• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Berömmer ni andras klockor ni möter?

Route66

Breitling
Jag kommenterar och ger komplimang beroende på situation. Brukar alltid vara uppskattat.

Men, inte ger man en kommentar till en person som känns lite smådryg väl? Det jag menar är att personligen kan jag utan problem ge en komplimang om en persons klocka om jag fått en bra känsla om personen i fråga. Man ska inte döma folk såklart men får jag inte en bra känsla om personen så är jag mindre intresserad av dennes klocka.. Nu menar jag inte personer som man känner, är bekant med osv..
 

MARTINOV

Cartier
Gjorde detta för första och sista gången på gymmet för länge sedan. Reaktionen var skrämmande lik detta gamla meme:

237e1ca6-44ff-4326-a5fb-9d4bea32eb4e.png


Nu har jag slutat gymma (av andra anledningar, vill jag intala mig själv :p)
 

Sebben89

Breitling
Absolut! Tror att de flesta som är intresserade av något gillar att få komplimanger för det de införskaffat sig. Om de nu är en klocka eller annat materiellt!
 

Eqn

Panerai
Sällan jag ser något värt en komplimang men när jag väl gör det så försöker jag ge en. Beroende på situation såklart:D
 

ETMC

Omega
Haha, faktiskt inte, utan på träningsmattor i samband med stretching. Tänkte ändå att det fanns någon form av klockintresse hos någon som har en vintage-sub, men det blev bara ett "ehh ok?" följt av minen ovan :D
Ja, det är ju en balansgång ;) finns ju en del skumma personer som kan komma fram till en på diverse gym, han kanske var orolig att bli av med den senare?
 
Haha, faktiskt inte, utan på träningsmattor i samband med stretching. Tänkte ändå att det fanns någon form av klockintresse hos någon som har en vintage-sub, men det blev bara ett "ehh ok?" följt av minen ovan :D
Jag tror personen i fråga inte hade en aning om klockor och fått klockan i present eller liknande. Vad tror du om den spaningen?
 

MARTINOV

Cartier
Ja, det är ju en balansgång ;) finns ju en del skumma personer som kan komma fram till en på diverse gym, han kanske var orolig att bli av med den senare?

Kanske det, vi hade dock sett varandra och morsat under några månader.

Jag tror personen i fråga inte hade en aning om klockor och fått klockan i present eller liknande. Vad tror du om den spaningen?

Säkert. Gör aldrig om det iallafall :D
 
Kommenterade killen i kassan på Ica's klocka idag, han blev överraskad och glad, då jag berätta att jag tycker klockan är snygg och jag gillar den stilen! Han tackade så mycket och berättade att han lyckats tappa bort en så han gick o köpte en lika dan för att han hade blivit fäst vid den. Skulle gissa på att han var student eller liknande som jobbade extra på Ica. Klockan var en Casio Retro digitalklocka A168WG-9
De är en klocka jag själv sneglat på många gånger och testat. Men jag klär helt enkelt i den. Jag kommenterar ofta folks klockor då det är en ice breaker och man får ofta höra historier eller bara göra någon glad!
. Screenshot_20190122-204905_Chrome.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Kommenterade killen i kassan på Ica's klocka idag, han blev överraskad och glad, då jag berätta att jag tycker klockan är snygg och jag gillar den stilen! Han tackade så mycket och berättade att han lyckats tappa bort en så han gick o köpte en lika dan för att han hade blivit fäst vid den. Skulle gissa på att han var student eller liknande som jobbade extra på Ica. Klockan var en Casio Retro digitalklocka A168WG-9
De är en klocka jag själv sneglat på många gånger och testat. Men jag klär helt enkelt i den. Jag kommenterar ofta folks klockor då det är en ice breaker och man får ofta höra historier eller bara göra någon glad!
. Screenshot_20190122-204905_Chrome.jpg
Skulle aldrig våga kommentera den klockan igen. Gick inte så bra första gången :hilarious:

https://klocksnack.se/threads/du-vet-att-du-är-en-klocknörd-när.76858/page-11#post-2021240
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Brukar först bedöma om det finns något sorts intresse, sen se om intresse finns vad eller annars hur lurad de har blivit!
 
Topp