• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Berömmer ni andras klockor ni möter?

D

Deleted member 11690

Guest
Väldigt sällan, Är själv inte bekväm med att folk i gemen kommenterar mina klockor så undviker det själv också. Skillnad om det är någon man känner och/lr vet är intresserad, har en granne jag brukar snacka lite klockor med, annars är det KS som gäller.
 
Senast redigerad av en moderator:
Svaret blir tvådelat :)
1. Det är alltid gott att höra att mchef/omega förhållandet är i effekt och alltid stämmer ;)
2. Jag tror inte du är "den" mellanchefen då du hänger på KS och har ett utvecklat intresse för armbandsur.
Men för djupdykningens skull vem är "den" mellanchefen?
OBS Nedan följer en saga som inte är avsett för någon personligen utan mer en egen vinkling på allmänna reflektioner man har plockat upp:)
-Hen har precis fått en eget kontor, skylten är blank och monterades nyligen med en varm känsla i kroppen.
Leendet sitter fastklistrat men en oro finns i kroppen, hen vet innerst inne att det inte var prestationerna som tog hen dit, man vet inte riktigt vad uppgifterna går ut på och ler nervöst på ledningsgruppsmötena och försöker hänga med. DUC/DUP har lågt förtroende från start då dom vet hur du hamnade där.
Du försöker övertyga dig själv om att radhuset du köpte i det mindre exklusiva området är egentligen för att ni vill att barnen ska växa upp i ett socioekonomiskt blandat område än att ni inte hade råd.
Vid julbordet försöker hen bjuda sina underställda på drinkar i hopp om att bli en i gänget, trots att lönen redan är utsträckt som den är.
På den uppkavlade ärmen sitter en omega seamaster....du vet inte riktigt vad det är men du vet att den hör till utrustningen om man vill passa in. Dina mer erfarna mellanchefs kollegor säger att det är Omega man ska ha, det är low key och för entusiasterna....rolex är för posers....men i hemlighet vill dom alla ha Rolex, dom vet inte varför men dom har sett den på killarna som ibland kommer på besök från huvudkontoret i Stockholm....dom ser framgångsrika ut"
Storyn skulle stämma bättre med verkligheten om det vore en Sub... Sitter på varje mellanchefs och konsults arm. Dom vet inte varför, bara för att det tycks vara sä det skall vara. Vafan, en bonus ska ju användas till mer än en resa till Seychellerna med familjen och ingen märker ju att man har randsydda engelska skor eller skjortor från Brooks brothers.
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Mina två favoritinlägg på hela KS!

Ja, utom mellanchefer med omega seamaster...dom ska inget ha;)

Jag älskar fördomar och vårdar dem ömt, det gör mitt liv så mycket lättare.

Svaret blir tvådelat :)
1. Det är alltid gott att höra att mchef/omega förhållandet är i effekt och alltid stämmer ;)
2. Jag tror inte du är "den" mellanchefen då du hänger på KS och har ett utvecklat intresse för armbandsur.
Men för djupdykningens skull vem är "den" mellanchefen?
OBS Nedan följer en saga som inte är avsett för någon personligen utan mer en egen vinkling på allmänna reflektioner man har plockat upp:)
-Hen har precis fått en eget kontor, skylten är blank och monterades nyligen med en varm känsla i kroppen.
Leendet sitter fastklistrat men en oro finns i kroppen, hen vet innerst inne att det inte var prestationerna som tog hen dit, man vet inte riktigt vad uppgifterna går ut på och ler nervöst på ledningsgruppsmötena och försöker hänga med. DUC/DUP har lågt förtroende från start då dom vet hur du hamnade där.
Du försöker övertyga dig själv om att radhuset du köpte i det mindre exklusiva området är egentligen för att ni vill att barnen ska växa upp i ett socioekonomiskt blandat område än att ni inte hade råd.
Vid julbordet försöker hen bjuda sina underställda på drinkar i hopp om att bli en i gänget, trots att lönen redan är utsträckt som den är.
På den uppkavlade ärmen sitter en omega seamaster....du vet inte riktigt vad det är men du vet att den hör till utrustningen om man vill passa in. Dina mer erfarna mellanchefs kollegor säger att det är Omega man ska ha, det är low key och för entusiasterna....rolex är för posers....men i hemlighet vill dom alla ha Rolex, dom vet inte varför men dom har sett den på killarna som ibland kommer på besök från huvudkontoret i Stockholm....dom ser framgångsrika ut"
 

Route66

Breitling
Ibland. Gjorde det senast till en tjej jag tyckte var snygg som till råga på allt hade en Rolex. Sa att hon hade en fin klocka. Tyvärr vart det inte mer än så...:(

Har sett ett par tjejer/kvinnor genom åren med en Submariner på handleden. Jag tycker det är riktigt snyggt. Någon enstaka GMT Master II också men klart mer sällan tyvärr. Måste då lägga till att jag pratar om de lite nättare 16610 och 16710 klockorna.
 

lofgreno

Audemars
Har sett ett par tjejer/kvinnor genom åren med en Submariner på handleden. Jag tycker det är riktigt snyggt. Någon enstaka GMT Master II också men klart mer sällan tyvärr. Måste då lägga till att jag pratar om de lite nättare 16610 och 16710 klockorna.
Ja det är ett j-vligt stort plus när en tjej har en Rolex får jag säga.
Igår höll jag på att kommentera min frisörs tvåtons DJ... men sen såg jag att den tickade. Då höll jag tyst...
 

Klock_ren

Breitling
Alltid, tas emot helt olika varje gång. Berömde en kund på jobbet idag som hade en superfin rolex, förra veckan gav jag mannen i kassan på Ica beröm för hans breitling. Oftast dock med ett leende och några minuters samtal.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Svaret blir tvådelat :)
1. Det är alltid gott att höra att mchef/omega förhållandet är i effekt och alltid stämmer ;)
2. Jag tror inte du är "den" mellanchefen då du hänger på KS och har ett utvecklat intresse för armbandsur.
Men för djupdykningens skull vem är "den" mellanchefen?
OBS Nedan följer en saga som inte är avsett för någon personligen utan mer en egen vinkling på allmänna reflektioner man har plockat upp:)
-Hen har precis fått en eget kontor, skylten är blank och monterades nyligen med en varm känsla i kroppen.
Leendet sitter fastklistrat men en oro finns i kroppen, hen vet innerst inne att det inte var prestationerna som tog hen dit, man vet inte riktigt vad uppgifterna går ut på och ler nervöst på ledningsgruppsmötena och försöker hänga med. DUC/DUP har lågt förtroende från start då dom vet hur du hamnade där.
Du försöker övertyga dig själv om att radhuset du köpte i det mindre exklusiva området är egentligen för att ni vill att barnen ska växa upp i ett socioekonomiskt blandat område än att ni inte hade råd.
Vid julbordet försöker hen bjuda sina underställda på drinkar i hopp om att bli en i gänget, trots att lönen redan är utsträckt som den är.
På den uppkavlade ärmen sitter en omega seamaster....du vet inte riktigt vad det är men du vet att den hör till utrustningen om man vill passa in. Dina mer erfarna mellanchefs kollegor säger att det är Omega man ska ha, det är low key och för entusiasterna....rolex är för posers....men i hemlighet vill dom alla ha Rolex, dom vet inte varför men dom har sett den på killarna som ibland kommer på besök från huvudkontoret i Stockholm....dom ser framgångsrika ut"
Hahaha, satte kaffet i halsen.. så pricksäkert! :D
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Svaret blir tvådelat :)
1. Det är alltid gott att höra att mchef/omega förhållandet är i effekt och alltid stämmer ;)
2. Jag tror inte du är "den" mellanchefen då du hänger på KS och har ett utvecklat intresse för armbandsur.
Men för djupdykningens skull vem är "den" mellanchefen?
OBS Nedan följer en saga som inte är avsett för någon personligen utan mer en egen vinkling på allmänna reflektioner man har plockat upp:)
-Hen har precis fått en eget kontor, skylten är blank och monterades nyligen med en varm känsla i kroppen.
Leendet sitter fastklistrat men en oro finns i kroppen, hen vet innerst inne att det inte var prestationerna som tog hen dit, man vet inte riktigt vad uppgifterna går ut på och ler nervöst på ledningsgruppsmötena och försöker hänga med. DUC/DUP har lågt förtroende från start då dom vet hur du hamnade där.
Du försöker övertyga dig själv om att radhuset du köpte i det mindre exklusiva området är egentligen för att ni vill att barnen ska växa upp i ett socioekonomiskt blandat område än att ni inte hade råd.
Vid julbordet försöker hen bjuda sina underställda på drinkar i hopp om att bli en i gänget, trots att lönen redan är utsträckt som den är.
På den uppkavlade ärmen sitter en omega seamaster....du vet inte riktigt vad det är men du vet att den hör till utrustningen om man vill passa in. Dina mer erfarna mellanchefs kollegor säger att det är Omega man ska ha, det är low key och för entusiasterna....rolex är för posers....men i hemlighet vill dom alla ha Rolex, dom vet inte varför men dom har sett den på killarna som ibland kommer på besök från huvudkontoret i Stockholm....dom ser framgångsrika ut"
Hahahah, guld :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag kommenterar/berömmer ofta folk för sina klockor, skor eller kläder - i alla fall i professionella sammanhang. Det är ju alltid trevligt med komplimanger? Min erfarenhet är i alla fall att alla blir glada och det blir ofta en trevlig diskussion. En positiv bieffekt är att mitt klockintresse verkar öppna ganska många dörrar bland folk högre up i stegen än jag själv.
Edit: Berömmer väl dock inte 5 och 6siffriga Rollar.
 
Senast ändrad:

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Brukar snegla och snegla tills det till slut känns för obekvämt att kommentera.. om jag ändå kommenterar så gör jag det inte så att folk omkring hör, annars rätt drygt för personen i fråga att behöva stå där som en mallig jäkel med en råjleks på handleden och ta emot beröm för att sedan folk ska börja fråga vad han fick dega för rackaren.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Brukar snegla och snegla tills det till slut känns för obekvämt att kommentera.. om jag ändå kommenterar så gör jag det inte så att folk omkring hör, annars rätt drygt för personen i fråga att behöva stå där som en mallig jäkel med en råjleks på handleden och ta emot beröm för att sedan folk ska börja fråga vad han fick dega för rackaren.
Bryr sig folk? Beror väl på såklart men känns som att Rolex är vanligare än Seiko och DW om man sitter i ett mötesrum? Har aldrig hört ngn ställa en missunsam fråga om vad klockan kostade eller om den är äkta...
 

hm201

Omega
Det beror på, men om det är kollegor eller vänner brukar jag säga något men jag brukar inte gå runt på tåget och säga till folk med fina klockor att jag gillar deras ur.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Bryr sig folk? Beror väl på såklart men känns som att Rolex är vanligare än Seiko och DW om man sitter i ett mötesrum? Har aldrig hört ngn ställa en missunsam fråga om vad klockan kostade eller om den är äkta...
Har inte kommit dit riktigt ännu ;) där rolex är vanligare än DW menar jag.. nästan svårt att tro att det kan hända utanför tullarna. Jag får frågan rätt ofta måste jag ändå säga så visst bryr sig folk
 

Kaizen

Omega
Tycker generellt att det ges för lite komplimanger, så därför försöker jag alltid ge komplimanger om det är något jag tycker är intressant, snyggt eller läckert. Spelar ingen roll om det är en klocka, skor, frisyr etc. Oftast så blir folk väldigt glada för att få en komplimang, så mera komplimanger till folket :pompus:
 

Blixten

Omega
Tycker generellt att det ges för lite komplimanger, så därför försöker jag alltid ge komplimanger om det är något jag tycker är intressant, snyggt eller läckert. Spelar ingen roll om det är en klocka, skor, frisyr etc. Oftast så blir folk väldigt glada för att få en komplimang, så mera komplimanger till folket :pompus:
+1 Mer kärlek och respekt.
 
Topp