Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg några avsnitt igår och den har potential att öppna ögonen på folk tror jag.
Såg några avsnitt igår och den har potential att öppna ögonen på folk tror jag.
Sant, men de har gjort det ett tag och hamnat i någon sorts balans med sin omgivning. Hur det blir om 10000000 curlade svenskar plötsligt inte kan köpa mat i kvartersbutiken längre kan bli intressant.Folk lever redan i kris och fattigdom/krig... inte fan slår dom ihjäl varandra för det.. tror vissa överdriver hur vi människor kommer agera mot varandra.
Denna tråden är underbar!
Jag jobbar själv i branschen för kraftförsörjning och blir då påmind om hur lite det krävs för att vi ska vara utan ström. Tänker mig att ett gaskök, konserver, vatten och cash är ett måste i varje källare.
Jupp, håller med. Lidls tonfisk i solrosolja; protein, fett och salt (de tre svåra att hitta i naturen) för 6 spänn burken. Efter apokalypsen kan du byta till dig en sportrolle för en sådanFrågan är om inte konserver har ett större värde än cash? Lättare att byta till sig än köpa sånt man behöver?
Om man inte förväntar sig den totala apokalypsen så är jag rätt säker på att det är bra att se till att ha både och. Både cash och konserver.Jupp, håller med. Lidls tonfisk i solrosolja; protein, fett och salt (de tre svåra att hitta i naturen) för 6 spänn burken. Efter apokalypsen kan du byta till dig en sportrolle för en sådan
Håller med dig! Självklart kommer kontanter tappa i värde men kommer vara gott att ha ändåOm man inte förväntar sig den totala apokalypsen så är jag rätt säker på att det är bra att se till att ha både och. Både cash och konserver.
Har du galler för fönstren och flyktlucka i golvet?Jag köpte en husvagn med 200watt solceller, och gasol. Borde klassas som ok prepping?
Har du galler för fönstren och flyktlucka i golvet?
Nej, men försvarets överlevnadsutbildning för jäjgare.Är det någon här i tråden som har genomfört Milrucks Urban Survivor? Det känns som det skulle passa många som hänger här. Jag har anmält mig till den som går 5/5 i Stockholm. Jag tror det kan bil riktigt kul!
https://www.milruck.se/sv-SE/event/survivor/urban-survivor-a-34572689
Vad jag minns var det inte mycket (ingen alls) urban överlevnad i den utbildningen. Gedigen, men med ett annat fokus. Gick du även Combat Search and Rescue?Nej, men försvarets överlevnadsutbildning för jäjgare.
Är det någon här i tråden som har genomfört Milrucks Urban Survivor? Det känns som det skulle passa många som hänger här. Jag har anmält mig till den som går 5/5 i Stockholm. Jag tror det kan bil riktigt kul!
https://www.milruck.se/sv-SE/event/survivor/urban-survivor-a-34572689