• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bell & Ross tråden.

sir alex

Panerai
BFB89E21-A052-49D9-92D9-3B44DA31E085.jpeg
Sprillans nytt från Bell & Ross. Snyggt med grön tavla i kombo med bronset.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Sneglat in här och söker nu en Bell & Ross Type marine ifall någon skulle ha en liggandes :)
Klassiska fyrkanten är för stor för mina handleder tyvärr :oops:
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Faktiskt den som påminde mig om hur stilrena klockor de är! :) Var inte intresserad av Quartz tidigare när en Type marine såldes senast.
Type marine är dock prio, eller en fräschare demineur :)
Ja, dom är jäkligt fina alltså!
Sen har du ju deras HydroMax som är riktigt cool. Sålts här på forumet några gånger tidigare, men verkar inte super vanliga i övrigt :)
DDA87BC4-AF8D-4C01-84DB-3D30D498EF75.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är det någon som provat dykaren?
Kommer tyvärr dröja innan jag kan ta mig till Stockholm och prova så lägg upp bilder och åsikter om ni har!
@Clark Kent
 
Är det någon som provat dykaren?
Kommer tyvärr dröja innan jag kan ta mig till Stockholm och prova så lägg upp bilder och åsikter om ni har!
@Clark Kent

Har provat dom, riktigt nice dock personligen så gillar jag dom vanliga mer främst då jag vill ha dom klassiska siffrorna på tavlan som för mig är B&R och inte bara index....kan se om jag har bilder så kan jag posta senare...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Äntligen fick jag tillfälle att klämma B&R-dykare. Sonen dissade hela kollektionen på en gång. Det blev dock annat ljud i skällan när den hamnade på handleden. :)
Först ut var den blåa.
0F05ABCF-4202-4BBB-A248-1AFA5B49C51B.jpeg


4D638047-EB90-4822-BE32-5F08940ADE02.jpeg

Snygg men lite för lite B&R-dna. Gummibandet var magiskt skönt och klockan var precis lagom stor på handleden!
Minns jag rätt så var priset 33k men fram till måndag hade han 15% rabatt. Skulle förvåna mig mycket om rabatten upphör efter detta datum. :angel:

Näst på tur var den limiterade bronsaren.
Både jag och sonen gillade denna mer. Hur cool som helst och jag gillar att den är patinerbar!
D35BF6F9-ABA2-4785-806B-6048E872E787.jpeg

AE7174A7-3629-4FDD-8F53-E2E7C8210878.jpeg

Skinnremmen var ok men långt ifrån lika skön som gummit. Det följer med ett canvas.
Denna kostade ca 38k men jag prutade lätt ner den 10%.
Sugen men just nu ska det säljas hus först.
Mannen berättade att B&R skulle komma med en ny serie som är lite mindre än de ovan. Den skulle dessutom vara mer rundad men fortfarande ha den fyrkantiga formen. Den visades på Basel men ingen fick ta kort. Någon som vet mer?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Äntligen fick jag tillfälle att klämma B&R-dykare. Sonen dissade hela kollektionen på en gång. Det blev dock annat ljud i skällan när den hamnade på handleden. :)
Först ut var den blåa.
0F05ABCF-4202-4BBB-A248-1AFA5B49C51B.jpeg


4D638047-EB90-4822-BE32-5F08940ADE02.jpeg

Snygg men lite för lite B&R-dna. Gummibandet var magiskt skönt och klockan var precis lagom stor på handleden!
Minns jag rätt så var priset 33k men fram till måndag hade han 15% rabatt. Skulle förvåna mig mycket om rabatten upphör efter detta datum. :angel:

Näst på tur var den limiterade bronsaren.
Både jag och sonen gillade denna mer. Hur cool som helst och jag gillar att den är patinerbar!
D35BF6F9-ABA2-4785-806B-6048E872E787.jpeg

AE7174A7-3629-4FDD-8F53-E2E7C8210878.jpeg

Skinnremmen var ok men långt ifrån lika skön som gummit. Det följer med ett canvas.
Denna kostade ca 38k men jag prutade lätt ner den 10%.
Sugen men just nu ska det säljas hus först.
Mannen berättade att B&R skulle komma med en ny serie som är lite mindre än de ovan. Den skulle dessutom vara mer rundad men fortfarande ha den fyrkantiga formen. Den visades på Basel men ingen fick ta kort. Någon som vet mer?

Du borde verkligen ha en bronsare ;)

Har varken sett bilder eller hört surr om nya boetter tyvärr. Kanske någon av de på plats @yonsson @aleks @Totte såg eller hörde något?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Möbelhoppingresa i Stockholm igår och idag. Som av en händelse råkade vi gå förbi Franks Ur. :angel:

Gillar den ”riktiga” Bell & Ross mer än dykarna måste jag säga. Det är ju så här de ska se ut!
00C515EF-2E8E-4A16-9A8D-DB10086C8296.jpeg


2DDECF83-D5D6-492E-AC27-72609A3DFEEE.jpeg

Gummit ät otroligt följsamt och skönt. Hade kanske sett att den var 300 m istället för 100 men i verkligheten spelar det ingen som helst roll.
Jag är farligt sugen och lönen hade trillat in på kontot i natt. Kommer jag kunna stå emot? :confused:
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Möbelhoppingresa i Stockholm igår och idag. Som av en händelse råkade vi gå förbi Franks Ur. :angel:

Gillar den ”riktiga” Bell & Ross mer än dykarna måste jag säga. Det är ju så här de ska se ut!
00C515EF-2E8E-4A16-9A8D-DB10086C8296.jpeg


2DDECF83-D5D6-492E-AC27-72609A3DFEEE.jpeg

Gummit ät otroligt följsamt och skönt. Hade kanske sett att den var 300 m istället för 100 men i verkligheten spelar det ingen som helst roll.
Jag är farligt sugen och lönen hade trillat in på kontot i natt. Kommer jag kunna stå emot? :confused:

Sitter ju sjukt bra på dig, den där!

Är lite för finlemmad själv, och har prövat automatiska BR-S vid några tillfällen. Blir ånyo sugen nu när jag ser den där. Kööör!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det någon på forumet som slagit till på en Bellytanker och kan ge ett utlåtande?

Gillar vad jag ser på bild...måste nog provklämma någon gång!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Är det någon som har testat deras BRS på 39mm? Många verkar vara negativt inställda till storleken på BR03 och då borde BRS vara ett utmärkt alternativ. Lite mindre, lite billigare, betydligt bättre? ;)
 
Topp