine såldes senast.
Type marine är dock prio, eller en fräschare demineur![]()
Hydromax är tyvärr Hydro, långsiktigt känns det tyvärr för knepigt med oljefyllningen.Ja, dom är jäkligt fina alltså!
Sen har du ju deras HydroMax som är riktigt cool. Sålts här på forumet några gånger tidigare, men verkar inte super vanliga i övrigt
![]()
Är det någon som provat dykaren?
Kommer tyvärr dröja innan jag kan ta mig till Stockholm och prova så lägg upp bilder och åsikter om ni har!
@Clark Kent
Är det någon som provat dykaren?
Kommer tyvärr dröja innan jag kan ta mig till Stockholm och prova så lägg upp bilder och åsikter om ni har!
@Clark Kent
Äntligen fick jag tillfälle att klämma B&R-dykare. Sonen dissade hela kollektionen på en gång. Det blev dock annat ljud i skällan när den hamnade på handleden.
Först ut var den blåa.
![]()
![]()
Snygg men lite för lite B&R-dna. Gummibandet var magiskt skönt och klockan var precis lagom stor på handleden!
Minns jag rätt så var priset 33k men fram till måndag hade han 15% rabatt. Skulle förvåna mig mycket om rabatten upphör efter detta datum.
Näst på tur var den limiterade bronsaren.
Både jag och sonen gillade denna mer. Hur cool som helst och jag gillar att den är patinerbar!
![]()
![]()
Skinnremmen var ok men långt ifrån lika skön som gummit. Det följer med ett canvas.
Denna kostade ca 38k men jag prutade lätt ner den 10%.
Sugen men just nu ska det säljas hus först.
Mannen berättade att B&R skulle komma med en ny serie som är lite mindre än de ovan. Den skulle dessutom vara mer rundad men fortfarande ha den fyrkantiga formen. Den visades på Basel men ingen fick ta kort. Någon som vet mer?
Möbelhoppingresa i Stockholm igår och idag. Som av en händelse råkade vi gå förbi Franks Ur.
Gillar den ”riktiga” Bell & Ross mer än dykarna måste jag säga. Det är ju så här de ska se ut!
![]()
![]()
Gummit ät otroligt följsamt och skönt. Hade kanske sett att den var 300 m istället för 100 men i verkligheten spelar det ingen som helst roll.
Jag är farligt sugen och lönen hade trillat in på kontot i natt. Kommer jag kunna stå emot?![]()